hvis man nu har en krabbe i en koral man ikke kan fange hvordan får man den ud?
kan man dybbe korallen i freskvand?
Nogen der har nogen ider?

Jeg tager lige et billede af korallen. krabben ligger selvfølgelig i bunden af korallen.Han$en skrev:Hvilken koral er der tale om, og evt et billede af krabben?
Nogle krabber og koraller lever i symbiose, og har gavn af hinanden
kom til at tænke på kan krabber godt spise blød koraller?Han$en skrev:Hvilken koral er der tale om, og evt et billede af krabben?
Nogle krabber og koraller lever i symbiose, og har gavn af hinanden
Det tror jeg den gør.Han$en skrev:Hvis det er en krabbe der spiser koraller, så ja.
Men frem med billede. Hvis den "bor" i korallen, er der næppe tale om et skadedyr
Den har også været der i siden korallen kom i ca 6 måneder siden. men så den lige i dag.LarsSteen skrev:Jeg kan desværre ikke se krabben, men det er langt fra sikkert at den gør korallen noget, jeg har haft en krabbe i en acro. og pt. har jeg en lille porcelæn krabbe som lever under og over en tunge koral, og har gjort det i over 1,5 år til meget stor glæde for mig og andre der ser i akvariet.
Ja det er og den har ellers været flot.Han$en skrev:Det minder mere om en koral der taber hovederne, end en der har været henne og taget en bid.
Er det blevet værre og værre stille og roligt?
Fosfat målingen er intet værd, du er nødt til at få målt med enten en Hanna checker, eller et ROWA fosfat test kit. Omend jeg dog ikke tror Fosfaten er problemet her. Hvad har du på af lys?smukfisk skrev:Ja det er og den har ellers været flot.
mine Værdier
KH 8
Ca 420
MG 1370
No2 0,0
No3 0,5
Fosfat ikke målebar (jbl Sæt)
2x 150 watt Hqi samt 2 x 54 T5 rør.Han$en skrev:Fosfat målingen er intet værd, du er nødt til at få målt med enten en Hanna checker, eller et ROWA fosfat test kit. Omend jeg dog ikke tror Fosfaten er problemet her. Hvad har du på af lys?smukfisk skrev:Ja det er og den har ellers været flot.
mine Værdier
KH 8
Ca 420
MG 1370
No2 0,0
No3 0,5
Fosfat ikke målebar (jbl Sæt)
pederrevnørd skrev:Hejsa,
Jeg vil mene du har Po4. Din acro og er det en monti jeg kan se bagved er meget brune.
Hvis din belysning er i orden, så vil jeg mene du skal checke for fosfat.
Jeg tror ikke det er en krabbe der har lavet skaden, men muligheden er til stede.
Jeg er i øvrigt stærkt uenig med hansen omkring krabber i acroer. Der er masser af krabber der bor i acroer som er skadelige, endda dødelige.
Dem der har pæne farver er formentlig uskadelige som han skriver, men jeg holder selv krabbejagt i både acroer og Pocillopora hver eneste dag.
Når jeg har en acro eller poci der ikke folder polypper helt ud, eller har lidt død mellem grenene, så sidder der sjovt nok hos mig altid en lille næsten usynlig krabbe.(den har en evne til at "falde sammen" med acroen).
Jeg tager dem med en pincet, udenfor akvariet. er det umuligt får de en medicinsk behandling.
Håber mit input hjælper, på trods af jeg ikke er enig med andre her. Blot min erfaring og mening:-)