Så jeg vil gerne vide om jeg kan eller skal begynde at tilsætte sporestoffer, Ca osv. Evt Purple up?
Eller er det først noget man begynder at tilføre senere? Det har kørt i ca 4 uger nu og saliteten ligger hvor den skal, min PH ligger dog lidt højt ca. 9,6 men tror det er vandet i vores hane.
Jeg mangler stadig en del udstyr så som Tunze stream m controller, blåt lys, aqua/rowafos til mit wirbelfilter, nitratfilter+ medie, ca. 40kg sten, sand og andre småting!! Nu lurer i nok over at jeg ikke har nogen særlig cirkulation, men mit retursystem kan sagtens klare det indtil videre og ang. det manglende udstyr så er der jo også økonomien i det! (Resten af stenene kommer i inden længe.)
Ellers kunne jeg godt tænke mig lidt råd vedrørende hvilket udstyr jeg burde købe næst og lige kort hvorfor?
Ang. fisk og koraller så er det noget af det sidste jeg vil beskæftige mig med da jeg er nystartet og efterstræber at tage en ting af gangen så jeg får bedre forståelse for det jeg har gang i og ikke mindst for at have et stabilt opstalt at arbejde med!!
Har planlagt at dele det lidt op: Udstyr, indkøring/værdier, koraller og så til sidst fisk!
Så jeg håber på at få lidt hjælp vedrørende min uvidenhed og lidt forklaring omkring som førnævnt hvorfor?
Så lige lidt props til saltvandsforum.dk!!

Flzak. (Glenn)