Og da mit akvarium er 220langt med en dybde på 40cm. Ved jeg på forhånd at det bliver lidt mere tricky at placere det hele

Så hvis nogen har nogle links eller billeder vil jeg blive glad

Det var da et mærkeligt svar. Du tror vel ikk jeg har bestilt og købt et specielbygget akvarie for ikke at bruge det til nmoget ?Kasper j. skrev:Jeg så et langt akvarium for 1 år siden dvs at det var måske 2,5 meter langt og 30 højt og 30 bredt. Tror at du får meget besvær med cirkulation og lys, køb hellere et andet akvarium, de koster jo ikke så meget.
Men i modsat fald må du have gjort dig nogle tanker for planlægning med denne bestilling??S1m0n skrev:Det var da et mærkeligt svar. Du tror vel ikk jeg har bestilt og købt et specielbygget akvarie for ikke at bruge det til nmoget ?Kasper j. skrev:Jeg så et langt akvarium for 1 år siden dvs at det var måske 2,5 meter langt og 30 højt og 30 bredt. Tror at du får meget besvær med cirkulation og lys, køb hellere et andet akvarium, de koster jo ikke så meget.:D
Okay, så bliver det ihvertfald ikke 4x250wStarF skrev:tror du skal op på 4 lys kilder hvis du vælger HQI, hvis du vil have "ens" belysning over hele akvariet.
hvad er det du vil holde?
Det primære mål for mig med at have akvarie, er HELT klart for fiskenes skyld. Korallerne ville jeg så ment godt ku undvære. Men selvfølgelig skal der lidt i for farvernes skyld.stefan_sørensen skrev:når vandet ikke bilver dybere end 50cm, kan du godt nøjes med 150w. ved ikke om 70w også kan gøre det. men igen som starF skriver. skal du have akvarie for at have fisk eller koraller. og i så fald, hvilke koraller sps, lps eller blødkoraller.
det er klart at det billigeste ville være at lave noget DIY t5. med mindere at du finder nogle brugte armature.S1m0n skrev:Vil helt klart kigge på lidt t5 løsninger.
Ville det ikk være at foretrække at lave noget DIY t5, frem for f.eks at købe 2 lamper med t5 ?
Men lad os sige jeg valgte hqi. Så ville 4stk på hver især 150w, vel godt ky lyse hele baljen op uden nogle mørke punkter ?
Det er netop også de aflange fra fishstreet jeg har kigget påstefan_sørensen skrev:det er klart at det billigeste ville være at lave noget DIY t5. med mindere at du finder nogle brugte armature.S1m0n skrev:Vil helt klart kigge på lidt t5 løsninger.
Ville det ikk være at foretrække at lave noget DIY t5, frem for f.eks at købe 2 lamper med t5 ?
Men lad os sige jeg valgte hqi. Så ville 4stk på hver især 150w, vel godt ky lyse hele baljen op uden nogle mørke punkter ?
ang. HQI så kommer det jo an på hvilke reflektrore du vælger da spredningen er meget forskellelig. fishstreet.com har nogle aflange og smalle reflektore som nok ville være bedst til din balje
Artikel eller tråd. Kan godt være, at jeg formulerede mig forkertverup skrev:hvilken artikel?? måske jeg er dum