Hjælp til sunriser

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
zas20
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009

Hjælp til sunriser

Indlæg af zas20 »

Nu har jeg haft denne sunriser i lang tid men ved simpelhen ikke hvordan jeg indstiller den .....Hjælp :dizzy: skal man bare sætte lamperne i og det hele sker automatic eller ????????? vil jo gerne have den op og køre selvom det er som mange kalder det lidt gegl :-) håber der er nogle der har held med deres ..på forhånd mange tak
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Hjælp til sunriser

Indlæg af William Jr »

Er det Akva Stabil´s sunriser?

- I så fald er "start sunrise" gældende tidspunkt for solopgang... Foretager du dig herefter intet sker sol ned 12 timer senere!
Ønskes sol ned før end 12 timer, tastes sol ned for ønskede tidspunkt... Dette tager ca. 20 min.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
zas20
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af zas20 »

jep det er det ....dvs når lyset tænder skal man bare trykke start sunrise ? og ikke dreje på knappen ? hvad skal den så bruges til ..... hvordan gør man når man sætter 2 lys til som tænder med 1 times interval ?
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

zas20 skrev:jep det er det ....dvs når lyset tænder skal man bare trykke start sunrise ? og ikke dreje på knappen ? hvad skal den så bruges til ..... hvordan gør man når man sætter 2 lys til som tænder med 1 times interval ?
# dvs når lyset tænder skal man bare trykke start sunrise ?

- Yes Sir.

# og ikke dreje på knappen ?

- Nej... Den bruges til at indstille ønskede maks. lys styrke, og så vælges "start sunrise".

# hvordan gør man når man sætter 2 lys til som tænder med 1 times interval ?

- Så køber man to sunrisere (!). Den kan ikke håndtere 2 forsk. tidspunkter... Eller du lader den styre kun den ene kanal, og har tænd/sluk på den anden!

Du kan have tænd/sluk på dem begge...

- Jeg syntes pers. at svageste lys er for kraftigt et månelys, så med tænd/sluk kan du afbryde strømmen efter sol ned. Og lade den tænde umiddelbart før sol op, den tænder da med svageste lystænding.
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"