Har 2 styks af slagsen Nogen der har et godt fif til at fange dem ?? Har forgæves forsøgt at fange dem, senest med vandslange, for at suge dem op - et råd fra R.C. men ingen succes, så skriv hvis i har nogle tricks Fin fisk men skadelig for korallerne
Havde også sådan. Den insisterede på at den skulle bo i min største acropora, hvilket stressede korallen så den aldrig kom ud med polypperne. Da fisken var umulig at fange tog jeg og satte korallen op i en skål i akvariet. Efter et par timer var fisken tilbage i korallen og jeg kunne forsigtigt løfte skålen op af akvariet, med koral og fisk i. Der efter var det bare at ryste fisken ud af korallen tilbage med korallen i akvariet
Jeg bruger sådan et teæg til at fodre(flagefoder) med. Okinawaen var altid den hurtigste henne og spise, og haps var den fanget deri.. Vil dog nok ikke anbefale metoden, da der er en god chance for at klemme fisken. Men valget stod mellem min staghorn og gobien.. Jeg var desperat!
Smart fidus med te-ægget - har ikke lige mulighed for at gøre som Bruno med skålen - medmindre jeg simpelthen brækker min millepora af i limningen hmmm..har ingen klæber så må lige se..
flemmiov skrev:Fin fisk men skadelig for korallerne
Ja meget prøv spørg JJ/Reefs.dk om det samme
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
flemmiov skrev:Har 2 styks af slagsen Nogen der har et godt fif til at fange dem ?? Har forgæves forsøgt at fange dem, senest med vandslange, for at suge dem op - et råd fra R.C. men ingen succes, så skriv hvis i har nogle tricks Fin fisk men skadelig for korallerne
Ja, det kan ses med modifikationer da jeg havde et par gående i mit gamle akvarie uden problemer. Alle polypper var altid ude selvom div. koraller bliv beboet af disse små vidundere.....Meget muligt det er fåtal hvor koraller trives fint med disse fisk, men det kan altså godt lykkes at holde disse fisk uden at koraller tager skade, men risikoen er ganske stor for at de tager polypper fra korallerne som fodertilskud.....
Ha-ha Jeg har utroligt hvor det end lyder, lige fanget den ene her til morgen, ved at brække korallen af (står på sten-fod ) imens fisken STADIG blev siddene i korallen, lirke det hele over i en lille spand,- og herefter op af karret
One more to go !!