Det hjælper ingenting, at jeg bare fjerner dem manuelt, for de yngler som jeg ved ikke hvad! Meget irriterende

Schwensen skrev:Ville også vildt gerne have en picasso, eller faktisk bare en aftrækker da de er helt unikke i deres svømmemåde, men mit 250 liters er nok ikke stort nok. Jeg er også bange for den vil gå i mine koraller :S
Jeg har flere gange oplevet at picassoen snupper fisk, og er de for store til at blive slugt bliver de bidt i stykker, søpindsvin bliver barberetAlexcpdk skrev:Schwensen skrev:Ville også vildt gerne have en picasso, eller faktisk bare en aftrækker da de er helt unikke i deres svømmemåde, men mit 250 liters er nok ikke stort nok. Jeg er også bange for den vil gå i mine koraller :S
Det er en stor misforståelse at Aftrækkere æder koraller... det er rigtigt der er et par få arter, men generalt gør de ikke.
F.eks. picasso aftrækkeren æder ikke koraller, den bidder nogle gange til sten osv. endten for at slibe dens tænder eller fordi den leder efter dyr.
Det største problem ved picassoén i et rev akvarie, er at den kaster meget med sand, når den ledeer efter små dyr i bundlager, og dette resulterrer tit med sand på sten og koraller.
dette synes jeg dog aftager efter noget tid i akvariet.
ja det er jo en rovfisk ? men nu handlede det om den spiser korallerBrian C skrev:Jeg har flere gange oplevet at picassoen snupper fisk, og er de for store til at blive slugt bliver de bidt i stykker, søpindsvin bliver barberetAlexcpdk skrev:Schwensen skrev:Ville også vildt gerne have en picasso, eller faktisk bare en aftrækker da de er helt unikke i deres svømmemåde, men mit 250 liters er nok ikke stort nok. Jeg er også bange for den vil gå i mine koraller :S
Det er en stor misforståelse at Aftrækkere æder koraller... det er rigtigt der er et par få arter, men generalt gør de ikke.
F.eks. picasso aftrækkeren æder ikke koraller, den bidder nogle gange til sten osv. endten for at slibe dens tænder eller fordi den leder efter dyr.
Det største problem ved picassoén i et rev akvarie, er at den kaster meget med sand, når den ledeer efter små dyr i bundlager, og dette resulterrer tit med sand på sten og koraller.
dette synes jeg dog aftager efter noget tid i akvariet.
den vil sætte stor pris på dine rejer, dem jeg har stiftet bekendtskab med har ædt alt hvad der bare mindede om kødSchwensen skrev:Hvis jeg nogensinde får en picassofisk, så når den nok aldrig at blive så stor, så den begynder at spise min andre fisk, før at den skal videre. Jeg har groft koralgrus, så det vil den nok ikke kunne tage ind i munden? Kan den ikke også finde på at irritere muslinger og rejer?
Og det er præcis sådan noget jeg ikke vil risikere!!!!jim skrev:Min Picasso nakkede min musling 2 dage efter den var kommet i så det var surt. Jeg har solgt den igen jeg syntes det var irreterende den smed så meget med sand.
Mvh Jim
nej en del gylter gør osse, de er osse med til at holde bestanden nede, da de tager de helt små snegleSchwensen skrev:Er det virkelig kun en picassofisk der tager de forbandede snegle?
Gid jeg kunne gøre det manueltLord Mike skrev:En mandarin spiser ikke snegle, men jeg kan huske at jeg for nogle år siden havde et par wurdmani rejer gående i mit akvarie hvorefter jeg købte 5 stk porcelæns-snegle da jeg så tilførte disse snegle til akvariet gik der ikke mere end ganske få sekunder før wurdmani rejerne var over sneglene og flående dem ud af deres hus for at spise dem "Rimelig dyr reje foder" om dette er normen skal jeg ikke sige men det var hvad der skete, så det var evt. en mulighed.
Men jeg ville uden tvivl satse på en gylte, ellers er der jo den alternative måde "manuelt" da akvariet trodsalt ikke er særlig stort så derfor må det være overkommeligt, også kan de endda sælges så du kan få lidt ud af dine anstregelser
Dem jeg har haft tog dem ikke - De er også blevet forvist til sumpen pga deres klodsethed!Alexcpdk skrev:kan eremit krabs entlig ikke tage sneglene, eller angriber og æder de kun snegle, vis de skal bruge deres hus ?