Prøv at tage ned til den tai-shop i banegårdsgade, der har de tang til sushi, det har jeg hørt skulle kunne bruges (er vist det samme som noritang købt hos akvarie forretninger?).
ravnox skrev:Jeg købte mit noritang i Bilka, og Hugo virker til at kunne lide det selv om det er lidt "farligt"
Måske er det en "tøse"-Hugo du har
Det tror jeg også, den bryder sig godtnok ik' om forandringer, men den har en meget hullet sten som den møver sig ind i. Så kan den ligge og lure ud af de forskellige huller
--- Niels som ikke har en smart quote,
250L Akvastabil + 60 L sump DIY 6*39W T5D org. armatur - nu også med IKS
Ja - nu har jeg så prøvet at fodre min hugo med noritang - dog uden den store sucess...........
jeg synes den lille fyr er ved at se lidt hulbuget ud, så jeg overvejer at sætte et lille 20 liters salt AQ. op i en vindueskarm, smække nogle stykker faksekalk derned, og så evt. tilsætte lidt plantegødning for at sætte fut i algedannelsen. Der vil så blive taget en sten (forhåbentelig fyldt med lækre alger) fra det lille aq. og sat over i det store til hugoen, og så fremdeles.
Er det noget der vil virke - her tænker jeg mest på det med at tilsætte lidt plantegødning for at ansporer en kraftig algevækst
Jepser, jeg synes i hvert fald, at det er et forsøg værd med det lille akvarie. Nolge Hugo'er kan tilvænnes "dødt" foder. Andre tager kun de alger, der kan skrabes af stenene. Jeg ved ikke, om det har noget at gøre med de steder, hvor de komme fra.
Et tip til hvordan man får Hugo til at acceptere noritang er at bøje noget acryl vikle noritangen om det og sænke det ned i akvariet tæt på hvor hugo'en normalt "hænger ud"/græsser.
Dette virker for mig se billeder
Yes....... han er begyndt at nippe til norien (fastsat med elastik rundt om et stykke "udstrømmer rør",hvortil der er fastgjort et stk. fiskelinie så anordningen let kan hives op igen..... ikke kønt, men effektivt).
Synes nu stadig han er noget mager, og det hænder da også at han spyttet norien ud igen - men jeg tror nu der er håb for ham alligevel.