"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Opbakning til Petsupply fredag??

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af christiantt »

Kommer der en sending hjem til fødselsdagen??
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Lars S »

Gino skrev:
Lars S skrev:
nielsk skrev:Øv, Joachim plejer altid at have koralklæber på tilbud ved festlige lejligheder... Så må jeg finde noget at andet at ønske mig på fredag
10 sek. lim, det bruger jeg til både bløde og lps samt sps koraller.

jeg syndtes at det er meget nemmere og meget hurtigere at bruge, men det er nok en ''smags sag'' eller en tav, som jeg ikke lærte af de 2 x koralklæber jeg købte engang.
Sekund lim på levende våde sten?

MVH
Jep, jeg plejer at tage et stykke LS eller reef sten hvis det er vådt ligger jeg det bare med den side jeg vil lime på ned i mod et dobbelt stykke køkken rulle, i ca. 10 - 15 min. og så imens klipper / skære jeg det stykke koral af som jeg vil bruge, og så lige lidt lim på den ''tørre'' sted af stenen og så holder jeg lige koraller fast på stedet i 1 til 2 min. og så ned i baljen igen, det virker helt fint.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Gino »

Lars S skrev:
Gino skrev:
Lars S skrev:
nielsk skrev:Øv, Joachim plejer altid at have koralklæber på tilbud ved festlige lejligheder... Så må jeg finde noget at andet at ønske mig på fredag
10 sek. lim, det bruger jeg til både bløde og lps samt sps koraller.

jeg syndtes at det er meget nemmere og meget hurtigere at bruge, men det er nok en ''smags sag'' eller en tav, som jeg ikke lærte af de 2 x koralklæber jeg købte engang.
Sekund lim på levende våde sten?

MVH
Jep, jeg plejer at tage et stykke LS eller reef sten hvis det er vådt ligger jeg det bare med den side jeg vil lime på ned i mod et dobbelt stykke køkken rulle, i ca. 10 - 15 min. og så imens klipper / skære jeg det stykke koral af som jeg vil bruge, og så lige lidt lim på den ''tørre'' sted af stenen og så holder jeg lige koraller fast på stedet i 1 til 2 min. og så ned i baljen igen, det virker helt fint.
Ok.. det var da utroligt.. kune man også lime sin sten opsætning sammen på den måde?? det er vel ikk kraftigt nok?
det gode ved sekund er at det er forholdsvis nemt at få af igen hvis man nu vbestemmer sig for at flytte en koral eller lign:-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2744
Tilmeldt: tirs 23. maj 2006 13:21
17
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Lars S »

Gino skrev:
Lars S skrev:
Gino skrev:
Lars S skrev:
nielsk skrev:Øv, Joachim plejer altid at have koralklæber på tilbud ved festlige lejligheder... Så må jeg finde noget at andet at ønske mig på fredag
10 sek. lim, det bruger jeg til både bløde og lps samt sps koraller.

jeg syndtes at det er meget nemmere og meget hurtigere at bruge, men det er nok en ''smags sag'' eller en tav, som jeg ikke lærte af de 2 x koralklæber jeg købte engang.
Sekund lim på levende våde sten?

MVH
Jep, jeg plejer at tage et stykke LS eller reef sten hvis det er vådt ligger jeg det bare med den side jeg vil lime på ned i mod et dobbelt stykke køkken rulle, i ca. 10 - 15 min. og så imens klipper / skære jeg det stykke koral af som jeg vil bruge, og så lige lidt lim på den ''tørre'' sted af stenen og så holder jeg lige koraller fast på stedet i 1 til 2 min. og så ned i baljen igen, det virker helt fint.
Ok.. det var da utroligt.. kune man også lime sin sten opsætning sammen på den måde?? det er vel ikk kraftigt nok?
det gode ved sekund er at det er forholdsvis nemt at få af igen hvis man nu vbestemmer sig for at flytte en koral eller lign:-)

MVH
Nej du får den ikke af når det først er tørret.

Nej jeg tror ikke det er godt at lime en hel opsætning fast med, også er det det for dyrt da du skal bruge ret meget så.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 200
Tilmeldt: lør 4. mar 2006 17:40
18
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Holstebro

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Michael S »

hmmm- måske man skulle kigge forbi og hente 1 kg rowaphos + biomagnesium som jeg bestilte for 3 uger siden !!!!!!!
Brugeravatar
Crown-of-thorns
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 394
Tilmeldt: tors 12. feb 2009 19:52
15
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Midt Jylland

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Crown-of-thorns »

Regner også med at komme. Nogen der ved om der er kommet sending(-er), så der er koraller nok til os alle, eller skal jeg finde min gamle sovepose frem og sove på brosten i nat?:)

-Hov, kan se der er kommet en sending hjem, såååh....
Petsupply.dk
Reactions:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Petsupply.dk »

Tak for en hyggelig dag:)

Håber alle fik hvad de kom for og noget at spise og drikke :)
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Gino »

Petsupply.dk skrev:Tak for en hyggelig dag:)

Håber alle fik hvad de kom for og noget at spise og drikke :)
Jo det meste.. men selvom jeg var nr 1 så var der en der fik nogle fisk før mig som jeg meget gerne ville have haft!? nå nok om det.. Glemte selvfølgelig at købe 20 kg salt med det til bud du havde... mega træls!!
men ellers nogle fine ting du havde fået købt hjem!

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af christiantt »

Jamen, hvorfor kommer der ikke nogle billeder af de fine ting som folk købte?? :)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af William Jr »

christiantt skrev:Jamen, hvorfor kommer der ikke nogle billeder af de fine ting som folk købte?? :)
Selvfølgelig :wink:

(Dog ikke af særlig god kvalitet!)

Billede

Billede

Billede

:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af ole kekkonen »

tilykke med de nye koraller flemming!!
etteren der ligner en montipora confusa som bliver møg flot efter min mening med skrigende neon grøn skelet...

toeren ligner en turbinaria reniformis der er blevet grøn,sikker helt i skoven gæt..

den sidste er måske en echinnopora lammelosa
http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af William Jr »

ole. skrev:tilykke med de nye koraller flemming!!
etteren der ligner en montipora confusa som bliver møg flot efter min mening med skrigende neon grøn skelet...

toeren ligner en turbinaria reniformis der er blevet grøn,sikker helt i skoven gæt..

den sidste er måske en echinnopora lammelosa
http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Tak Ole :happy:

- Jeg må tilstå at jeg ikke kender deres navne :wink:

:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:
christiantt skrev:Jamen, hvorfor kommer der ikke nogle billeder af de fine ting som folk købte?? :)
Selvfølgelig :wink:

(Dog ikke af særlig god kvalitet!)

Billede

Billede

Billede

:f3:
Det er meget nemt.. det ser skide godt ud:-) var lige ved at tage den Turbinia selv:-)

men er stadig lidt pissed over en der BESTEMT igen kø kultur havde!! jeg var den aller første i køen.. vi fik sågar et nummer i hånden.. dørene blev åbnet og jeg kan ind og sagde til en dame der fang de 2 koraller op og da jeg kom om til fískene et øjeblik efter var der en som IKK havde stået i kø der var den første og han tog alle de gode fisk og det var egentligt det jeg kom efter!! jo mere jeg tænker over det jo mere pissed bliver jeg.. det var også synd for nr 2 og 3.. jeg ribbede heller ikk det hele og tog ikk det nr 3 gerne ville have:-) det er sådan det ska gøres:-)

Nå det var lige lidt off topic:-) sorry.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af William Jr »

Jeg forstår din frustration... Men jeg mener ikke at det er Joachim som kan klandres her!! Men derimod folks manglende disiplin og tålmod på sådan en dag...

Jeg mener at Joachim ydede en god indsats for at få enderne til at nå sammen, og jeg kan ærligt godt forstå at han var lidt forvirret.

Og bedste fisk... Jeg ved squ ikke!! Jeg vil helst ikke købe fisk på sådan en dag... Så måske at du ikke er gået glip af noget :wink:
- Fiskene var dog fine... Men opmærksomheden på dem var det tydeligt at de ikke brød sig om!

Jeg syntes at det alt ialt var et godt arrangement som Joachim lagde rammerne om :GO

- Jeg fik uddelt lidt fornærmelser omkring ATI, og modtog selv lidt kammeratlige drillerier. Så min dag var redet! :biggrin:

Jeg kan kun opfordre Joachim til snart at holde fødselsdag igen, præcis som de konstant gør i Kvickly og des lige :K

:f3:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Gino »

William Jr skrev:Jeg forstår din frustration... Men jeg mener ikke at det er Joachim som kan klandres her!! Men derimod folks manglende disiplin og tålmod på sådan en dag...

Jeg mener at Joachim ydede en god indsats for at få enderne til at nå sammen, og jeg kan ærligt godt forstå at han var lidt forvirret.

Og bedste fisk... Jeg ved squ ikke!! Jeg vil helst ikke købe fisk på sådan en dag... Så måske at du ikke er gået glip af noget :wink:
- Fiskene var dog fine... Men opmærksomheden på dem var det tydeligt at de ikke brød sig om!

Jeg syntes at det alt ialt var et godt arrangement som Joachim lagde rammerne om :GO

- Jeg fik uddelt lidt fornærmelser omkring ATI, og modtog selv lidt kammeratlige drillerier. Så min dag var redet! :biggrin:

Jeg kan kun opfordre Joachim til snart at holde fødselsdag igen, præcis som de konstant gør i Kvickly og des lige :K

:f3:
nej han gjorde det godt nok men han kunne da godt lige have tjekke de numre han selv rendte og gav ud.-) men alt i alt syntes jeg selv at det var en god dag.-) og fik kun en PURITES.-) er helt vilde med dem:-) og en euphyllia:-)

og købte en gylte jeg bare ikk kan finde nogle steder på nettet men jeg får taget nogle billeder idag eller imorgen af dem og ligger dem ind på siden:-) så mp i hjælpe mig med et navn.-)

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Thue »

syntes helt klart også det var et rigtig godt arrangement rigtig god stemning så stort tak til joackim. Syntes også det var rigtig hyggeligt og møde en masse mennesker og dele lidt ud omkring erfaringer :P

Mvh Thue
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af William Jr »

Thue skrev:syntes helt klart også det var et rigtig godt arrangement rigtig god stemning så stort tak til joackim. Syntes også det var rigtig hyggeligt og møde en masse mennesker og dele lidt ud omkring erfaringer :P

Mvh Thue
:GO

- Tak for sidst, drillerier. Og dine erfaringer ikke mindst! :wink:

:beer:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1294
Tilmeldt: søn 16. okt 2005 16:41
18
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Celia »

Tillykke, Er der ikke billeder fra dagen ?
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2639
Tilmeldt: lør 16. jun 2007 02:05
16
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af ronny.w »

Gino skrev:
Petsupply.dk skrev:Tak for en hyggelig dag:)

Håber alle fik hvad de kom for og noget at spise og drikke :)
Jo det meste.. men selvom jeg var nr 1 så var der en der fik nogle fisk før mig som jeg meget gerne ville have haft!? nå nok om det..

Hold da op hvor er folk oven ud taknemmelige, når der er nogen som gider bruge lidt mere tid en aller højst nødvendig og lave en speciel dag ud over at tilbyde kaffe og en snak.

Håber du tog tog en pølse mere eller en kiks med ost, inden du kørte hjem. :T
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1560
Tilmeldt: man 22. okt 2007 19:06
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Thue »

William Jr skrev:
Thue skrev:syntes helt klart også det var et rigtig godt arrangement rigtig god stemning så stort tak til joackim. Syntes også det var rigtig hyggeligt og møde en masse mennesker og dele lidt ud omkring erfaringer :P

Mvh Thue
:GO

- Tak for sidst, drillerier. Og dine erfaringer ikke mindst! :wink:

:beer:

Selv tak :biggrin: haha det var nu ikke kun drillerier min var nu på det laveste blus da jeg fik den :biggrin: men det var da dejligt at bølgerne ikke væltede ud over så. Du må lave en video når du får alle pumperne op og køre så vi kan se orkanen i din balje. :GO

Mvh Thue
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 462
Tilmeldt: fre 2. nov 2007 12:35
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af Tom Ekelund »

Når jeg ikke selv kunne være der :G så ville en da også gerne se nogle :BI :BI :BI

:bdgreeting:

Ku jo være der var rester at få
mvh. Tom


200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Opbakning til Petsupply fredag??

Indlæg af nielsk »

Ja hyggelig dag - tak for arrangementet. Men kl 16 var fiskereolen raseret. Utroligt hvad halv pris kan gøre. Men jeg fik da en micro-picasso med hjem og 2 tuber koralklæber på bud.
Er også lige gået i gang med at bruge salifert koralfoder. Købte en liter som der også var procenter på.. Det er noget billigere end andre mærker.
Hvis jeg bruger det foreskrevne og doserer til mine 1000 L nettovand dagligt er der til 30 dage for 110 kr - lyder næsten for godt til at være sandt. Vender tilbage med erfaring om 1 måned.
SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"