Saltvandswiki

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Saltvandswiki

Indlæg af Gzus.dk »

Jeg kunne godt bruge noget mere information omkring koraller og fisk på saltvandswiki.

Er der nogen der har forslag til hvad vi skal gøre for at få det til at være et mere brugbart opslagsværk.

Jeg syntes det er synd at der altid bliver refereret til andre sider end saltvandswiki, når folk spørger til erfaringer, værdier, placeringer, lys, størrelser osv.

Jeg syntes at der er masser af flotte billeder og det er godt udgangspunkt for noget godt.

Jeg er selv rimelig ny og har ikke de store erfaringer, og savner derfor måske lidt at de mere rutinerede begynder at fylde deres viden ind. Men jeg vil absolut gerne begynde at fylde tal ind fra andre sider, hvis det er krævet.

Det her er blot et oplæg til en lille sund diskussion :)

/Morten N
Blæksprutten
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
16
Postnummer: 5471 Søndersø

Re: Saltvandswiki

Indlæg af Blæksprutten »

Det kan jeg kun give dig ret i. Jeg er også temmelig grøn i denne hobby og har heller ikke de store erfaringer. Jeg savner især billeder til de forskellige fisk/koraller. Det er jo så nemt at klikke på det "blå" navn for lige at se hvordan det omtalte ser ud. Men jeg gør det ikke ret tit mere da der som regel aldrig er billedet til.. Det ville være rigtigt fedt hvis der kunne gøres noget ved dette.
Var det ikke noget for nogle af jer der er på herinde (24/7) og bruge noget af jeres store erfaring på at lægge lidt op på wikien og evt billeder....
MVH
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Blæksprutten skrev:da der som regel aldrig er billedet til..
Hovedparten af alle latinske navne på wiki har billeder tilknyttet - det er nogle ganske få der ikke er billeder til :)

Men en general opfordring skal da lyde til alle der har dyr som der ikke findes billeder af på wiki - UPLOAD UPLOAD UPLOAD :) Så jeg skal nok klare resten med at lave artssider.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg har lovet at jeg nok snart skal tage mig sammen til at gå i gang.. :GO

Total sideskift - Vi skal have en RSS fra Saltvands.dk på siden Hougaard! Og tillykke :beer:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

Jeg syntes absolut også at der er masser af billeder.

Hvad jeg savner er lidt mere dybdegående information omkring både fisk og koraller.

Fx. hvis man kigger på Chromis viridis, så står der rigtigt nok at det er flokfisk, men fx. information omkring at de ikke stimer med mindre at de er bange, eller at de kræver fodring ofte for ikke at dø af sult, kan man ikke rigtigt se noget om. Det finder man ud af hvis man søger forum'et igennem. Det er lidt ærgeligt, når nu denne viden åbenbart findes.

Der mangler måske noget gulerod for at skrive disse informationer ind på wiki'en.

Er det muligt at linke forummet og wikien, således at man måske også kan stige i graderne hvis man er en af de aktive skrivere på wiki'en ?

/Morten N
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Ville også gerne som alle andre nok også have en endnu bedre wiki! Er der nogen der kan give en kort gennemgang af hvordan man skriver derinde?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Bingocaller skrev:Ville også gerne som alle andre nok også have en endnu bedre wiki! Er der nogen der kan give en kort gennemgang af hvordan man skriver derinde?
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Wiki_Guide
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af martinknorr »

Gzus.dk skrev:Jeg syntes absolut også at der er masser af billeder.

Hvad jeg savner er lidt mere dybdegående information omkring både fisk og koraller.

Fx. hvis man kigger på Chromis viridis, så står der rigtigt nok at det er flokfisk, men fx. information omkring at de ikke stimer med mindre at de er bange, eller at de kræver fodring ofte for ikke at dø af sult, kan man ikke rigtigt se noget om. Det finder man ud af hvis man søger forum'et igennem. Det er lidt ærgeligt, når nu denne viden åbenbart findes.

Der mangler måske noget gulerod for at skrive disse informationer ind på wiki'en.

Er det muligt at linke forummet og wikien, således at man måske også kan stige i graderne hvis man er en af de aktive skrivere på wiki'en ?

/Morten N
Nu har du f.eks. denne viden så kunne du passende gå ind og skrive det til der inde, så er lige netop den art lidt mere fyldestgørende. Det er nok her initiativet mangler, når vi ser der er noget der mangler i en beskrivelse så retter vi det ikke da vi jo godt ved det, men glemmer så samtidig at der muligvis er andre der ikke ved det.

Jeg har personligt aldrig rettet eller skrevet noget derinde og det burde man jo nok når man falder over noget man synes mangler.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Gzus.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Kontakt:

Indlæg af Gzus.dk »

martinknorr skrev:
Nu har du f.eks. denne viden så kunne du passende gå ind og skrive det til der inde, så er lige netop den art lidt mere fyldestgørende. Det er nok her initiativet mangler, når vi ser der er noget der mangler i en beskrivelse så retter vi det ikke da vi jo godt ved det, men glemmer så samtidig at der muligvis er andre der ikke ved det.

Jeg har personligt aldrig rettet eller skrevet noget derinde og det burde man jo nok når man falder over noget man synes mangler.
Som sagt, så gjort.

Så må andre lige rette til, hvis der er tilføjelser eller andet de ikke enige om :)

/Morten N
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Gzus.dk skrev:
martinknorr skrev:

Som sagt, så gjort.

Så må andre lige rette til, hvis der er tilføjelser eller andet de ikke enige om :)

/Morten N
Hej Morten,

Lækkert skrevet :GO

Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"