Designer nano på specialmål + lidt ekstra spørgsmål :-)
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
Re: Designer nano på specialmål + lidt ekstra spørgsmål :-)
en slags oliagtig klæbemiddel til at lime akvariefolie på akvariet, så akvariefolien fremstår klarere...der er sikkert andet der kan gøre det samme
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
her et hurtigt billede af min løsning
det kan laves meget pænere end jeg har gjort med mit, men jeg har sjusket lidt, da det for mig er en midlertidig løsning inden jeg får sump
det kan laves meget pænere end jeg har gjort med mit, men jeg har sjusket lidt, da det for mig er en midlertidig løsning inden jeg får sump
- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5672 Broby
- Saltvand siden?: 2010

- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
bare ikke brug oceanview omkring overløbet...det er kun til udenvendig brug....til overløbet brugte jeg akvariesillicone
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Og det fra en Silkeborg´enser??Birkefeldt skrev:Ja det er rigtigt det er et glasakvarieWilliam Jr skrev:Det er ikke andet end glas med polerede kanter, og facet slebet.spax skrev:Har nemlig tænkt på det flere gange, men troede bare ikke at det var til at skaffe hjem. Men det er virkelig et lækkert lille nano. Så tror da næsten jeg vil prøve at forhøre mig lidt om det
- Så samme fremstillings metode behøver man ikke at skulle længere væk end til TropeAkvarier i Silkeborg for at kunne finde... Det er præcis mage til mit gamle akvarie, bare lidt mindre!
Man skal ikke gøre det sværere, og dyrere end det er...Men hvad så med resten? - her er der jo tale om et komplet setup. Med dette akvarie er det jo helhedsindtrykket (og til dels brand'et) man betaler for. Det er sammensat af udstyr der passer sammen design- og funktionsmæssigt. Man kan vel sammenligne det lidt i stil og målgruppe med B&O. Der får man ikke mest for pengene (ydelses/prismæssigt) men designet og helhedsindtrykket gør alligevel at der er en del der vælger dette. Så selvfølgelig kan man lave noget billigere selv, men så er det heller ikke det samme.
- Og jeg mener at din sammenligning rammer ved siden af!
Dertil er der sjældent der noget der passer sammen funktions mæssigt når man køber sådanne færdige løsninger, der er kun at man er underlagt det udstyr producent har valgt... Og at man oftest er bedst tjent med at sammensætte udstyr selv!
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Målene passer ikke helt med hvad jeg skal bruge (41x46x41cm)
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Hehe, der var nu bestemt ingen kritik eller lignende i mit indlæg mod tropeakvarier. Har kun hørt godt om firmaet og personen og kunne meget vel købe mit næste akvarie der!William Jr skrev: Og det fra en Silkeborg´enser??
- Og jeg mener at din sammenligning rammer ved siden af!
Dertil er der sjældent der noget der passer sammen funktions mæssigt når man køber sådanne færdige løsninger, der er kun at man er underlagt det udstyr producent har valgt... Og at man oftest er bedst tjent med at sammensætte udstyr selv!

Jeg er enig i at mange komplette setup som fx Red sea max, Aqua medic's sæt osv er begrænsede, men dette fra ELOS og andre af deres modeller får meget ros forskellige steder bl.a. på reefcentral og har jo en rigtig sump. Så jeg er af den overbevisning at reglen med "som oftest" måske ikke er gældende netop her. Men ellers er jeg enig.
Mvh Kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Gargoyle47 skrev:her et hurtigt billede af min løsning
Må jeg ikke se lidt flere billeder af din løsning?
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
jo her er lidt hvis det er det du menerclassie skrev:Gargoyle47 skrev:her et hurtigt billede af min løsning
Må jeg ikke se lidt flere billeder af din løsning?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2008
Det kan ikke betale sig i så lille et akvarie - du vil ikke kunne se forskelclassie skrev: Jeg tror jeg får skrevet til et par producenter og får det lavet med falsetkanter. Kan det betale sig med weisglas i så lille akvarium? (ca. 41x46x41 cm)

- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Det var lidt mere teknikken bag jeg mente. Skummeren f.eks. men nu nærmer vi os vist en dobbeltpost, så lad os holde det til den anden tråd.
Men flot ellers
Men flot ellers

- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Jeg tænkte også bare, at jeg vil undgå de "grønne" glaskanter når det nu ikke kan være anderledes end at der skal være kanter på.Vænge skrev:Det kan ikke betale sig i så lille et akvarie - du vil ikke kunne se forskelclassie skrev: Jeg tror jeg får skrevet til et par producenter og får det lavet med falsetkanter. Kan det betale sig med weisglas i så lille akvarium? (ca. 41x46x41 cm)Så vidt jeg ved skal du op i +12 mm glastykkelse før du vil kunne se forskel.
- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Et måske lidt dumt spørgsmål. Hvis jeg får lavet et cylinderformet akvarie med en diameter på 46 cm, bliver det så svært at se ind ad det pga. det kraftigt buede glas?
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
ved ikke om det er sådan fra starten....men måske på sigt....buet glas er ikke det nemmeste at rense med en algemagnet.classie skrev:Et måske lidt dumt spørgsmål. Hvis jeg får lavet et cylinderformet akvarie med en diameter på 46 cm, bliver det så svært at se ind ad det pga. det kraftigt buede glas?
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6640 Lunderskov
Hvor vil du få den cylinder lavet henne?classie skrev:Et måske lidt dumt spørgsmål. Hvis jeg får lavet et cylinderformet akvarie med en diameter på 46 cm, bliver det så svært at se ind ad det pga. det kraftigt buede glas?
Syntes du skal få det lavet i weisglas hvis du er lidt kritisk. Fx, alt mit glas hjemme er weisglas (hylder, bord, terrarier), for jeg gider heller ikke de grimme grønne kanter

Men det er jo heldigvis smag og behag

- classie
- Foxface
- Reactions:
- 15
Altså hvis jeg kan undgå de grønne kanter ved det, så er det alle pengene værd. Ville helst have haft det med let buede hjørner, fri for samlinger.
Cylinder? Hmm pas havde tænkt mig at spørge dem der laver akvarier, de ved det nok bedre end jeg
Men tror jeg dropper ideen med cylinder igen.
Er til gengæld i fuld sving med at undersøge alternativer til Rio Nano skummeren, da jeg synes den måske alligevel bliver lidt for lille til 77 liter. Så Google bliver flittigt brugt til at finde mulige kandidater. Til information hedder det en HOB skummer (Hang On Back) på engelsk. MED indbygget rum til filter, som f.eks. aktive kul. Så altså ikke bare en skummer, men også et filter.
Cylinder? Hmm pas havde tænkt mig at spørge dem der laver akvarier, de ved det nok bedre end jeg

Er til gengæld i fuld sving med at undersøge alternativer til Rio Nano skummeren, da jeg synes den måske alligevel bliver lidt for lille til 77 liter. Så Google bliver flittigt brugt til at finde mulige kandidater. Til information hedder det en HOB skummer (Hang On Back) på engelsk. MED indbygget rum til filter, som f.eks. aktive kul. Så altså ikke bare en skummer, men også et filter.
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 6640 Lunderskov
Det kan jeg godt forstå, syntes også det ser noget bedre ud men det er så også bare det dyrere, især hvis det skal laves på special mål..
Det kunne ellers se godt ud med en cylinder men de er ikke helt til at komme til for penge desværre
Det kunne ellers se godt ud med en cylinder men de er ikke helt til at komme til for penge desværre

- agger
- Palet kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8240 Risskov
- Saltvand siden?: 2012
hvor har du fået det lavet?