Hej fra mig!

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009

Hej fra mig!

Indlæg af Sylvest »

Hej alle sammen :biggrin:

Jeg har, ligesom så mange andre, haft ferskvandsakvarier før, men for ca. 6 år siden flyttede jeg i hus sammen med min hustru, og akvariehobbyen blev lagt på hylden. Her de sidste par måneder har det summet lidt i hovedet på mig om det var på tide at starte op igen, og da jeg altid gerne har ville have et saltvandsakvarie, begyndte jeg at surfe lidt på nettet omkring det.
Da jeg startede i 1997 med ferskvandsakvarier, var priserne på saltvandsudstyr og akvarieindhold sindsygt dyrt og der var ikke særligt meget at vælge imellem, mht. fisk og koraller. (Ihvertfald ikke de steder jeg kom)

HOLD DA HELT OP, det var godt nok med stor måben da jeg fandt dette fantastiske forum, fyldt med billeder af det ene super flotte akvarie efter det andet. Jeg blev hooked med det samme!
Bare tanken om mit eget akvarie med koraller, søanemoner og levende sten, får det til at krible i hele kroppen :y

På trods af det, så kigger jeg faktisk stort set ikke på hverken koraller, søanemoner eller fisk. Næ, jeg kigger på teknik. Så derfor bruger jeg meget tid her på dette forum med at nærlæse folks erfaringer med forskelligt udstyr, så jeg når at få det overblik jeg skal have inden jeg går ud og bruger pengene.
Koraller og fisk kan jeg jo altid læse om under indkøringsperioden. Misforstå mig dog ikke, det er naturligvis essentielt at jeg sætter et mål for hvad jeg vil med akvariet inden jeg køber det, da der vil være mange hensyn af tage til kommende beboere i akvariet. Så langt er jeg med :wink:

Nå men hvad er så pointen med hele denne lange smøre?
2 ting, for det første vil jeg gerne melde min ankomst (så for dem der ikke allerede har opgivet at nå hertil i læsningen, vil jeg gerne sige : Hej :biggrin: )
For det andet vil jeg gerne (og det kan godt være at det er lidt ukonventionelt) spørge om der er nogen som har lyst til at invitere mig på besøg for at få en lille snak om udstyr og vandmiljø, og fremvisning af sit akvarie :GO
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at mødes med en som har haft saltvandsakvarie nogle år, og som har en ekstern sump med refugie.
Jeg tager gerne en sukkerkringle med, hvis det er det der skal til :wink:
Jeg bor få kilometer fra Roskilde, så det meste af sjælland er faktisk inden for rækkevidde.

Jeg håber snarligt at kunne dele ud af mine egne erfaringer, samt spamme jer til med billeder :y

/Sylvest
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: København Ø

Re: Hej fra mig!

Indlæg af Musiker »

Man er altid velkommen her på Østerbro, med eller uden kage... Jeg kører dog lidt anderledes end de fleste. Og ikke på en måde som jeg nødvendigvis vil anbefale til andre (Zeovit) - Men man kan da se lidt udstyr og få en snak om hvad der funker godt i mit setup og hvad jeg ville gøre anderledes, en næste gang..
Min hovedinteresse er SPS..
Sylvest
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009

Re: Hej fra mig!

Indlæg af Sylvest »

Hej Musiker

Det lyder rigtig godt. Jeg sender dig en PB.

/Sylvest
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"