rengøring af diverse

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
andersen2009
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 5874 Hesselager
Saltvand siden?: 2010

Re: rengøring af diverse

Indlæg af andersen2009 »

saltbenno skrev:ja så er en brøkdel af det forskellige kommet hjem...
mit største spørgsmål er hvor lang tid går der før levende sten ikke lever mere uden vand,,,,,,,
og når jeg når så vidt er der så en venlig saltvands fynbo der har lyst til lidt kage og kaffe har en lille smule styr på hvor hvad hører hjemme men ikke alt
Ja... Jeg vil da gerne kigge forbi og hjælpe dig igang, men lad det være sagt med det samme... jeg er ingen saltvands-guru..! Jeg kan fortælle dig lidt om det grundlæggende og hjælpe dig med at sætte dit system op (det meste ihvertfald)
Jeg ved dog intet om den kalkreaktor/co2 du har lagt et billed af, men resten burde være lige ud af landevejen :)

Så sig da endelig til, når du begynder at være klar at sætte noget op.
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
saltbenno
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
14
Postnummer: 5631 Ebberup
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af saltbenno »

uhhh dejligt med nogle fynboer der har hjertet det rette sted,der går lige et lille stykke tid da jeg lige skal have mit gamle 850 liters ferskvand afsted og alle fars discus jkan jo heller ikke leve uden vand he he,men steenene hvor lang tid og de skal jo gå i saltvand og med skummer
kenneth smider mit nummer i pm
andersen2009
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 5874 Hesselager
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af andersen2009 »

saltbenno skrev:uhhh dejligt med nogle fynboer der har hjertet det rette sted,der går lige et lille stykke tid da jeg lige skal have mit gamle 850 liters ferskvand afsted og alle fars discus jkan jo heller ikke leve uden vand he he,men steenene hvor lang tid og de skal jo gå i saltvand og med skummer på
kenneth smider mit nummer i pm
Har alle fynboer ikke det..??? Sådan er VI da bare :beer:

Jeg ved faktisk ikke hvor længe dine sten kan ligge.... Jeg lagde mine i en regnvandstønde med saltvand og en cirkulationspumpe og de klarede sig fint med den "behandling".
Men som Carsten skriver, så tager de ikke skade af en mdr-tid og det vil jeg da bestemt tage for gode vare når han skriver det.
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

du kan sakens transpotere stenene i flamengo kasser uden vand nogle timer hvis det skulle være bare tag vandet med i dunke evt og put dem i vand når du kommer hjem
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
saltbenno
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
14
Postnummer: 5631 Ebberup
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af saltbenno »

de 100 kg levende sten er smidt i baljer og flamingokasser tilsat saltvand cirkulations pumper og varme legemer....
men er i syge der er meget udstyr plus helt nye ting fra tunze og aqua medic og og og,det er helt sygt styre enhedder og alle mulige følere og og og....men desværre lugter det af røg puha
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"