Her vil jeg forsøge at lave en guide med billeder til dem som er ved at starte et nano akvarie. da jeg selv lige er blevet færdig med mit og har taget nogle billeder.....
Yderligere spørgsmål besvares gerne
Vedhæftede filer
Du starter med at skære et plexiglas til så det passer som på billedet. Det skal ikke gå helt op til kanten af akvariet (billedet)
IMG_3956.JPG (64.08 KiB) Vist 2193 gange
Derefter bore du et hul i plexiglasset, samme størelse som studsen (billedet) og fuger det til så det bliver tæt
IMG_3950.JPG (35.63 KiB) Vist 2193 gange
så limer du "kammen" på. Som på billedet. Og husk den skal sidde lidt nede på glasset så du kan justere overflade højden.
IMG_3951.JPG (31.54 KiB) Vist 2193 gange
Her ses det hele sat op. Godt nok uden kammen på.
IMG_3957.JPG (57.13 KiB) Vist 2193 gange
her med den ene af de tre cirkulationspumper. som skal drive overløbet.
IMG_3959.JPG (57.36 KiB) Vist 2193 gange
Her ses det så med en minifloater200 fra akvarieudstyr.dk
hvorfor har i enlig lavet det som en plade og ikke som to der er sat sammen sådan så det kun er det inderste hjørne af akvariet der bliver brugt til overløb/sump?
Da jeg forsøgte at sætte min pmpe fast i hullet på den måde, så larmede det vildt meget, så jeg var lødt til at sætte en slange på og så sætte pumpen så den ikke var i direkte kontakt med overløbet. Hvordan går det på dit setup?
Og er vandstanden ikke for lav i din skummer, men virker ihvertfald kun nogenlunde hvis vandstanden er en del højere...
BatLuder:Skummeren virker fint, men normalt står vandstanden også lidt højere, men ikke meget.... Vores setup siger stort set ingenting..vi har måske begge været heldige...
larmer jeres luft pumpe ikke? det er det eneste der larmer med mit akvarie. jeg er nu glad for at jeg lavede overløbet i det inderste hjørne så jeg havde noget at lave sten opsætningen af. men det er jo smag og behag
Den store pumpe er kun midlertidig, da vandet var uklart hos akemedes, valgte han at sætte en "ekstra" pumpe i med vat, og aktivt kul... Men den ska ik være der senere hen..