Jeg er ved at skulle starte et Boyu128 op (som førstegangs saltvandsbruger)
Har blandt meget andet købt en slimline baggrund. Kan jeg lime den på med cyanoacrylat?
- og hvad med de små ind eller udgange der sidder i højre side...dem man kan lukke og åbne. Hvad skal man passe på i denne forbindelse?
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
bhjensen skrev:Jeg er ved at skulle starte et Boyu128 op (som førstegangs saltvandsbruger)
Har blandt meget andet købt en slimline baggrund. Kan jeg lime den på med cyanoacrylat?
- og hvad med de små ind eller udgange der sidder i højre side...dem man kan lukke og åbne. Hvad skal man passe på i denne forbindelse?
Brug silicone, det kan du få af igen, men det kan du bare ikke med 10 sekunders lim.
De små ind/udgange skal du selvfølgelig holde frie.
Gargoyle47 skrev:jeg lukkede alle mine indgange der i højre side, undtagen den øverste.
...og det har ikke givet problemer med cirkulationen??
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
bhjensen skrev:Jeg er ved at skulle starte et Boyu128 op (som førstegangs saltvandsbruger)
Brug silicone, det kan du få af igen, men det kan du bare ikke med 10 sekunders lim.
De små ind/udgange skal du selvfølgelig holde frie.
Beklager det dumme spørgsmål: men er det noget specielt silicone jeg skal bruge?
du skal lukke alle dine huller på nær den øverste brug aml akvarie silikone
du kan købe en lille hånd tube ...
lad så meget af bagrunden stikke op forand den øverst riste ...så bag efter skære du forsigtig i det med en hobby kniv til vandstanden passer
Gargoyle47 skrev:jeg lukkede alle mine indgange der i højre side, undtagen den øverste.
...og det har ikke givet problemer med cirkulationen??
Nej slet ikke... Vandet løber ned fra øverste højre hjørne (tager Overfladevand) og bliver spyttet ud igen i venstre side når det er løbet igennem de forskellige kamre
Hej igen...
Jeg vil da lige oplyse at den model af Boyu128 jeg har fået, kun er udstyret med et udløb i øverste højre hjørne og det lader jo til at være det optimale
Baggrunden fik jeg skåret så præcist at hverken lim eller silicone var nødvendigt
bhjensen skrev:Hej igen...
Jeg vil da lige oplyse at den model af Boyu128 jeg har fået, kun er udstyret med et udløb i øverste højre hjørne og det lader jo til at være det optimale
Baggrunden fik jeg skåret så præcist at hverken lim eller silicone var nødvendigt
ja det er dit retur hul/rør og er er kun 1 hul i alle boyu 128 L
men har du riste hele vejen ned i den anden side er det den Gammel model
med small bag kammer
ang din baggrund så husk lige at det har en opdrift der siger spar to hvis den slipper
det er der for vi limer dem fast