Der kommer en konstant brummen fra min Tunze Doc 9002 skummer, og jeg er interesseret i at høre om andre har samme problem, eller har en løsning.
Pumpen i skummeren er en Tunze Silence pumpe, og når den kører uden resten af skummeren er den stort set lydløs, så det er ikke den i sig selv der larmer.
Men når den bliver placeret i skummeren begynder den at brumme. Jeg syntes heller ikke den sidder særligt stabilt. Den kan nemt flyttes flere millimeter, hvilket efter min mening godt kan være skyld i resonansen.
Jeg har tænkt på at isolere pumpen med filtersvamp, omkring de steder hvor der er kontakt med skummer huset, men jeg er nervøs for om det kan skabe en bakteriebombe, eller bare forringe skummerens evne.
Tanker/ideer??
Tunze Doc 9002 resonans
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2750 Ballerup
Re: Tunze Doc 9002 resonans
Min larmer også rigtig meget (bliver nødt til at slukke den om natten
)
Skriv endelig hvis du finder en måde at gøre mindre larmende på

Skriv endelig hvis du finder en måde at gøre mindre larmende på

- Thomas
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6705 Esbjerg Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg, Andrup
Har selv samme skummer og overvejer en mere til vores andet akvarie, og vi har aldrig oplevet larm fra den eller andre problemer, en helt igennem kanon skummer.
Men nu kommer det jo også an på hvor lydhør man er med hensyn til at kunne abstrahere fra støj, syntes personligt selv at den er lydløs i forhold til den orginale RSM skummer og ydere tilmed meget bedre.
Men om der skulle være noget galt med jeres kan jeg ikke svare på.
Men ved at der er andre som har haft samme problemer med støj/resonans og manglende ydelse, de har bare taget skummeren og skildt den ad, rengjort og samlet den igen, hvor den så efterfølgende har kørt kanont godt.
Men nu kommer det jo også an på hvor lydhør man er med hensyn til at kunne abstrahere fra støj, syntes personligt selv at den er lydløs i forhold til den orginale RSM skummer og ydere tilmed meget bedre.
Men om der skulle være noget galt med jeres kan jeg ikke svare på.
Men ved at der er andre som har haft samme problemer med støj/resonans og manglende ydelse, de har bare taget skummeren og skildt den ad, rengjort og samlet den igen, hvor den så efterfølgende har kørt kanont godt.
Mvh. Kia og Thomas
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
130L RSM med Tunze doc 9002, kul og Rowaphos i "sumpen". Nitratfilter externt. kørt siden 2007
- iceMD
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9210 Aalborg SØ
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Aalborg SØ
istedet for at bruge filter svamp, så tror jeg jeg vil prøve at sætte nogle flade gummibånd omkring min pumpe der hvor den er i kontakt med skummer huset, døjer nemlig også selv med lidt resonans:)