Bingocaller skrev:Han$en skrev:Da jeg boede hjemme, sagde mor at jeg gerne måtte få mig et lille akvarie.
Så jeg gik ud og købte et 1120L, og et par Jaguar Cichlider på hhv. 55cm han, og 40cm hun

Hahahaha smukt!
Hvad med varmelegeme i sådan en lille box? Skal man bruge det? Og hvad med filteret der sidder i? Planen er at bare have en pumpe kørende uden filter vat eller lign i - og så lave vandskift tit fra den store tank
jeg vil anbefale et varmelegeme, med mindre det står et sted med konstant temperatur
hvis du kan få fat på denne er den perfekt

- as038072.jpg (3.91 KiB) Vist 1086 gange
http://www.zajac.de/websale7/Aquarium-S ... ca37ec/md5}
kopier hele linket
den har indbygget thermostat indstillet til 25 grader, og den er ikke ret stor
der findes en lidt mindre 10 watt grøn udgave, som jeg ikke kan anbefale, den virker ved at varme kontinuerligt, og varmer derfor de 5,5 liter vand for meget, den er kun egnet for akvarier på +20 liter, jeg taler af bitter erfaring
jeg havde får nogle år siden et 5,5 liters kørende, med en blåbenet eremit, en dannebrogsreje og en lille scooterblenny, der dog havde lært at tage frostfoder, sidstnævnte er dog ikke at anbefale, men nu vidste jeg at den skulle over i et større akvarie efter noget tid, da jeg var ved at bygge mit daværende 200 liters op
udover dyrene, var der lidt skiver, akvariet kørte fint, med et alm hængefilter og hyppige vandskift
jeg skal lige finde nogle billeder frem