Som overskriften siger:
Jeg har pt. intet af dette, hverken snegle, krebs eller andet, er det egentligt nødvendigt?
Er der nogen der intet har.
Erfaringer søges.
Er et cleanup crew nødvendigt? Meninger ønskes.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Er et cleanup crew nødvendigt? Meninger ønskes.
Jeg har intet. Har haft snegle, men de er lige så stille gået bort. Så nu har jeg hverken snegle, eremitkrebs eller noget. Okay, jeg har snegle, men det er de alm. små som kommer af sig selv.
For mig fungerer det fint
For mig fungerer det fint

Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Nolan
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg har hældt søpølser, turbosnegle, cerithsnegle, eremitter, slange-søstjerner, søpindsvin og der er masser af andre småkræ, som er kommet ind med stenene. Jeg har aldrig fjernet noget fra akvariet, før det har vist sig ikke at være reef-safe (derfor har jeg også en krabbe, som lever i god harmoni med de andre beboere).
... og jeg kunne aldrig finde på at fjerne noget, fordi det "er ulækkert, at have sådan et klamt dyr"....
Jeg er af den opfattelse, at alle dele af fødekæden skal være til stede. Det er måske mest af rent æstetiske grunde men jeg føler, at det er mere et rigtigt rev, når de alle er der.
Det er måske netop derfor jeg aldrig er blevet tilhænger af deciderede artsakvarier.
/Kim
... og jeg kunne aldrig finde på at fjerne noget, fordi det "er ulækkert, at have sådan et klamt dyr"....
Jeg er af den opfattelse, at alle dele af fødekæden skal være til stede. Det er måske mest af rent æstetiske grunde men jeg føler, at det er mere et rigtigt rev, når de alle er der.
Det er måske netop derfor jeg aldrig er blevet tilhænger af deciderede artsakvarier.
/Kim
- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Jeg hælder lidt teorien om at de er en del af et naturligt system, men er de det? Eller er det bare noget vi tror?
Forstået på den måde, i hvilke mængder findes de forholdsmæssigt i naturen? På revet forstås.
Forstået på den måde, i hvilke mængder findes de forholdsmæssigt i naturen? På revet forstås.

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Olsen
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Vi har snegle og søstjerner til at rense sandet. Eremitkrebs har vi holdt os fra, da de har det med at æde sneglene. Det er så vores filosofi.