Hvam skrev:En tommer er ca. 1,8 cm mener jeg, er dog ikke 100% sikker! så i formlen under 6" (ø108cm) er der angivet arealer og med gult "65lph" det er den luft mængte der er regnet med på tomme af arealet. Men længer nede er der opgivet airflowet " 1836.9 lph" Så for at regne det om fra 65 til 70 lps delete jeg 1836.9 med 65 og gangede med 70! Skal du til at bygge skummer ?Thue skrev:Hvordan regne du lige det ud, har lidt svært ved lige og følge med i hvordan, haha ligesom folkeskolenHvam skrev:Hougaard skrev:Det er noget med at halsdiameter skal matche luft mængden, ellers vil siderne sammenklapse skummet og dermed reducere den mængde skum som der faktisk kunne produceres med den givne luftmængden - Det er bla. derfor mange af AquaMedic skummerne er så ringe, fordi de skubber skummet gennem et for lille hul.
JA jeg her endeligt lagt formlen op i denne tråd:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=33360
Og hvis vi ser på 6" (ca. 110mm ik?)og regner med 70lph (anbefalet 60-70lph) Så skal den have 1978lph![]()
Og hvis min pumpe yder 100% som en RD vil den jo give 2500lph, men jeg har skruet den en lidt ned fra 75w til 60w og så er den måske ikke helt så efektiv som RDSå tror jeg den er meget tæt på de 2000 lph.
Ja det var min plan at det skulle afprøves, har gået med tegningerne i hovedet i lang tid så nu skal det afprøves, så du kommer nok til og høre meget fra mig