har i tænkt over det....
- stokholm
- Grøn Chromis

- Reactions: 0
- 16
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Glostrup [KBH]
har i tænkt over det....
Jeg sidder her inde på Saltvandforum og følger lidt med i de forskellige tråde der er her inde. Jeg må sige jeg bliver lidt ked af den måde folk sviner de danske butikker til her hjemme. De danske butiker er her ikke for at tjene på din hobby de er her for at opret holde din hobby.
Jeg brænder selv for den her hobby og synes den er fantatisk og synes det syndt når jeg læser hvordan folk uhæmet sviner butikker til her inde på det her forum. alle de butikker her i DK der har saltvand har det sku ikke nemt og der er ikke nogle af disse butikker der ville overleve hvis det ikke var fordi ejerne selv brænde for den her hobby.
synes det syndt at folk anbefalder at købe i udlandet i stedet for dem i dk for så kan de spare et lille beløb. Men man tænker nok ikke over det når man lige smutter ned og køber i den nærmest saltvands butik fordi man lige havde glemt noget til fiskene eller ens akvarium vælter så man skal bruge hjælp nu.
jeg ved ikke om jeg er den enest der har den opfattelse men hvis jeg er så se bort for denne tråd.
Det jeg vil frem til i denne tråd er at vi er fælles om at opret holde den her hobby samt støtte butikkerne.
Jeg brænder selv for den her hobby og synes den er fantatisk og synes det syndt når jeg læser hvordan folk uhæmet sviner butikker til her inde på det her forum. alle de butikker her i DK der har saltvand har det sku ikke nemt og der er ikke nogle af disse butikker der ville overleve hvis det ikke var fordi ejerne selv brænde for den her hobby.
synes det syndt at folk anbefalder at købe i udlandet i stedet for dem i dk for så kan de spare et lille beløb. Men man tænker nok ikke over det når man lige smutter ned og køber i den nærmest saltvands butik fordi man lige havde glemt noget til fiskene eller ens akvarium vælter så man skal bruge hjælp nu.
jeg ved ikke om jeg er den enest der har den opfattelse men hvis jeg er så se bort for denne tråd.
Det jeg vil frem til i denne tråd er at vi er fælles om at opret holde den her hobby samt støtte butikkerne.
-
martinknorr
- Rev haj

- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg
Re: har i tænkt over det....
Ja det er jo det...
Hvis kritikken er berettiget er det vel ikke forkert?! Om man skal købe sine vare lokalt eller i udlandet, er jo op til folk selv. lokalt er der ikke langt hvis der er noget galt med varen det er der jo til udlandet.
Ikke fordi de danske butikker tjener kassen på saltvand, men de solge det jo ikke hvis det ikke var "bøvlet hver", heller ikke selvom de brænder rigtig meget for det. Så er de i hvert fald dårlige købmænd.
Men jeg vil da sige at jeg helst vil købe mine fisk/koraller lokalt, men nogen gange kan der være flere 100 kr. til forskel eller den lokale kan ikke få dem hjem. Så bestiller jeg f.eks. hos moby, hvilken jeg ikke anser for udlandet selvom han ikke har en fysisk butik og henter i Holland. Dog bliver pengene i Danmark
Hvis kritikken er berettiget er det vel ikke forkert?! Om man skal købe sine vare lokalt eller i udlandet, er jo op til folk selv. lokalt er der ikke langt hvis der er noget galt med varen det er der jo til udlandet.
Ikke fordi de danske butikker tjener kassen på saltvand, men de solge det jo ikke hvis det ikke var "bøvlet hver", heller ikke selvom de brænder rigtig meget for det. Så er de i hvert fald dårlige købmænd.
Men jeg vil da sige at jeg helst vil købe mine fisk/koraller lokalt, men nogen gange kan der være flere 100 kr. til forskel eller den lokale kan ikke få dem hjem. Så bestiller jeg f.eks. hos moby, hvilken jeg ikke anser for udlandet selvom han ikke har en fysisk butik og henter i Holland. Dog bliver pengene i Danmark
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
- Bingocaller
- Rev haj

- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Alle er der for at tjene penge - ikke det er dårligt! Det er bare business - såvel som at sælge gulerødder eller gummistøvler......
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
spdiving
Du har ret i at tonen har været hår over butikkerne men de fleste butikker har også selv været uden om det samt at butikkerne selv omtaler andre butikker dårligt når man besøger dem.
Der er en grund til at nogle butikker lukker og hvad der til høre af kritik når de ikke sender varene ud.
Så et åbent forum er ok. Det gavner alle.
Steen
Der er en grund til at nogle butikker lukker og hvad der til høre af kritik når de ikke sender varene ud.
Så et åbent forum er ok. Det gavner alle.
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Geografisk sted: Ballerup
Jeg bliver gal, og prøver at fortælle butikkerne hvad jeg syntes de gør galt. Om de så vælger at lægge kinden til, og bare tage imod uden at gøre noget ved det, er jo deres fejl.
Jeg syntes at man som købmand, skal lytte til sine kunder. Det lyder jo som om, vi skal nusse dem MED hårene, før de gider sælge de vare, vi mangler.
Jeg ville elske at have et forum indenfor mit fag, hvor jeg udelukkende kunne sætte mig på den flade og gå ind og læse folk vil have, og ikke vil have, hver dag.
På SF, får forhandlerne serveret det hele.. De reklamere endda gratis.
Jeg tror satme ikke de skal brokke sig...
Og glem så ikke, at det er mig og dig, der betaler deres løn.. Er de utilfredse med tonen, kan de jo bare finde et andet erhverv. Jeg er sikker på at der er andre i køen til at servicere kunder, og hive penge op af lommen på dem.
Wow, det lød sgu alligevel lidt knavpot agtigt.. Men jeg har også hovedepine!

Jeg syntes at man som købmand, skal lytte til sine kunder. Det lyder jo som om, vi skal nusse dem MED hårene, før de gider sælge de vare, vi mangler.
Jeg ville elske at have et forum indenfor mit fag, hvor jeg udelukkende kunne sætte mig på den flade og gå ind og læse folk vil have, og ikke vil have, hver dag.
På SF, får forhandlerne serveret det hele.. De reklamere endda gratis.
Jeg tror satme ikke de skal brokke sig...
Og glem så ikke, at det er mig og dig, der betaler deres løn.. Er de utilfredse med tonen, kan de jo bare finde et andet erhverv. Jeg er sikker på at der er andre i køen til at servicere kunder, og hive penge op af lommen på dem.
Wow, det lød sgu alligevel lidt knavpot agtigt.. Men jeg har også hovedepine!
-
MMartin
- Rev Papegøje fisk

- 18
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Jeg er blevet misvejledt i alle saltvandsbutikker i kbh, så min tiltro til butikkerne er 0! De er til for at tjene penge og ikke andet. At de har en interesse for det de laver er jo til at forstå. Hvem gider arbejde med noget man ikke interesserer sig for?? Det jeg har lært er, at jeg selv må undersøge før jeg køber noget, og det er jo egentlig også helt fair, for i sidste ende er det mig der skal passe på de fisk og koraller jeg køber.
Jeg bliver dog stadig ret skuffet når jeg går ind i en butik og bliver misvejledt
Ved ikke om Mads-fisk stadig er i klovnfisken engang imellem, men stor respekt til ham! Han er sgu altid ærlig og ved hvad han taler om:)
Jeg bliver dog stadig ret skuffet når jeg går ind i en butik og bliver misvejledt
Ved ikke om Mads-fisk stadig er i klovnfisken engang imellem, men stor respekt til ham! Han er sgu altid ærlig og ved hvad han taler om:)
- Mickey86
- Palet kirurg

- 17
- Postnummer: 2300 København S
- Kontakt:
Hobby'en er på vej frem...
hvis vi ikke kritisere gør de jo bare som de lyster
- Han$en
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
GruppekraaaaaaaamMickey86 skrev:Hobby'en er på vej frem...hvis vi ikke kritisere gør de jo bare som de lyster
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Grunden ti lat jeg kiggede ud over landets grænser i sin tid, skyldes at den skummer som jeg gerne ville have. Ikke kunne fåes i Dk. Og ingen butik gad lette bage og bestille den til mig. Derfor var jeg jo nødt til selv at finde ud af at få den hjem.
Den gang Tunze lancerede Stream pumperne, var jeg forbi en butik i Glostrup. Han gad ikke engang lade mig se pumpen, fordi den var alt for kraftig til mit akvarie. Hvad viste han om det akvarie som
var under opbygning?? Ikke en brik. så måtte jeg igen selv finde den i Tyskland.
Dengang T5 rørene kom frem i Tyskland, var der ingen her i landet der gad interessere sig for det.
T8 rør var gode nok. det var da først da lamperne blev leveret med T5 som standard at der kom gang i butikkerne.
Så langt hen af vejen er butikkerne selv skyld i det. Istedet for at være fremme i skoen, står de snarere på hælene. Det er dog blevet bedre med årene.
Fisk og koraller ville jeg aldrig købe andet en lokalt, evt gennem Moby for meget specielle ting.
Den gang Tunze lancerede Stream pumperne, var jeg forbi en butik i Glostrup. Han gad ikke engang lade mig se pumpen, fordi den var alt for kraftig til mit akvarie. Hvad viste han om det akvarie som
var under opbygning?? Ikke en brik. så måtte jeg igen selv finde den i Tyskland.
Dengang T5 rørene kom frem i Tyskland, var der ingen her i landet der gad interessere sig for det.
T8 rør var gode nok. det var da først da lamperne blev leveret med T5 som standard at der kom gang i butikkerne.
Så langt hen af vejen er butikkerne selv skyld i det. Istedet for at være fremme i skoen, står de snarere på hælene. Det er dog blevet bedre med årene.
Fisk og koraller ville jeg aldrig købe andet en lokalt, evt gennem Moby for meget specielle ting.
- Valentin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Kritik eller ej, som der er en der tidligere skriver i tråden, så lever de jo altså af det her med at sælge fisk og koraller, og gør de det ikke tilfreds stillende er det vel ligesom ude i byen at man fortæller videre om fakta eller den enkelte føtex er god..
Hvad skal alt det tuderi til for, der mangler sku meget service fra dk´s forhandleres side.. Er blevet skuffet så mange gange over dårlig vejledning eller dårlige odds for den købte fisk eller koral..
Og er blevet helt sindsyg træt af det her med at lokke en forhandler for at han skal lætte sin fede røv og tjene nogle penge på mig , ved at bestille ens ønsker hjem.. Så er det fandme nemmere at tage til tyskland selv, så får man også eb god tur..
Vil ikke svine nogen af forhandlerene eller hænge nogen ud ( og føler nogen det er det sku deres problem )
Jeg handler kun to steder i dk og allerhelst vil jeg have alt gennem Moby ( han ved sku hva service er ) og Moby får alle ens ønsker hjem, og hurtigt endda..
Så skal man være sikker på kvalitet og en vild pris i forhold til samt gode leverings tider, så er Moby helt klart løsningen..
Og der til fatter jeg ikke at de andre forhandlere ikke kan levere samme
Hvad skal alt det tuderi til for, der mangler sku meget service fra dk´s forhandleres side.. Er blevet skuffet så mange gange over dårlig vejledning eller dårlige odds for den købte fisk eller koral..
Og er blevet helt sindsyg træt af det her med at lokke en forhandler for at han skal lætte sin fede røv og tjene nogle penge på mig , ved at bestille ens ønsker hjem.. Så er det fandme nemmere at tage til tyskland selv, så får man også eb god tur..
Vil ikke svine nogen af forhandlerene eller hænge nogen ud ( og føler nogen det er det sku deres problem )
Jeg handler kun to steder i dk og allerhelst vil jeg have alt gennem Moby ( han ved sku hva service er ) og Moby får alle ens ønsker hjem, og hurtigt endda..
Så skal man være sikker på kvalitet og en vild pris i forhold til samt gode leverings tider, så er Moby helt klart løsningen..
Og der til fatter jeg ikke at de andre forhandlere ikke kan levere samme
Mvh Troels
Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Enig Valentin(Troels)
Jeg syntes simpelthen at grænsen er nået for hvor arrogante forhandlere til tider kan være.. Ingen nævnt ingen glemt. Jeg har selv arbejdet i en Bonnie dyrehandel for nogle år siden, og opførte vi os sådan som man ser visse butikker gør, så var vi fyret på stedet.(Så mange er der sgu ikke, så de kan alle sammen godt føle sig truffet)
Jeg syntes simpelthen at grænsen er nået for hvor arrogante forhandlere til tider kan være.. Ingen nævnt ingen glemt. Jeg har selv arbejdet i en Bonnie dyrehandel for nogle år siden, og opførte vi os sådan som man ser visse butikker gør, så var vi fyret på stedet.(Så mange er der sgu ikke, så de kan alle sammen godt føle sig truffet)
- StarF
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg havde engang samme mening, men det er svært at støtte butikker der tager dobbelt pris for koraller osv.stokholm skrev:Jeg sidder her inde på Saltvandforum og følger lidt med i de forskellige tråde der er her inde. Jeg må sige jeg bliver lidt ked af den måde folk sviner de danske butikker til her hjemme. De danske butiker er her ikke for at tjene på din hobby de er her for at opret holde din hobby.
desuden ligger mange butikker som de selv har redt, jeg har oplevet en masse tåbelige ting i visse butikker, men har holdt det for mig selv. Men jeg støtter ikke en butik i dk, bare fordi det er fra dk. Hvis butikken i dk, vil have mig til at købe noget, så må de få noget hjem i ordenlig kvalitet, til en pris folk vil betale. Gør de ikke det, så finder folk andre muligheder. Sådan er marked! Både inden for saltvand, computer, musik, osv!
Jeg har givet en del butikker råd, især en butik der desværre ikke ved noget som helst om saltvand (andet end der skal salt i vandet), men høre efter vil de ikke. Jeg har prøvet at støtte en butik fysisk, men når priserne efterhånden blev dobbelt pris på koraller, så bliver det sku for meget af det gode! Mange af butikkerne har et kanon grundlag, og hvis der er noget de ikke ved, er der masser af folk der vil hjælpe, desvære udnytter butikkerne ikke denne velvilje, til andet end at forsøge at sælge uden at tænke på at skabe et sundt miljø.
Har enda oplevet en butik der smed en saltvands fisk ned i en pose med ferskvand, har oplevet butik der sælger gule kiruger og kejsere til små boye 58l akvarier, og siger det ikke er et problem osv.
SPS = Stability Provides Succes
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=80627" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hougaard
- Æresmedlem

- Reactions: 6
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
To kommentarer fra mig omkring "svinere":
1. Der skal tales pænt, man kan sagtens sige sin ærlige mening om butikker, andre brugere, admin eller hvem det nu er der står for skud, UDEN at det skal foregå med
- Det er også meget nemmere at tage folk seriøse når der bliver talt pænt.
2. Lad være med at skrive noget på forummet som du ikke vil sige til face-to-face. Det er enormt billigt at gemme sig bag et alias og sende en rigtigt sviner af sted, men når man så lørdag formiddag kommer i butikken så har tonen pludselig fået en anden lyd. (Er der andre end mig der kommer til at tænke på slutningen i "Jay and Silent Bob Strikes Back" ?)
Vi skal kunne være her alle sammen, der er børn på forummet, bibliotekerne linker til os som kildemateriale - Det mindste vi kan gøre er da at opføre os civiliseret.
1. Der skal tales pænt, man kan sagtens sige sin ærlige mening om butikker, andre brugere, admin eller hvem det nu er der står for skud, UDEN at det skal foregå med
2. Lad være med at skrive noget på forummet som du ikke vil sige til face-to-face. Det er enormt billigt at gemme sig bag et alias og sende en rigtigt sviner af sted, men når man så lørdag formiddag kommer i butikken så har tonen pludselig fået en anden lyd. (Er der andre end mig der kommer til at tænke på slutningen i "Jay and Silent Bob Strikes Back" ?)
Vi skal kunne være her alle sammen, der er børn på forummet, bibliotekerne linker til os som kildemateriale - Det mindste vi kan gøre er da at opføre os civiliseret.
- Han$en
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 2990 Nivå
Vise ord fra en Vis mandHougaard skrev:To kommentarer fra mig omkring "svinere":
1. Der skal tales pænt, man kan sagtens sige sin ærlige mening om butikker, andre brugere, admin eller hvem det nu er der står for skud, UDEN at det skal foregå med![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jeg hænger mig på kommentaren her
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Valentin
- Rev haj

- 16
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Silkeborg/linå
Men en ting der er værd at tænke over.. Hvor er vi dog bare søde at vi ikke ligger deres navne samt firmaer ud med navn og adresse her på forummet..
Så en dårlig butik er vel bare glad for at vi er så gode af os og klart søde..
Havde det stået til mig havde jeg skrevet et par stykker med navn, hvor jeg helt sikkert ville syntes at det er synd hvis folk skulle kom i kontakt med dem..Meeeeeeen jeg holder mig til den gode tone....
Havde det stået til mig havde jeg skrevet et par stykker med navn, hvor jeg helt sikkert ville syntes at det er synd hvis folk skulle kom i kontakt med dem..Meeeeeeen jeg holder mig til den gode tone....
Mvh Troels
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Hvis man gjorde, ville indlægget nok bare blive slettet hehe..Valentin skrev:Men en ting der er værd at tænke over.. Hvor er vi dog bare søde at vi ikke ligger deres navne samt firmaer ud med navn og adresse her på forummet..
Jeg undre mig lidt over de farlige banneord som Hougaard mener vi spreder om os, så børnene ikke kan være på forummet. Hvor ser man dem henne?
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Kontakt:
Kan ikke huske at jeg nogensinde har slettet et saltvandsrelateret indlæg, heller ikke om forhandlere ?DanielXavier skrev:Hvis man gjorde, ville indlægget nok bare blive slettet hehe..![]()
Jeg undre mig lidt over de farlige banneord som Hougaard mener vi spreder om os, så børnene ikke kan være på forummet. Hvor ser man dem henne?
Børnene? Dem ser du overalt
- stokholm
- Grøn Chromis

- 16
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: Glostrup [KBH]
Jeg vil give dig helt ret Hougaard.
Jeg kan ikke ladvære med at smile og de ting folk skriver i denne tråd og de mennesker er sjovt nok også de samme som altid sviner butikker til.
Heldigvis er det kun en lille del af det her forum så jeg tror nok butikkerne overlever uden dem som kunder.
synes hvis de folk er Professer hvorfor så svine butikker til ? når i ved bedre end dem.
vil bare sige held og lykke med det når i har rød alger i hele akvariet og ikke ved hvorfor.
men et sidste ønske kan i ikke skåne os andre for alt det negativitet.. jeg har hobby fordi den giver mig glæde og ikke fordi jeg skal sidde bag en skærm hver gang jeg har været i en butik og sige hvordan de skal gøre det. det ved de nok bedst selv. de har jo med saltvand og gøre hverdag.
Jeg kan ikke ladvære med at smile og de ting folk skriver i denne tråd og de mennesker er sjovt nok også de samme som altid sviner butikker til.
Heldigvis er det kun en lille del af det her forum så jeg tror nok butikkerne overlever uden dem som kunder.
synes hvis de folk er Professer hvorfor så svine butikker til ? når i ved bedre end dem.
vil bare sige held og lykke med det når i har rød alger i hele akvariet og ikke ved hvorfor.
men et sidste ønske kan i ikke skåne os andre for alt det negativitet.. jeg har hobby fordi den giver mig glæde og ikke fordi jeg skal sidde bag en skærm hver gang jeg har været i en butik og sige hvordan de skal gøre det. det ved de nok bedst selv. de har jo med saltvand og gøre hverdag.
Hougaard skrev:To kommentarer fra mig omkring "svinere":
1. Der skal tales pænt, man kan sagtens sige sin ærlige mening om butikker, andre brugere, admin eller hvem det nu er der står for skud, UDEN at det skal foregå med![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- Lord Mike
- Rev haj

- Reactions: 1
- 21
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Når en forhandler eller anden person bliver svinet til så skal man bare huske at en historie altid har 2 sider.
En anden ting er også at man i butik aldrig kan gøre alle tilfredse uanset hvor meget forhandleren hopper og springer for kunden, og her er det bestemt ikke butikkerne den er galt med.
Når dette er sagt, så er det helt klart at mange forhandlere starter saltvandsafdelinger op uden at have en klap forstand på hvad saltvand kræver og ellers generalt har manglende viden på dette område. Men i sådanne tilfælde vil en forhandler sjældent kunne overleve i særlig lang tid alligevel.
Jeg har selv en oplevelse hvor en forhandler den ene uge anbefaler det ene og ugen efter anbefaler det stik modsatte, dette ovenikøbet en forhandler som bliver rost til skyerne på dette forum af mange...... Så mit bedste råd er klart at finde den eller de forhandlere som man finder mest betrykkende at handle ved fremfor at høre på det ene brokhoved efter det andet som der efterhånden er ret mange af på dette forum (ingen nævnt ingen glemt
)
En anden ting er også at man i butik aldrig kan gøre alle tilfredse uanset hvor meget forhandleren hopper og springer for kunden, og her er det bestemt ikke butikkerne den er galt med.
Når dette er sagt, så er det helt klart at mange forhandlere starter saltvandsafdelinger op uden at have en klap forstand på hvad saltvand kræver og ellers generalt har manglende viden på dette område. Men i sådanne tilfælde vil en forhandler sjældent kunne overleve i særlig lang tid alligevel.
Jeg har selv en oplevelse hvor en forhandler den ene uge anbefaler det ene og ugen efter anbefaler det stik modsatte, dette ovenikøbet en forhandler som bliver rost til skyerne på dette forum af mange...... Så mit bedste råd er klart at finde den eller de forhandlere som man finder mest betrykkende at handle ved fremfor at høre på det ene brokhoved efter det andet som der efterhånden er ret mange af på dette forum (ingen nævnt ingen glemt
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Det var de grimme bandeord jeg søgte..Hougaard skrev:Kan ikke huske at jeg nogensinde har slettet et saltvandsrelateret indlæg, heller ikke om forhandlere ?DanielXavier skrev:Hvis man gjorde, ville indlægget nok bare blive slettet hehe..![]()
Børnene? Dem ser du overalt
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Jeg har skam også en hobby der gør mig glad, men den gør mig ikke så glad, at jeg skal vende numsen til, hverken jeg ser en saltvandsbutik. Vi er jo åbenbart en del mennesker, der ser det som et lille problem at butikkerne ikke lytter til deres kunder, eller er arrogante og ligeglade. Jeg ser det som et problem at 3 ud af 4 butikker, ikke har de varer hjemme som de "specialiserer" sig i. Jeg ser det som et problem, at når man besøger en butik, og får afvide at der kommer nye forsyninger om 14 dage, at de så ikke er der selv 3 uger efter.stokholm skrev:Jeg vil give dig helt ret Hougaard.
Jeg sviner ikke butikker til, men prøver at hjælpe butikkerne til overlevelse, hvilket mange af dem har problemer med. Men det nytter ikke noget, hvis de nægte at lytte, og bare ved bedre.
Og fordi vi skriver vores utilfredshed herinde, tror jeg ikke vi bliver nægtet vore RED SLIME REMOVER, VI er jo stadig DERES overlevelse.
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Kontakt:
Hold nu op Daniel, du ved udemærket godt hvad jeg taler om. Det er ingen grund til at udstille dig selv mere end du allerede gør (Men hvis du søger at blive udstillet, så ville et godt eksempel være, de udtalelser som jeg fjernede fra din tropefisk tråd).DanielXavier skrev:Det var de grimme bandeord jeg søgte..
Slut her fra, nu gælder det en anden form for hekseafbrænding
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Jeg er skam ligeglad med at blive "udstilt" jeg syntes selv jeg er ret lækker.!Hougaard skrev:Hold nu op Daniel, du ved udemærket godt hvad jeg taler om. Det er ingen grund til at udstille dig selv mere end du allerede gør (Men hvis du søger at blive udstillet, så ville et godt eksempel være, de udtalelser som jeg fjernede fra din tropefisk tråd).DanielXavier skrev:Det var de grimme bandeord jeg søgte..
Slut her fra, nu gælder det en anden form for hekseafbrænding
Jeg syntes det var super ærgeligt at den skulle censureres, når så mange mennesker er blevet snydt for flere tusinde kroner af den mand. Det er jo næsten til grænsen for støtte af tropefisk... Til tider kan diplomatien mistolkes.
- Mikkel E
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
Nu kender jeg ikke dine givne situationer, men disse eksempler er mere end du kan forlange af de fleste forhandlere i denne hobby. Vi er et lille land indenfor denne hobby og hvis der f.eks. bliver holdt en Tunze konference i Tyskland, er det umuligt for danske forhandlere at få Tunze hjem i den periode. Det er oftest producenterne der vælger forhandlerne fra og ikke omvendt.DanielXavier skrev: Jeg ser det som et problem at 3 ud af 4 butikker, ikke har de varer hjemme som de "specialiserer" sig i. Jeg ser det som et problem, at når man besøger en butik, og får afvide at der kommer nye forsyninger om 14 dage, at de så ikke er der selv 3 uger efter.
En sending der er forskudt i en uge er ikke ret lang tid, der kan ofte gå længere tid, afhængig af f.eks. vejr, transport og hvad de store lande lige står og mangler
Mvh. Mikkel
Mit akvarie: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=60169" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=60169" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Kontakt:
Kald det hvad du vil, det du havde skrevet kunne tolkes som en trussel om vold og selvtægt og det lægger vi altså ikke spalteplads til.DanielXavier skrev:Jeg syntes det var super ærgeligt at den skulle censureres, når så mange mennesker er blevet snydt for flere tusinde kroner af den mand. Det er jo næsten til grænsen for støtte af tropefisk... Til tider kan diplomatien mistolkes.
-
spdiving
Som kunde er det vel bare at søge til udlandet hvis servicen eller prisen ikke er tilfredsstillende i lille danmark længere er den vel ikke.
Personligt er jeg ret ligeglad med om de danske forhandlere de overlever det er helt op til dem om de vil overleve.
Steen
Personligt er jeg ret ligeglad med om de danske forhandlere de overlever det er helt op til dem om de vil overleve.
Steen
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Du kunne selvfølgelig ikke vide jeg ikke snakkede om grossistleveringsproblemer, men om ens egen dovenskab..Mikkel E skrev:Nu kender jeg ikke dine givne situationer, men disse eksempler er mere end du kan forlange af de fleste forhandlere i denne hobby. Vi er et lille land indenfor denne hobby og hvis der f.eks. bliver holdt en Tunze konference i Tyskland, er det umuligt for danske forhandlere at få Tunze hjem i den periode. Det er oftest producenterne der vælger forhandlerne fra og ikke omvendt.DanielXavier skrev: Jeg ser det som et problem at 3 ud af 4 butikker, ikke har de varer hjemme som de "specialiserer" sig i. Jeg ser det som et problem, at når man besøger en butik, og får afvide at der kommer nye forsyninger om 14 dage, at de så ikke er der selv 3 uger efter.
En sending der er forskudt i en uge er ikke ret lang tid, der kan ofte gå længere tid, afhængig af f.eks. vejr, transport og hvad de store lande lige står og mangler
-
DanielXavier
- Rev Rokke

- 16
Så forstår jeg ikke, at SF og du Hougaard lader firmaet reklamere herinde, da der er tale om bedrageri, tyveri, snyd og humbug.Hougaard skrev:Kald det hvad du vil, det du havde skrevet kunne tolkes som en trussel om vold og selvtægt og det lægger vi altså ikke spalteplads til.DanielXavier skrev:Jeg syntes det var super ærgeligt at den skulle censureres, når så mange mennesker er blevet snydt for flere tusinde kroner af den mand. Det er jo næsten til grænsen for støtte af tropefisk... Til tider kan diplomatien mistolkes.
Men så er vi jo netop tilbage til emnet.. Forhandlerne kan købe sig til meget, og kræver at vi forbrugere her på SF holder mund.
- Kasper j.
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
Jeg synes nu også at det er fint med advarsler mod useriøse butikker, jeg vil da foreksempel aldrig bestille noget fra Tropefisk. Jeg bestiller altid mit udstyr igennem Tyskland for man sparer typisk mellem 30 - 50 % og de tyske er noget hurtigere til at levere. Sker der fejl, sender de straks igen, og man beholder det man egentligt ikke skulle have haft.
Men jeg vil sige at Moby er kommet rigtig godt med, og han kan sagtens matche de tyske priser. Og så er han haller ikke gnaven i modsætning til flere at de københavnske garage-forretninger.
Men jeg vil sige at Moby er kommet rigtig godt med, og han kan sagtens matche de tyske priser. Og så er han haller ikke gnaven i modsætning til flere at de københavnske garage-forretninger.
Mit 216 liters Cube http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 61#p579161" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Kontakt:
Øhh.. det gør de da heller ikke ?DanielXavier skrev:Så forstår jeg ikke, at SF og du Hougaard lader firmaet reklamere herinde