Hvorfor er fisk fra rødehavet så dyre ?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Hvorfor er fisk fra rødehavet så dyre ?

Indlæg af Alexcpdk »

Er der nogle der ved hvorfor fisk fra rødehavet er dyre ind andre steder i verden ? det ligger trods alt tættest på os :dizzy:

har også lige et par spørgsmål til to typer fisk, som jeg godt kunne tænke mig engang.

A. Sohal :
Ved at denne fisk kræver plads, og kan forekomme meget hidsig, men hvordan er den iforhold til hårdførhed ? så vidt jeg har forstået, så minder den meget om A. lineatus i adfærd, men A. lineatus er meget sværd at få til at overleve. gælder det samme for A. Sohal ?

Chaetodon semilarvatus:
Er en helt fantastisk smuk fisk i mine øjne, især, nå de svømmer i par.
Er der nogle der har erfaringer med denne fisk ? efter hvad jeg har læst er der flere meninger om hvor let den er. nogle siger at den er rigtig svær at få til at spise, hvor andre ikke har nogle problemer.
Meget rat at vide om det er en umulig fisk inden man giver 600-700kr stk for dem :)

Har aldrig hørt om koraller fra rødehavet, det er der måske ikke noget af?
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvorfor er fisk fra rødehavet så dyre ?

Indlæg af Carsten »

En meget væsenlig grund til at fiskene er så dyre, er at de for rigtigt mange af dem, kun findes i Rødehavet.
Jeg kunne også godt forestille mig at der var en eller anden form for kvote som må fiskes hvert år. Ellers kunne havet jo blive tømt på ingen tid.

Jeg har haft en A.sohal, og den var utrolig rolig og på ingen måde voldsom over for andre fisk.
Der var heller ingen problemer med aklimatiseringen til akvariet.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"