Undre mig over prisen på denne Zebrasoma gemmatum ved godt den altid har ligge i den dyre ende, pga der ikke bliver fanget så mange, men kan se på moby gamle pris liste at der lå den på ca 4500 men nu ligger den på ca 12000kr. Er der nogen der ved om den evt er blevet lidt mere truet eller om de bare ikke må ekspoterer så mange mere. Ellers en utrolig flot fisk
http://www.deepoceanshop.dk/dejong/fisk ... -2479.html
Er denne blevet mere sjælden end før.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9260 Gistrup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Gistrup
- Kontakt:
Re: Er denne blevet mere sjælden end før.
Efter at have set denne side her:
http://fishbase.se/summary/SpeciesSummary.php?id=7631
Vil jeg tro bla. fiskens udbredelsesområde er en del af begrænsningen, da det er den sydlige del af østafrika og der eksporteres f.eks ikke fra Mozambique
Derudover står der den ses fra ca. 10 meter og ned af, hyppigst omkring de 25meter. Det betyder at fisken skal dekomprimeres på vej op og det er en tidskrævene proces og dermed tung i arbejdsløn.
http://fishbase.se/summary/SpeciesSummary.php?id=7631
Vil jeg tro bla. fiskens udbredelsesområde er en del af begrænsningen, da det er den sydlige del af østafrika og der eksporteres f.eks ikke fra Mozambique
Derudover står der den ses fra ca. 10 meter og ned af, hyppigst omkring de 25meter. Det betyder at fisken skal dekomprimeres på vej op og det er en tidskrævene proces og dermed tung i arbejdsløn.
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Det kan jeg godt svarer på. Der er mange mange millioner af Gemmatum hvis du tager til Madagascar øerne, men det er ulovligt at indfange dem derfra. Dem som bliver fanget er nogle som er svømmet forkert hen mod mauritius. I mauritius er der kun og kun et firma der står for indfangningen og exportereing af disse fisk. Desuden er der kun sæson for dem 5 mrd om året. Det svinske svar er faktisk at efterspørgelsen er så stor at folk betaler disse summe for dem, derfor sælger ham gutten i Mauritius dem til dobbelt pris. Dejong sælger dem nærmest før de er landet i butikken, især japanerne.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Okay så det handler mere om udbud og efter spørgelse , så det positive i denne historie må jo så være at heldigvis er det ikke fordi bestanden er blevet mindre. Som i bund og grund er det vigtigstemoby skrev:Det kan jeg godt svarer på. Der er mange mange millioner af Gemmatum hvis du tager til Madagascar øerne, men det er ulovligt at indfange dem derfra. Dem som bliver fanget er nogle som er svømmet forkert hen mod mauritius. I mauritius er der kun og kun et firma der står for indfangningen og exportereing af disse fisk. Desuden er der kun sæson for dem 5 mrd om året. Det svinske svar er faktisk at efterspørgelsen er så stor at folk betaler disse summe for dem, derfor sælger ham gutten i Mauritius dem til dobbelt pris. Dejong sælger dem nærmest før de er landet i butikken, især japanerne.

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Tro nu ikke alt du får fortalt.moby skrev:Det kan jeg godt svarer på. Der er mange mange millioner af Gemmatum hvis du tager til Madagascar øerne, men det er ulovligt at indfange dem derfra. Dem som bliver fanget er nogle som er svømmet forkert hen mod mauritius. I mauritius er der kun og kun et firma der står for indfangningen og exportereing af disse fisk. Desuden er der kun sæson for dem 5 mrd om året. Det svinske svar er faktisk at efterspørgelsen er så stor at folk betaler disse summe for dem, derfor sælger ham gutten i Mauritius dem til dobbelt pris. Dejong sælger dem nærmest før de er landet i butikken, især japanerne.
Det er en flok strartenrøvere dernede.
På prislister fra Mauritius kan du finde frøer, slanger og kameleoner som kun findes på Madagaskar, og som ikke må exporteres
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Det lyder simpelthen for langt ude at der skulle være millíoner af fisk til flere 1000 kr stk - skulle de bare svømme rundt blandt fattige mennesker som selvfølgeligt ikke fanger dem fordi de er fredede..moby skrev:Det kan jeg godt svarer på. Der er mange mange millioner af Gemmatum hvis du tager til Madagascar øerne, men det er ulovligt at indfange dem derfra. Dem som bliver fanget er nogle som er svømmet forkert hen mod mauritius. I mauritius er der kun og kun et firma der står for indfangningen og exportereing af disse fisk. Desuden er der kun sæson for dem 5 mrd om året. Det svinske svar er faktisk at efterspørgelsen er så stor at folk betaler disse summe for dem, derfor sælger ham gutten i Mauritius dem til dobbelt pris. Dejong sælger dem nærmest før de er landet i butikken, især japanerne.
Mon ikke det er en forholdsvis sjælden kirurg i naturen- mange kejsere fanges også på 20-30 meter og dybde akklimatisering er altså ikke noget problem. De ryger bare i plasticspande som hænger under bådene og hæves langsomt over 30 min..
SPS : Stability provides succes