Ved at opgive saltvand:-(
-
michael26
- Rev haj

- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: amager
Ved at opgive saltvand:-(
Ved jeg ikke er den eneste her på forum, jeg har fået noget rigtig ( lorte ) udslæt på mine fingerspidser, huden revner og det gør ONDT... Intet hjælper! Jo at droppe min hobby, har prøvet det og det hjalp! Så det bliver nok min løsning, for er så træt af det udslæt... Det er denne hobby ikke værd..desværre!
Hjælper ikke med hansker, jo hvis alt hvad jeg rør ved er sterilt
Hjælper ikke med hansker, jo hvis alt hvad jeg rør ved er sterilt
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Re: Ved at opgive saltvand:-(
Der findes skulderlange handsker.. Dem ville jeg da klart give et skud før jeg ville opgive hobbyen.
Men det satme surt..
Men det satme surt..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
- Alexcpdk
- Rev haj

- Reactions: 6
- 18
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Sydsjælland
der findes jo også div. tange og algeskrabere på lange skafte, så man kan klare det meste uden at rode nede i baljen, men det gør du måske allerede ?
ville da være super trist at lukke ned, især, nå man ser de flotte baljer du sætter op
ville da være super trist at lukke ned, især, nå man ser de flotte baljer du sætter op
Mvh
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Alexander
510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
- Kasper j.
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
Prøv med noget fugtighedscreme
Det er jo meget normalt at huden tørre ud når man har haft hånden i saltvand og så især denne tid med frost og tørt vejr.
Mit 216 liters Cube http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 61#p579161" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg lider af samme slags udslæt.
Og det lader til at det er korallerne jeg pludseligt ikke kan tåle at røre ved.
Mit udslæt er på tommelfingeren, pegefingeren og langfingeren, de 3 fingre som jeg normalt bruger til at håndtere korallerne med.
Jeg har været gennem stort set hele lægens arsenal af salver og cremer. Den som jeg synes virker bedst hedder Elocom.
Handsker har jeg ikke gode erfaringer med, enten er de for korte(latex/vinyl) for tynde(plast(dyrlægehandsker)) eller for stive til at kunne bruges(syrehandsker)
Og det lader til at det er korallerne jeg pludseligt ikke kan tåle at røre ved.
Mit udslæt er på tommelfingeren, pegefingeren og langfingeren, de 3 fingre som jeg normalt bruger til at håndtere korallerne med.
Jeg har været gennem stort set hele lægens arsenal af salver og cremer. Den som jeg synes virker bedst hedder Elocom.
Handsker har jeg ikke gode erfaringer med, enten er de for korte(latex/vinyl) for tynde(plast(dyrlægehandsker)) eller for stive til at kunne bruges(syrehandsker)
-
Vænge
- Naso kirurg

- 17
- Postnummer: 4000 Roskilde
Jeg har også haft allergiske reaktioner af at røre ved koraller - specielt SPS virker til at være særligt slemme for mig.
Alle de steder SPS rør mine hænder, får jeg små hævede prikker - for det meste flere samme sted og de bliver til tomme vabler og hård hud i løbet af et par uger. For det meste er det på tommel, pege og langefinger ligesom Carsten beskriver.
Jeg bruger fingerbeskyttelse jeg har købt på apoteket (kaldet f.eks. fingerkondomer for at det ikke skal være lyv
Ellers sørger jeg for at holde huden på hænder og arme fugtig med creme - saltvand i sig selv er ret hårdt for huden.
En anden saltvandsakvarist jeg kender har haft en ret voldsom reaktion efter kontakt med en koral (lyder meget som det Michael forklarer med revnede fingre osv) Han fik noget binyrebakhormon creme og det virkede efter få dage.
Men man må jo begrænse den tid man har fingrene i vandet - samle til bunke og så måske overstå det der står på listen en gang om ugen med fuldt udstyr på (hvis man bruger korte latexhandsker kan man klistre åbningen til med tape. Det holder ikke i timer, men tids nok til at arbejde i baljen i en halv times tid). Når man så er færdig skal saltet vaskes af og hænder og arme smøres ind i et tykt lag creme.
Den fremgang burde være nok til at afhjælpe de fleste problemer med kontakt allergi som det jeg selv har.
Er man dog først ved at udvikle en regulær allergi overfor havd der er i akvariet vil gentagen kontakt forværre symptomerne og man bør nok overveje at stoppe, eller ændre måden man har akvarie på...
Alle de steder SPS rør mine hænder, får jeg små hævede prikker - for det meste flere samme sted og de bliver til tomme vabler og hård hud i løbet af et par uger. For det meste er det på tommel, pege og langefinger ligesom Carsten beskriver.
Jeg bruger fingerbeskyttelse jeg har købt på apoteket (kaldet f.eks. fingerkondomer for at det ikke skal være lyv
Ellers sørger jeg for at holde huden på hænder og arme fugtig med creme - saltvand i sig selv er ret hårdt for huden.
En anden saltvandsakvarist jeg kender har haft en ret voldsom reaktion efter kontakt med en koral (lyder meget som det Michael forklarer med revnede fingre osv) Han fik noget binyrebakhormon creme og det virkede efter få dage.
Men man må jo begrænse den tid man har fingrene i vandet - samle til bunke og så måske overstå det der står på listen en gang om ugen med fuldt udstyr på (hvis man bruger korte latexhandsker kan man klistre åbningen til med tape. Det holder ikke i timer, men tids nok til at arbejde i baljen i en halv times tid). Når man så er færdig skal saltet vaskes af og hænder og arme smøres ind i et tykt lag creme.
Den fremgang burde være nok til at afhjælpe de fleste problemer med kontakt allergi som det jeg selv har.
Er man dog først ved at udvikle en regulær allergi overfor havd der er i akvariet vil gentagen kontakt forværre symptomerne og man bør nok overveje at stoppe, eller ændre måden man har akvarie på...
- nesnej
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Jeg bruger og har altid brugt engangs latex handsker. Lider i forvejen af allergi. Jeg er meget påpasselig med at bruge disse handsker hver gang jeg skal håndterer koraller og sten etc.
og jeg har ikke haft nogen problemer med min allergi i forbindelse med denne hobby. Derfor er der jo ingen gaaranti for, at du ikke vil få det hvis du gøre som jeg. Allergi er jo mange ting. Håber du finder en løsning.
og jeg har ikke haft nogen problemer med min allergi i forbindelse med denne hobby. Derfor er der jo ingen gaaranti for, at du ikke vil få det hvis du gøre som jeg. Allergi er jo mange ting. Håber du finder en løsning.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
- Johnny
- Rev haj

- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
har i billeder af disse gener lyder rimelig nedern
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Ja, vi husker vel alle Mads-Fisks finger 
Jeg benytter latex hansker eller finger kondomer. latex hanskerne får som regel lige en elastik rundt om håndleddet så der kommer vand ind.
Jeg benytter latex hansker eller finger kondomer. latex hanskerne får som regel lige en elastik rundt om håndleddet så der kommer vand ind.
-
michael26
- Rev haj

- 19
- Geografisk sted: amager
Jeg har prøvet alt hvad i skriver, alle slags handsker, hormoncremer, alm. Cremer, alle special læger, og hudlæger, har det helt som Carsten, men bare på alle 5 fingerspidser
så ja jeg er ved at droppe tanken om saltvand...
Så der kommer måske snart udsalg;-)
Så der kommer måske snart udsalg;-)
-
ole kekkonen
- Rev haj

- Reactions: 2
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Renè Svenson
- Palet kirurg

- 18
- Postnummer: 7800 Skive
- Geografisk sted: Skive jylland
sikke en træls ting.
Jeg har hørt om nogle der fik det hvis de rodet med gamle brugte beskidte pumper fx spandpumper.
Jeg har hørt om nogle der fik det hvis de rodet med gamle brugte beskidte pumper fx spandpumper.
Er ved at samle sammen til et nyt saltvand....
720er ferskvand.
720er ferskvand.
- DGMadsen
- Palet kirurg

- 16
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Geografisk sted: Rødovre
Ja sådan gør jeg også, det er hurtigt og enkelt. Nogen gange får man lidt våde hænder men det er faktisk ikke hver gang, og man er fri for nåle mv. fra koralerne.Hougaard skrev:Ja, vi husker vel alle Mads-Fisks finger
Med Venlig Hilsen
David
Saltvand siden 2009
- Carsten
- Rev haj

- 21
Findes der virkeligt ikke nogen firmaer som laver lange latexhandsker??
- AndersGS
- Rev haj

- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Kontakt:
seastars.dk solgte da skulderlange latexhandsker?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- peder
- Rev haj

- Reactions: 1
- 19
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Det ved vi godt Erik................Hougaard skrev:Øhh.. jeg mener selvfølgelig, så der IKKE kommer vand ind
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977" onclick="window.open(this.href);return false; Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977" onclick="window.open(this.href);return false; Månedens akvarie Juli 2013
- Hougaard
- Æresmedlem

- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Der skulle findes nogen til dyrlæger (når de skal stikke armen ind i en ko - altså i den ende der ikke siger muuu) - skulle kunne købes på landbohøjskolen, men jeg har ikke prøvet det endnu.Carsten skrev:Findes der virkeligt ikke nogen firmaer som laver lange latexhandsker??
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Jeg kan da nok finde en dyrlæge der vil give dig sådan en undersøgelse hvis du da virkelig gerne vil prøve sådan enHougaard skrev:Der skulle findes nogen til dyrlæger (når de skal stikke armen ind i en ko - altså i den ende der ikke siger muuu) - skulle kunne købes på landbohøjskolen, men jeg har ikke prøvet det endnu.Carsten skrev:Findes der virkeligt ikke nogen firmaer som laver lange latexhandsker??
- kenneth145
- Dragefisk

- 16
- Postnummer: 4400 Kalundborg
- Geografisk sted: kalundborg
HE HE..ronny.w skrev:Jeg kan da nok finde en dyrlæge der vil give dig sådan en undersøgelse hvis du da virkelig gerne vil prøve sådan enHougaard skrev:Der skulle findes nogen til dyrlæger (når de skal stikke armen ind i en ko - altså i den ende der ikke siger muuu) - skulle kunne købes på landbohøjskolen, men jeg har ikke prøvet det endnu.Carsten skrev:Findes der virkeligt ikke nogen firmaer som laver lange latexhandsker??
Mvh. Kenneth boserup
nu med 500 l saltvand..
nu med 500 l saltvand..
- Carsten
- Rev haj

- 21
Er det ikke bare de der lange plast handsker, lavet af det samme plast som skraldeposer??Hougaard skrev:Der skulle findes nogen til dyrlæger (når de skal stikke armen ind i en ko - altså i den ende der ikke siger muuu) - skulle kunne købes på landbohøjskolen, men jeg har ikke prøvet det endnu.Carsten skrev:Findes der virkeligt ikke nogen firmaer som laver lange latexhandsker??
-
nielsk
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk

- Reactions: 379
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Jeg har desværre også præcis den samme håndeksem som i beskriver... Binyrebarkcreme gjorde det bare værre for mig, det virker desværre også udtyndende på huden. Det er et tveægget sværd.
Jeg har haft rigtig god effekt af at bruge mange forskellige slags håndcremer, det var et råd fra min praktiserende læge og det lader til at virke på mig. Så jeg har faktisk ikke færre end 7 slags håndcreme som jeg veksler imellem og det kan holde eksemet nede til et acceptabelt niveau..
Nu er jeg også rigtigt dårlig til at huske handskerne, men latexkassen står ved siden af akvariet også elastikker rundt om som Erik skriver..
Jeg har haft rigtig god effekt af at bruge mange forskellige slags håndcremer, det var et råd fra min praktiserende læge og det lader til at virke på mig. Så jeg har faktisk ikke færre end 7 slags håndcreme som jeg veksler imellem og det kan holde eksemet nede til et acceptabelt niveau..
Nu er jeg også rigtigt dårlig til at huske handskerne, men latexkassen står ved siden af akvariet også elastikker rundt om som Erik skriver..
SPS : Stability provides succes
- Limatho
- Kejser fisk

- 17
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
AndersGS skrev:seastars.dk solgte da skulderlange latexhandsker?
de har nogle her
http://www.latex-shop.dk/p.asp?id=32723
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
-
Lasse
- Kejser fisk

- 18
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Følger hun med til at lave arbejdetLimatho skrev:AndersGS skrev:seastars.dk solgte da skulderlange latexhandsker?
de har nogle her![]()
- Limatho
- Kejser fisk

- 17
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2004
Lasse skrev:Følger hun med til at lave arbejdetLimatho skrev:AndersGS skrev:seastars.dk solgte da skulderlange latexhandsker?
de har nogle her![]()
nok ikk til den pris
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
- ronny.w
- Rev haj

- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Så er man sgu ikke kræsen mere lasseLasse skrev:Følger hun med til at lave arbejdetLimatho skrev:AndersGS skrev:seastars.dk solgte da skulderlange latexhandsker?
de har nogle her![]()
-
martinknorr
- Rev haj

- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Geografisk sted: Hadbjerg