Jeg har nu i de sidste mange år kørt med IKS som styring på akvariet, denne har klaret opgaven ganske fint. Men det har så igennem længere tid været i tankerne at få denne udskiftet til en ny og forbedret udgave. Valget faldt i første omgang på en Aquatronica med hvad der nu fåes af udstyr til denne, men må ærlig indrømme at jeg aldrig bliv helt tilfreds så den bliv afkoblet akvariet og på kom IKS igen.
Nu har jeg så fået købt mig en GHL-computer med div. ting og sager som Vortec-controller, doseringspumper og andet godt. Jeg har så igennem de sidste 14 dage fået lært lidt af hvad denne kan og må indrømme at jeg nu kan se hvorfor andre roser denne computer højt, det som jeg indtil videre har lært mig om denne computer viser klart at den efter min mening er adskellige skridt foran de førnævnte. Man kan naturligvis sige at denne og andre computere er mere legetøj end gavn, men for satan et fedt stykke legetøj jeg har fået ind ad døren. Så idag bliver akvariet mere eller mindre kontroleret via min bærbar-computer som står fast tilsluttet GHL-profilux.
Så nu er det jeg har spurgt mig selv hvorfor jeg ikke bare lyttede til jer eksperter med GHL-computere, for i havde sgu ret i at denne er sagen. Derfor bøjer jeg mig i støvet da jeg kunne have sparet en del penge hvis jeg dog bare havde lyttet

Håber at i vil hjælpe med div. spørgsmål hvis disse skulle opstå