forhandler ved hedehusene
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde
forhandler ved hedehusene
var ved en lille nystartet forhandler ved hedehusene nær roskilde, for et stykke tid siden, men kan ikke finde tråden om ham, nogen der kan hjælpe?
Mvh. Danny
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Re: forhandler ved hedehusene
Brugeren hed "Tagmanden" - prøv at søge 

-
- Pudsereje
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4750 Lundby
Han har desværre måtte lukke ned hvilket er ærgeligt da han er en mand med en bred viden inden for feltet
og samtidig havde han yderst fornuftige priser på sine ting!

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
klajak skrev:Han har desværre måtte lukke ned hvilket er ærgeligt da han er en mand med en bred viden inden for feltetog samtidig havde han yderst fornuftige priser på sine ting!
Har du nogen ide om hvorfor han var nødt til at lukke ned? Han skrev på et tidspunkt, at han havde problemer med at få varer. De store grossister ville ikke sælge til ham.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4750 Lundby
ja der er vidst nogle af de andre forhandlere der har/havde lidt ondt i bagdelen over hans priser, og derfor har fået ham presset ud!:-( men hvordan ved jeg ikke noget om?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde
det er jeg ked af at høre, han var rigtig flink, ikke første gang jeg har hørt om nogen der er blevet lukket ude på grund af deres priser, troede det var forbudt at aftale priser, nåe jo det er det, hvorfor kan man ikke ringe til politiet når et firma bryder loven?
Mvh. Danny
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Undskyld jeg spørger, men hvordan presser man en fiske/koral forhandler ud ? At man tager en sending hjem og sælger den til en eller anden pris har de andre forhandlere vel ikke indflydelse på ?
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Jo, hvis de i samlet flok fortæller leverandøren at de holder op med at handle, hvis de ikke holder op med at levere til vedkommende, så vælger leverandøren de mange for den ene, det sker dagligt med alle mulige slags varer
Så den med total markedsøkonomi, den holder ikke helt i virkeligheden. Forhandleren kan så vælge at sælge et andet produkt, men hvis alle vil have Tunze og han kun har en Kinamodel, ja så handler man andetsteds. Man kan heller ikke få Dolce Gabbana i Bilka, og det er ikke fordi Bilka ikke vil sælge det 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Nu er der jo andre grossister end de danske.
Det kan jo så undre en del at de lige faldt over ham, for der er jo andre i samme kategori, de såkaldte garagehandlere.
John i Riskov må vel også komme i den katagori, om han har problemmer med at få varer har jeg ingen anelse om. Kunne jo godt være at han valgte selv at importere fra Tyskland.
Det kan jo så undre en del at de lige faldt over ham, for der er jo andre i samme kategori, de såkaldte garagehandlere.
John i Riskov må vel også komme i den katagori, om han har problemmer med at få varer har jeg ingen anelse om. Kunne jo godt være at han valgte selv at importere fra Tyskland.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
jeg har hørt om mange underlige ting inden for denne her branche.
1: forhandler der ringer til andre forhandler og truer
2: forhandlere der "aftaler" priser, og går samlet til grosister og siger de ikke må handle med xxx
3: forhandler der politi anmelder hinanden
der får jo næsten ganstere til at virke som små lam.
2: forhandlere der "aftaler" priser, og går samlet til grosister og siger de ikke må handle med xxx
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Sig da frem!!StarF skrev:jeg har hørt om mange underlige ting inden for denne her branche.
Lad de betændte elementer blive vist frem til spot og spe
Så alle kan se hvem de ikke skal lægge penge hos.
Men husk lige at det skal være rimeligt vel dokumenterede påstande.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Jeg vil godt lige præcisere den formålering - det skal være yderst veldokumenterede påstande hvis det skal skrives offentligt her på boardet.Carsten skrev:Men husk lige at det skal være rimeligt vel dokumenterede påstande.
Træd varsomt mine herrer og damer !
Jeg syndes tit man høre rygter om trusler de små forhandlere har været udsat for.
Dem med butikker syndes jo ikke det er så pisse sjovt at skulle konkurer med en der sælger fra privat adressen. Men på den anden side er vi forbruger jo kun intersert i at spare penge også kan forhandler være forhandler.
Ser man en pris på nettet køber man da gerne der frem for at støtte en butik hvis vare er billigere.
Steen
Dem med butikker syndes jo ikke det er så pisse sjovt at skulle konkurer med en der sælger fra privat adressen. Men på den anden side er vi forbruger jo kun intersert i at spare penge også kan forhandler være forhandler.
Ser man en pris på nettet køber man da gerne der frem for at støtte en butik hvis vare er billigere.
Steen
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det er så fuldstændig latterligt når man ser på hvor lille konkurrencen egentlig er, bare se på Fyn, vi har nu en "rigtig" forhandler, og et garagesalg, skal man bruge noget fra Tunze, Rowaphos, eller andre mærkevarer så er det bare til Fredericia
Jeg fatter ingenting 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Og Joakim startede jo også som en garage forhandler. Og nu lader det til at han bliver fuldtids forhandler.
Jeg tror desværre at grossisterne er lidt kort synede. Og hvis de ikke vil sælge, så finder folk andre kilder til at varene.
Jeg tror desværre at grossisterne er lidt kort synede. Og hvis de ikke vil sælge, så finder folk andre kilder til at varene.
hvad er der entligt i vejen med garage salg de klare sig jo entligt godt nok tag bare akvarieudstyr tætter på et rigtigt garage salg kommer man sgu da ikke.
Steen

Steen
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
Du kan da vist ikke lide den forretningspdiving skrev:hvad er der entligt i vejen med garage salg de klare sig jo entligt godt nok tag bare akvarieudstyr tætter på et rigtigt garage salg kommer man sgu da ikke.![]()
![]()
![]()
Steen

Det er ellers en pæn forretning med sunde fisk

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
Jeg har intet i mod akvarieudstyr, jeg handler der bare ikke selv.
decocean.dk Sælger sgu da også fra en garage og holder kun åben når han mangler penge...
Forhandlerene har sgu selv bet om at der bliver solgt fra privat adresser de fleste forhandlere er ikke en pind bedre selv.
Steen
decocean.dk Sælger sgu da også fra en garage og holder kun åben når han mangler penge...

Forhandlerene har sgu selv bet om at der bliver solgt fra privat adresser de fleste forhandlere er ikke en pind bedre selv.
Steen
- Renè Svenson
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7800 Skive
- Geografisk sted: Skive jylland
Ja en af de slemme grosister er jo ved at lukke så behøver jeg vist ikke sige mere. håber der kommer nye grosister frem nu.
Er ved at samle sammen til et nyt saltvand....
720er ferskvand.
720er ferskvand.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Host Host!!!Kasper j. skrev:
Det er ellers en pæn forretning med sunde fisk

-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 1999
Har hørt fra flere hold i årenes løp at f.eks. KZ, har strenge bestemmelser på hvilke forhandlere de vil levere til,og en av direktivene er hva jig har hørt at for å være forhandler for de,så må man opprettholde en minstepris på varene til forbrukerne..
Det samme skal ikke forundre mig gjelder fra andre tilvirkere også,og er vel en måde å opprettholde ett visst veiledende prisnivå på eller?
Det samme skal ikke forundre mig gjelder fra andre tilvirkere også,og er vel en måde å opprettholde ett visst veiledende prisnivå på eller?
Det er ikke kun KZ der gør dette andre forhandlere gør det også. En anden ting er også at nogle kun vil levere hvis du har en fysiskbutik.
Steen
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det skal nok være korrekt.Knut-Arne Berg skrev:Har hørt fra flere hold i årenes løp at f.eks. KZ, har strenge bestemmelser på hvilke forhandlere de vil levere til,og en av direktivene er hva jig har hørt at for å være forhandler for de,så må man opprettholde en minstepris på varene til forbrukerne..
Da jeg for nogle år siden var en tur nede hos Korallenriff.de og hente noget riffkeramik, fortalte han ganske åbent at han arbejdede tæt sammen med mindst 3 andre grossister/fabrikanter. De forhandlede så også hinandens produkter, og de buttikker de leverede til skulle holde mindst den pris som var fastsat af dem. Gjorde butikkerne ikke det, fik de blot ikke flere varer fra nogen af de grossister!!
Og det er nok noget som stadig står ved magt. Et hurtigt kig på de tyske hjemmesider, viser at det er ganske få cent som der er til forskel.
Korallenriff, var iøvrigt også lidt pikeret over at Thomas ikke havde priser på hans hjemmeside. Det kan jeg nu så godt se det fornuftige i.
Men iøvrigt så sælger KZ selv til priser som slet ikke passer på hans engros prisliste.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Carsten skrev:Sig da frem!!StarF skrev:jeg har hørt om mange underlige ting inden for denne her branche.
Lad de betændte elementer blive vist frem til spot og spe
Så alle kan se hvem de ikke skal lægge penge hos.
Men husk lige at det skal være rimeligt vel dokumenterede påstande.
Nemlig, har jo kun beviser i form af udsagn. Men folk her inde, kender udmærket butikkerne!Hougaard skrev:Jeg vil godt lige præcisere den formålering - det skal være yderst veldokumenterede påstande hvis det skal skrives offentligt her på boardet.Carsten skrev:Men husk lige at det skal være rimeligt vel dokumenterede påstande.
Træd varsomt mine herrer og damer !
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Saltvand siden?: 1999
Jig tager den StarF
,men på den anden side..
Troer det bliver svært for oss forbrukere å kunde legge frem slige "beviser"på hva som rører seg bag kulissene med hensyn til reglemang og avtaler mellom detaljister og Grosister/tilvirkere.
Dette er jo ting som er forbeholdt disse parter i foretningsøyesmed,og ikke beregnet på å nå den vanlige forbruker..
For å få slige dokumenterte fakta frem i lyset,måtte evt.en detaljist frem i lyset for å kunne bekrefte/avkrefte slige ting,og forventer ærligtalt ikke at noen detaljister lar seg friste/eller får lov ovenfor sin grosist eller tilvirker til å legge slikt frem her i offentlighedens lys på boardet,hverken her eller i andet offentligt sted
Derfor skummer nok det hele ned til bare påstander,dessverre..

Troer det bliver svært for oss forbrukere å kunde legge frem slige "beviser"på hva som rører seg bag kulissene med hensyn til reglemang og avtaler mellom detaljister og Grosister/tilvirkere.
Dette er jo ting som er forbeholdt disse parter i foretningsøyesmed,og ikke beregnet på å nå den vanlige forbruker..
For å få slige dokumenterte fakta frem i lyset,måtte evt.en detaljist frem i lyset for å kunne bekrefte/avkrefte slige ting,og forventer ærligtalt ikke at noen detaljister lar seg friste/eller får lov ovenfor sin grosist eller tilvirker til å legge slikt frem her i offentlighedens lys på boardet,hverken her eller i andet offentligt sted

Derfor skummer nok det hele ned til bare påstander,dessverre..

- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Hillerød
Jeg synes at det er pisse ærgeligt at Claus har lukket sin butik. Jeg har været forbi en del gange og også købt lidt fisk og koraller....
Han tog nogle ting hjem som han vidste at der var salg i og derfor havde han ikke det samme "spild" som nogle andre....Derved kunne han holde lidt lavere priser og havde en super service.
Vil ikke pege fingre af andre butikker, men synes klart at der burde være plads til både velfungerende butikker og "garagesalg", så stor en omsæting kan jeg ikke tro at Claus havde.....
Og med velfungerende butikker tænker jeg ikke på Amager....
Han tog nogle ting hjem som han vidste at der var salg i og derfor havde han ikke det samme "spild" som nogle andre....Derved kunne han holde lidt lavere priser og havde en super service.
Vil ikke pege fingre af andre butikker, men synes klart at der burde være plads til både velfungerende butikker og "garagesalg", så stor en omsæting kan jeg ikke tro at Claus havde.....
Og med velfungerende butikker tænker jeg ikke på Amager....

-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Inden i kommer for godt i gang skal i lige huske på at butikkerne har noget der hedder forsikringer noget der hedder lønninger, strøm, vand husleje OSV. Så det er da klart at disse forhandler ikke kan lide garage sælgerne, det må da være vildt surt for dem, når lille Per åbner en butik hjemme i garagen eller kælderen og tager en sendning hjem og sælger den til priser som en RIGTIG BUTIK på ingen måde vil kunne følge med på. Grundet at butikkerne har alle de udgifter som lille Per ikke har, for lille Per har den samme husleje som da han ikke legede butik og så er der alle de andre udgifter som vand og strøm osv. og ja lille Per bruger da også strøm og vand men slet ikke på samme måde som de RIGTIGE BUTIKKER gør. Så næste gang i brokker jer over priser så husk lige på at butikkerne har en masse de skal bruge penge på for at få det til at køre rundt, for at de kan købe nogle nye sendninger hjem som i også kan komme og kikke på... ELLER FIND EN HOBBY DER IKKE KOSTER SÅ MEGET, MÅ JEG FORESLÅ PUSLESPIL MÅSKE... 

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Nå så fordi forhandler XXX ikke kan få provision på 400% så er det os som forbruger den er gal med? Er sjovt man høre tit den der med "find en billigere hobby" faktum ligger jo nærmere på at, der er visse forhandlere der har ondt i røven over, de ikke længere kan score 400% ved salg.Hofmann skrev:ELLER FIND EN HOBBY DER IKKE KOSTER SÅ MEGET, MÅ JEG FORESLÅ PUSLESPIL MÅSKE...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Lille Per tager en sending hjem, men lille Per betaler også meget mere i transport for den sending end den store butik. Den fisk som den store importør får hjem til måske 20 kroner, betaler lille Per 35 for på grund af forskellige rabatter fra exportør og fly selskaber. Lille Per betaler nøjagtigt det samme, til grænsedyr læge og speditør som den store importør.
Lille Per er som regel heller ikke proffisionel, og har måske endda større tab på sendingen end den store butik, hvor der går nogen og kigger på akvarierne hele dagen.
End ikke dansk supermarked startede med mange store supermarkeder, men udvidede med tiden.
Nøjagtigt som vi har kunnet se Petsupply starte i en garage og nu have en stor flot butik.
Lille Per er som regel heller ikke proffisionel, og har måske endda større tab på sendingen end den store butik, hvor der går nogen og kigger på akvarierne hele dagen.
End ikke dansk supermarked startede med mange store supermarkeder, men udvidede med tiden.
Nøjagtigt som vi har kunnet se Petsupply starte i en garage og nu have en stor flot butik.
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
Der er supermarked, og discount...
Samme udbud af varer, det er bare farven der har en anden lyd!
- En ikke her omtalt forhandler, handler hos markedets dyreste grossist. Og sælger bedste kvalitet discount, andre handler billigst med større fortjeneste... (!)
Jeg støtter dem som klarer sig uden flotte displays... Og det endda i bedre kvalitet, til bedste pris.
Døm selv!
Samme udbud af varer, det er bare farven der har en anden lyd!
- En ikke her omtalt forhandler, handler hos markedets dyreste grossist. Og sælger bedste kvalitet discount, andre handler billigst med større fortjeneste... (!)
Jeg støtter dem som klarer sig uden flotte displays... Og det endda i bedre kvalitet, til bedste pris.
Døm selv!

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)