Erfaringer med DecOcean tilsætninger
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Erfaringer med DecOcean tilsætninger
Jeg kan se, at der er en del andre, som bruger DecOceans "KH plus" og "Ca plus" tilsætninger.
Da jeg selv netop har taget det på prøve, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om I andres erfaringer.
Hvor meget tilsætter i af hver væske dagligt? Carsten anbefalede at starte med 20% mere af KH-væsken, men synes at mit forbrug antyder at det ligger nærmere 30-35%.
Da jeg selv netop har taget det på prøve, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om I andres erfaringer.
Hvor meget tilsætter i af hver væske dagligt? Carsten anbefalede at starte med 20% mere af KH-væsken, men synes at mit forbrug antyder at det ligger nærmere 30-35%.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Re: Erfaringer med DecOcean tilsætninger
Hej Stefan,
Jeg har kørt med Decoceans system i mere end 1 år nu - og det spiller.
Dagligt tilfører jeg 900Ml af KH væsken og 630 ML af CA væsken. Nu er jeg ikke verdensmester i hovedregbing - men det passer da godt ind i dit eget verdensbillede.
Husk dog at måle alligevel, da korallernes vækst gør at doseringen nu og da skal justeres opaf
Jeg har kørt med Decoceans system i mere end 1 år nu - og det spiller.
Dagligt tilfører jeg 900Ml af KH væsken og 630 ML af CA væsken. Nu er jeg ikke verdensmester i hovedregbing - men det passer da godt ind i dit eget verdensbillede.
Husk dog at måle alligevel, da korallernes vækst gør at doseringen nu og da skal justeres opaf

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: kalundborg
Jeg har haft brugt det i ca 1 år . det var virkeligt godt og extremt nemt at dosere og styre og holde værdierne stabile.
Hvor meget du skal bruge kommer helt an på hvor mange koraller du har. Hos mig holdt 5 liter af hver cirka 18 dage.
Jeg kan klart anbefale Carstens tilsætninger, jeg har haft de flotteste farver imens jeg kørte med det.
Hvis du kører med nitratfilter skal du dog passe på at indtaget til dette ikke sidder tæt på doseringsstedet af ca og kh da disse vil blive blandet i filtret og blive til gele som stopper filtret det er en af de erfaringer jeg har fået.
En anden er at lade doserings slangerne gå under vandet i sumpen, så der ikke kan dannes krystaller i enden af slangen så denne stoppes. for så ryger slangen af doseringspumpen og dine tilsætninger ender på gulvet.
Hvor meget du skal bruge kommer helt an på hvor mange koraller du har. Hos mig holdt 5 liter af hver cirka 18 dage.
Jeg kan klart anbefale Carstens tilsætninger, jeg har haft de flotteste farver imens jeg kørte med det.
Hvis du kører med nitratfilter skal du dog passe på at indtaget til dette ikke sidder tæt på doseringsstedet af ca og kh da disse vil blive blandet i filtret og blive til gele som stopper filtret det er en af de erfaringer jeg har fået.
En anden er at lade doserings slangerne gå under vandet i sumpen, så der ikke kan dannes krystaller i enden af slangen så denne stoppes. for så ryger slangen af doseringspumpen og dine tilsætninger ender på gulvet.
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Peder -> Det lyder jo kanon! Jeg er stadig ved at "køre det ind" siden i mandags, men er ikke helt ved siden af, kan jeg høre. Jeg måler dagligt. Har tidligere bare selv lavet blandinger efter Balling light metoden, så har prøvet noget lignende før. 
Kenneth -> Tak for de gode råd!
Jeg har ikke nitratfilter på, så det behøver jeg ikke bekymre mig om. Det andet har jeg heldigvis ikke oplevet endnu. Tidligere plejede jeg at give mine slanger en gang massage en gang om ugen, så de ikke stoppede til. Men vil da prøve at sætte dem under vandet i stedet.

Kenneth -> Tak for de gode råd!

- Fat_Donnie
- Kejser fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 2011
Jeg haefter mig lige paadenne trad da jeg selv lige har faet Castens tilsaetninger osse.... jeg fik at vide at jeg sku tilsaette vaeskerne direkte i akvariet og ikke i sumpen for at undgaa tilstopninger og andre komplikationer. Men jeg har jo heller ikke nogen doseringspumpe endnu 

Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Mig bekendt er det KH slangen der kan have tendens til at stoppe til. Jeg mener at have hørt at den skal være over vandoverfladen(hovedakvariet), og ikke under.
Enig med Stefan -massage hjælper altid

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
- kenneth145
- Dragefisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
Indtil jeg satte mine slanger under vand ( Retur kammeret i Sumpen ) måtte jeg også massere mine slanger og ja det virker fint indtil man glemmer detpederrevnørd skrev:Mig bekendt er det KH slangen der kan have tendens til at stoppe til. Jeg mener at have hørt at den skal være over vandoverfladen(hovedakvariet), og ikke under.

Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Syntes ud fra det i siger at det er meget væske der tilføres til jeres akvarier. i mine øre lyder det helt vildt da jeg mener at huske han skulle have 199,- pr liter sidst jeg hørte omkring dette.... Enten husker jeg forkert vedr prisen eller også må i da være ganske velhavende...
Mig ikke forstå....
Jeg fik en af hver flaske Af Carsten så jeg kunne prøve disse, dog fik jeg det aldrig rigtig til at fungere så jeg hoppede tilbage til min kalkreator. Jeg har hørt ganske positive oplevelser med disse væsker rundt omkring så det skulle bestemt virke (bare ikke her, mærkeligt
)
Mig ikke forstå....
Jeg fik en af hver flaske Af Carsten så jeg kunne prøve disse, dog fik jeg det aldrig rigtig til at fungere så jeg hoppede tilbage til min kalkreator. Jeg har hørt ganske positive oplevelser med disse væsker rundt omkring så det skulle bestemt virke (bare ikke her, mærkeligt

- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
199 pr 5L.. Men ja, De holder da end ikke en uge hos nogle kan jeg da se.. Der må være noget rabat at hente kunne jeg forestille mig, ellers er det da at tømme kistenLord Mike skrev:Syntes ud fra det i siger at det er meget væske der tilføres til jeres akvarier. i mine øre lyder det helt vildt da jeg mener at huske han skulle have 199,- pr liter sidst jeg hørte omkring dette.... Enten husker jeg forkert vedr prisen eller også må i da være ganske velhavende...
Mig ikke forstå....
Jeg fik en af hver flaske Af Carsten så jeg kunne prøve disse, dog fik jeg det aldrig rigtig til at fungere så jeg hoppede tilbage til min kalkreator. Jeg har hørt ganske positive oplevelser med disse væsker rundt omkring så det skulle bestemt virke (bare ikke her, mærkeligt)

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
Koster 400 for 25 l.. 500 første gang da man skal betale for dunken .. Så det synes jeg ikke er så dyrt..
Jeg har stadig en l eller to i mine dunke og har haft dem 2 måneder nu så dyre er det da heller ikk
Jeg har stadig en l eller to i mine dunke og har haft dem 2 måneder nu så dyre er det da heller ikk

Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Samligning med kalk-reactor er det bestemt dyrt.... Prøv bare at regne lidt på Peders forbrug på disse 3 væsker, i mine øre lyder det helt vanvittig ellers har jeg da helt misforstået noget herMikas skrev:Koster 400 for 25 l.. 500 første gang da man skal betale for dunken .. Så det synes jeg ikke er så dyrt..

- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Okay ja jeg gir dig ret men hvis eu kigger i peders tråd har han nok også lidt flere sps osv en gennemsnittet så det nok ikk lige ham man skal tage sit forbrug efter.. Jeg tror jeg bruger mellem 200 og 300 om ugen af hver.. Og er da også ved at ha rimelig fyldt
Men ja tror du har ret i at en kalkreator nok er billigst men synes nu stadig det andet er til at betale og ret nemt at gå til..
Men ja tror du har ret i at en kalkreator nok er billigst men synes nu stadig det andet er til at betale og ret nemt at gå til..
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Kalkreaktor er næsten nemmere.. Indstil, og sørg for at der er CO2 på - Så kører det.. Hvis du regner medie mængde ordentlig efter dit akvaries størrelse, kan du nøjes med at efterfylde 1 gang årligt ved moderat forbrug, og en bøtte kvalitetsmedie koster 150,- 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ja ja du har ret
ingen tvivl men så skal man ha CO2 osv stående..
Største delen køre vel med tilsætningen som decocean og mente bare jeg ville rette jer da i gjorde det en del dyrer end det er

Største delen køre vel med tilsætningen som decocean og mente bare jeg ville rette jer da i gjorde det en del dyrer end det er

- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
jeg kører også med decoceans blandinger og kunne ikke drømme om at bruge andet... 400 kr pr 25l syntes jeg ikke er dyrt..... og min erfaring med dem er de har gjort værdierne i baljen bundstabile
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
- Fat_Donnie
- Kejser fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2605 Brøndby
- Saltvand siden?: 2011
er glad for at hoere at folk har positive erfaringer med carstens blandinger... haaber det osse kommer til udtryk i min egen balje snart nu maa vi se tiden an hehe 

Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det var bestemt ikke min mening at gøre disser produkter dyrere end de trods alt er, og tror nu også denne metode er helt fin (pris mæssigt) til mindre akvarier med begrænset forbrug af kalk mm. Men hvis man har et relativt stort forbrug syntes jeg man smider pengene væk på noget som jeg personligt hellere ville bruge på fisk/koraller mm.Mikas skrev:Ja ja du har retingen tvivl men så skal man ha CO2 osv stående..
Nu er det også sådan at jeg selv har solgt min kalkrector, bla pga langt mindre forbrug af kalk. I stedet har jeg valgt at prøve balling, som for mig er lidt et eksperiment da dette aldrig før har været prøvet her hjemme. Om det så er at fortrække må tiden vise, men en ting er sikkert denne metode er også langt langt billigere. Dertil skal det naturligvis tages højde for at man selv skal blande væskerne...
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Jeg bruger også Decoceans KH+ og Ca+, og det er det absolut billigste jeg har brugt af tilsætning. Det er da llart, at Peder bruger forholdsvis store mængder, men jeg har heller ikke set en balje med så mange og sunde koraller. Dem der vil bruge kalkreaktor er da velkommen til at bruge det, men jeg går aldrig fra De produkter jeg kører med. Mit forbrug er heldigvis stigende, det giver en god indikation på at korallerne er i vækst. Mir forbrug er i øjeblikket 80 ml KH+ og 75 ml. Ca. Det bliver knapt 2,50 kr. om dagen. Billigere tror jeg ikke det kan gøres. Og så lige een ting mere, så giver det mig ro, at det ikke er spor indviklet.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Syntes nu nok det lader til at der er nogle som går i forsvars position uden grund, da jeg på ingen måde i tråden kan se nogle som siger dette produkt ikke virker så det står jeg lidt uforstående overfor, men det har vel sine begrundelser...
Det eneste jeg personlig har imod ved dette produkt er prisen ved et stort forbrug af kalk, der skal ikke mange hjerneseller til at regne den ud ellers kan en lommeregne bestemt være behjælpelig. Jeg ser dog ingen yderligere fordele ved denne metode fremfor balling udover at vandet er blandet på forhånd og derved slipper man for dette.
At prisen er i den høje ende er der så umiddelbart en fornuftig grund til, da jeg ved at Carsten har brugt mange kræfter og tid for han havde fundet den helt rigtige opskrift inden disse produkter var klar til salg.
Uanset hvad så er der heldigvis flere forskellige metoder som virker, og mon ikke det er lidt som 'nogle er til moren andre til datteren, og så er der naturligvis også dem som er til dem begge.
Sumasumarum prøv de forskellige metoder og traf valget af brug ud fra hvad du individuelt syntes er mest bekvemlig og passer til ens pengepung. I den forbindelse skal man huske på at eksempelvis udstyr som kalkreactor og dertil udstyr ejheller er billigt
Det eneste jeg personlig har imod ved dette produkt er prisen ved et stort forbrug af kalk, der skal ikke mange hjerneseller til at regne den ud ellers kan en lommeregne bestemt være behjælpelig. Jeg ser dog ingen yderligere fordele ved denne metode fremfor balling udover at vandet er blandet på forhånd og derved slipper man for dette.
At prisen er i den høje ende er der så umiddelbart en fornuftig grund til, da jeg ved at Carsten har brugt mange kræfter og tid for han havde fundet den helt rigtige opskrift inden disse produkter var klar til salg.
Uanset hvad så er der heldigvis flere forskellige metoder som virker, og mon ikke det er lidt som 'nogle er til moren andre til datteren, og så er der naturligvis også dem som er til dem begge.
Sumasumarum prøv de forskellige metoder og traf valget af brug ud fra hvad du individuelt syntes er mest bekvemlig og passer til ens pengepung. I den forbindelse skal man huske på at eksempelvis udstyr som kalkreactor og dertil udstyr ejheller er billigt
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
Hej alle,
Jeg har et stort forbrug af væsker til mine koraller. Og det koster penge, helt enig.
Men som i ved elsker jeg mine koraller, og jeg har personligt væsentlig bedre erfaring med carstens væsker end i gamle dage da jeg brugte kalkreaktor.
Så regnestykket er simpelt. Mine koraller er for kostbare til at jeg vil gå tilbage til et system, som jeg ikke kan styre ligeså simpelt og genialt som dette.
For at blive i tråden, om decoceans væsker virker ?
Se blot kenneth145 tråd og hans lækre koraller. De stortrives
Igen, der er mange veje til succes, oz med reaktor, men jeg bliver ved det system som sikrer mine koraller bedst vækst og farve.
God aften allesammen.
Jeg har et stort forbrug af væsker til mine koraller. Og det koster penge, helt enig.
Men som i ved elsker jeg mine koraller, og jeg har personligt væsentlig bedre erfaring med carstens væsker end i gamle dage da jeg brugte kalkreaktor.
Så regnestykket er simpelt. Mine koraller er for kostbare til at jeg vil gå tilbage til et system, som jeg ikke kan styre ligeså simpelt og genialt som dette.
For at blive i tråden, om decoceans væsker virker ?
Se blot kenneth145 tråd og hans lækre koraller. De stortrives

Igen, der er mange veje til succes, oz med reaktor, men jeg bliver ved det system som sikrer mine koraller bedst vækst og farve.
God aften allesammen.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Jeg er også godt tilfreds med Carstens tilsætninger, tilsætter 344ml KH og 280 Ca dagligt, og har ikke haft udsving i værdier ud over det man kan forvente med drypmålinger.
- stokholm
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: Glostrup [KBH]
Jeg bruger casten's bladning i mit akvarium og det virker helt fantatisk... jeg rigtig glad for det og det min koraler også...
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Må jeg lige, som begynder, spørge om hvilke tilsætninger det specielt er der tales om her fra DecOcean?
Det lyder som om det er noget jeg burde anskaffe mig.
Hvad er det basale?
Det lyder som om det er noget jeg burde anskaffe mig.
Hvad er det basale?
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Boyu 128 L
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
jeg tror ikke det er meget anderledes end balling
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Se - det var jo interessant.huttelihut skrev:jeg tror ikke det er meget anderledes end balling
Jeg har anskaffet ingredienserne til Balling - men endnu ikke fået taget mig sammen til at blande og tilsætte

På den anden side er mine vandværdier ret fine, og korallerne vel det man må kalde "nogenlunde"
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Boyu 128 L
Boyu 128 L
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Tror heller ikke der er trylleri i det omend tilsætningerne er gode!! Men jeg selv er lidt skræmt af prisen, det løber alligevel op når man jo tilsætter løbendehuttelihut skrev:jeg tror ikke det er meget anderledes end balling

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Undskyld nu spør jeg nok dum her, men er hans dyre tilsætninger ikke bare balling? (han har vel bare lavet et bestemt blandnings forhold som er godt?)
Any way det lydder jo godt nok som om at nogle gør et simpelt produkt bedre end det er. Jeg tvivler på balling, carstens system eller kalkreactor er bedre/dårligere end hinanden. De har bare hver deres fordele og ulemper, så længe korallerne får det de skal have, så er jeg rimelig sikker på de er rimelig kolde over for om det er fra balling eller kalk reactor, eller what ever. Men der er jo generalt en tendens til, folk har det med at gøre DERES fortrukkende valg, bedre end det er.. og jeg har både prøvet balling, pulver og kalk reactor. Det bedste ved en kalkreactor er den er næsten "set and forget".
Any way det lydder jo godt nok som om at nogle gør et simpelt produkt bedre end det er. Jeg tvivler på balling, carstens system eller kalkreactor er bedre/dårligere end hinanden. De har bare hver deres fordele og ulemper, så længe korallerne får det de skal have, så er jeg rimelig sikker på de er rimelig kolde over for om det er fra balling eller kalk reactor, eller what ever. Men der er jo generalt en tendens til, folk har det med at gøre DERES fortrukkende valg, bedre end det er.. og jeg har både prøvet balling, pulver og kalk reactor. Det bedste ved en kalkreactor er den er næsten "set and forget".
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
StarF -> Jo, det er jo næsten indiskutabelt, at det består af samme grundsten som ballingvæsker. Det er jo kun blandingsforhold og tilsatte sporstoffer, som er variable her. Jeg har det indtil videre også bare på prøve. Har altid blandet selv, så er efterhånden ret erfaren på det område. 
Han har ikke opfundet den dybe tallerken, hvilket han også selv siger! Jeg tvivler også på, at det giver markant bedre vækst end alle mulige andre metoder til at holde værdierne på plads. Bare stabiliteten er der, så er det efter min overbevisning ét fedt.

Han har ikke opfundet den dybe tallerken, hvilket han også selv siger! Jeg tvivler også på, at det giver markant bedre vækst end alle mulige andre metoder til at holde værdierne på plads. Bare stabiliteten er der, så er det efter min overbevisning ét fedt.
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Hvorfor vælge Carstens blandinger, frem for selv at blande Ca og Kh væskerne ?
man får da meget balling for 400 kr ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Nu skal jeg passe meget på med mine ord da det åbenbart er et meget ømt punkt vi berøre her - Men!apfolmer skrev:Hvorfor vælge Carstens blandinger, frem for selv at blande Ca og Kh væskerne ?
Min opfattelse er tydeligt at nogle her i landet mener at den mand er gud, og at hans ord kun kan være den eneste sandhed - Og hvis man spørger manden ind til hans væsker selv er de meget bedre end alt andet på markedet.. Det var i hvert fald hvad jeg overhørte en gang jeg var der ude og kigge.
Og dette indlæg var ikke en stikpille til en giga diskussion.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200