Nedturen startede, da en bubbletip-anemone gik til. Jeg truede flere gange med, at tage den op fordi den så skidt ud, men der blev ved med, at se ud som om der var lidt håb for den. Det var der ikke...
Da cyanoen og planarierne havde overtaget hele baljen gav jeg egentlig lidt op, men NU skal det sgu køre...
Jeg har, fordi akvariet alligevel var uden levende beboere, hældt en ordentlig omgang Flatworm Exit i. Dette har fjernet alle planarier...
Jeg har derefter, i en længere periode, ladet cyano "brænde ud" og ikke tilført nogen form for næring til akvariet. Ingen vandskift eller noget...
Nu er sagen den, at der stadig er rigtig mange grønne alger og de sidste 2 dage er der begyndt, at være lidt tegn på cyano igen.
Jeg har købt ind til, at starte med VSV og der er et osmoseanlæg på vej til mig... Indtil nu har jeg kørt med hanevand. I akvariet kan jeg ikke måle noget nitrat og heller ikke noget phosphat (Hanna checker), så jeg kan vel ikke engang starte VSV?
Jeg har selv en ide om, at der ligger noget phosphat i mine sten, men er det en mulighed, når jeg ikke kan måle det i vandet? Og hvordan kommer jeg det til livs?