Langt om længe har jeg fået hakket stumperne til min akvariecontroller sammen samt fået skrevet softwaren dertil.
Outputtet fra skidtet kan ses her: http://rtinlund.dk
Dele der har været i brug.
JeeNode (Arduino lignende controller, se mere på http://jeelabs.com)
Relay Plug til JeeNode
Analog Plug til JeeNode
2x flydesensor
JeeLink
Server
Consol app til at udlæse værdier sendt trådløst fra JeeNode til JeeLink
SqlLite DB
asp.net MVC 3 RC
Pt styrer den kun vandpåfyldningen, dvs den logger hvor lang tid pumpen har kørt samt om reservoiret er tomt.
Ting jeg godt kunne tænke mig at få på:
Temperatur overvågning
Styring af lys
Styring af blæsere
Styring af pumper
Ris, ros og ideer tager jeg gerne imod.
Billeder kommer en af dagene når jeg har fået skilt æsken hvor den ligger i ad.
DIY Akvarie controller
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
DIY Akvarie controller
/martin
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Re: DIY Akvarie controller
Mit LED system bruger seeedino/arduino
Akvariet med vand-påfyld, køling og balling kører Siemens Logo!.
Lad os da se din program fil, hvis vi skal hjælpe.
Jeg ville lægge en tidsfunktion ind så der kun kan påfyldes vand på et givent tidspunkt og kun et vist antal sekunder + lidt ekstra tid. Bare som sikkerhen hvis der skulle ryge en slange. Det koster jo ikke ekstra.
Det er en god ide kun at have funktionerne kørende når du er hjemme her til at starte med.
Jeg kan hjælpe med arduino. Hvis programeringen er noget af det samme er det ikke noget problem at skrive softwaren.
Ellers så læg det frem på jeelabs forum (hvis der er et), så er der sikkeret nogle der vil skrive det hele for dig på 5 minuter.
Akvariet med vand-påfyld, køling og balling kører Siemens Logo!.
Lad os da se din program fil, hvis vi skal hjælpe.
Jeg ville lægge en tidsfunktion ind så der kun kan påfyldes vand på et givent tidspunkt og kun et vist antal sekunder + lidt ekstra tid. Bare som sikkerhen hvis der skulle ryge en slange. Det koster jo ikke ekstra.
Det er en god ide kun at have funktionerne kørende når du er hjemme her til at starte med.
Jeg kan hjælpe med arduino. Hvis programeringen er noget af det samme er det ikke noget problem at skrive softwaren.
Ellers så læg det frem på jeelabs forum (hvis der er et), så er der sikkeret nogle der vil skrive det hele for dig på 5 minuter.
450l indbygget
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg har som sådan ikke problemer med at få det til at virke
Er vant til højniveau programmering så fra tid til anden støder jeg panden imod muren med low level bit flytteri.
Reservoiret er ikke mere end en 25 liters dunk så det er begrænset hvor galt det kan gå.
Hvilke pumper bruger du til din balling? har endnu ikke kunnet finde nogen der var til at betale.

Er vant til højniveau programmering så fra tid til anden støder jeg panden imod muren med low level bit flytteri.
Reservoiret er ikke mere end en 25 liters dunk så det er begrænset hvor galt det kan gå.
Hvilke pumper bruger du til din balling? har endnu ikke kunnet finde nogen der var til at betale.
/martin
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Mine pumper er fra http://www.welco.net/. De blev købt for 4 år side og kører stadig med original slanger. Ingen problemer med dem. Jeg styre dem fra min LOGO! "PLC", der har relæ udgang så det er næsten plug and play. Havde jeg nu valg arduino dengang havde styringen koster meget mindre.
Det er jo forøvrigt rigtig fedt med alle de bricks man kan få nu. Så er det jo en leg at bygge hobbystyring.
Jeg har overvejet at sætte LED lys i huset med bevægelses sensorer og lys målere, der så skal holde konstant lux.
Måske skal den gamle varmepumpe også have lidt ekstra styring.
Jeg har ikke set bricks luftflowmålere men det kommer vel.
Det er jo forøvrigt rigtig fedt med alle de bricks man kan få nu. Så er det jo en leg at bygge hobbystyring.
Jeg har overvejet at sætte LED lys i huset med bevægelses sensorer og lys målere, der så skal holde konstant lux.
Måske skal den gamle varmepumpe også have lidt ekstra styring.
Jeg har ikke set bricks luftflowmålere men det kommer vel.
450l indbygget