Red Sea Max 250 Tråden......
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Re: Red Sea Max 250 Tråden......
Er enig med TJA, men godt arbejde Christian. Jeg tror vi får mest ud af ikke at stille krav. Jeg kender selv alt for godt hvordan man går i armene-over-kors-mode, hvis der er antydninger af bedrevidenhed eller krav i sådan et tilfælde. Eller, jeg ved hvordan mennesket reagerer helt naturligt, samme vil være tilfældet hos os.
Ideen med listen som tungtvejende pres er dog god. I den forbindelse, hermed mine oplysninger.
Søren Møller
Torpstien 1,1tv
2700 Brønshøj
Mail: Soren.moller@garmin.dk
Købsdato: 16-02-2009
Model: RSM 250
SN HOOD: 01563
SN GLASS: 01924
Forhandler: Klovnfisken
Ideen med listen som tungtvejende pres er dog god. I den forbindelse, hermed mine oplysninger.
Søren Møller
Torpstien 1,1tv
2700 Brønshøj
Mail: Soren.moller@garmin.dk
Købsdato: 16-02-2009
Model: RSM 250
SN HOOD: 01563
SN GLASS: 01924
Forhandler: Klovnfisken
Senest rettet af ZeTix man 13. apr 2009 15:00, rettet i alt 2 gange.
RSM 250.
- sintamus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7200 Grindsted
- Saltvand siden?: 2009
Hej Christian
Det lyder rigtig godt hvad du vil skrive til dem....kan man hoppe med på vognen som ejer af en RSM 130D....(skal dog lige sige, at jeg ikke har de store problemer med varme endnu, men vi har jo heller ikke haft høj varme endnu, Ligger på ca. 26-27 Grader med de temp. der er nu)
John Olsen
Møllestien 12
7200 Grindsted
Red Sea Max 130D
Det lyder rigtig godt hvad du vil skrive til dem....kan man hoppe med på vognen som ejer af en RSM 130D....(skal dog lige sige, at jeg ikke har de store problemer med varme endnu, men vi har jo heller ikke haft høj varme endnu, Ligger på ca. 26-27 Grader med de temp. der er nu)
John Olsen
Møllestien 12
7200 Grindsted
Red Sea Max 130D
RSM 130D Opstartet 14/3-09
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510
Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
Turbelle® nanostream® 6025
Tunze Osmolator
viewtopic.php?f=92&t=25510
Hvorfor har man da ikke haft "tid" til denne verden noget før???????
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Køge
Hej Carsten
Nu hvor der kommer en masse forslag til et kommende brev, tænkte jeg om vi ikke skulle samle alt info om dem der har problemmer et sted f.eks. at alle sendte deres kontakt informationer til dig via mail.
Ellers vil jeg gerne være behjælpelig med, at samle info om de forskellige, for derefter at give det videre til dig, således at vi deler boldene lidt op.
Folk er velkomen til at sende deres informationer til min mail. christian@brintlev.dk. så vil jeg samle det hele i et word dokument der kan vedhæftes det endelige brev. for derefter at videregive det til carsten.
opsæt venligst som følgende
Navn
Adresse
Mail
Evt. tlf:
Land
serial nr. hood og glas er vel os nødvendig
Hilsen Christian
Nu hvor der kommer en masse forslag til et kommende brev, tænkte jeg om vi ikke skulle samle alt info om dem der har problemmer et sted f.eks. at alle sendte deres kontakt informationer til dig via mail.
Ellers vil jeg gerne være behjælpelig med, at samle info om de forskellige, for derefter at give det videre til dig, således at vi deler boldene lidt op.
Folk er velkomen til at sende deres informationer til min mail. christian@brintlev.dk. så vil jeg samle det hele i et word dokument der kan vedhæftes det endelige brev. for derefter at videregive det til carsten.
opsæt venligst som følgende
Navn
Adresse
Evt. tlf:
Land
serial nr. hood og glas er vel os nødvendig
Hilsen Christian
Uden akvarie
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
hej alle
det lyder som en god ide, og hvis du christian gider stå for indsamling af kontakt info, så skal jeg nok sende et brev på vegne af os til red sea
mvh Carsten
det lyder som en god ide, og hvis du christian gider stå for indsamling af kontakt info, så skal jeg nok sende et brev på vegne af os til red sea
mvh Carsten
Biorb Life 60 Liter Marine
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
Jeps
Alle med varmeproblemmer bedes sende deres kontaktoplysninger til mig, så samler jeg dem.
hilsen
Christian
Mail: christian@brintlev.dk
Alle med varmeproblemmer bedes sende deres kontaktoplysninger til mig, så samler jeg dem.
hilsen
Christian
Mail: christian@brintlev.dk
Uden akvarie
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9200 Aalborg SV
Kanon - jeg sender kontakt info til dig, Christian.
Skal vi ikke sætte en deadline på?
MVH/TJA
Skal vi ikke sætte en deadline på?
MVH/TJA
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
God ide med en deadline, folk skal selvfølgelig lige nå at se disse indlæg. Carsten hvornår skal vi satse på at have brevet klar til afsending? for så kunne vi jo sige at deadline skulle være dagen før...
Uden akvarie
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Husk også at samle info fra saltvandssiden.dk der er vist også folk med rsm 250 der ikke benytter denne side
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Ja jeg har de samme problemer som alle jer andre varme varme og ja varme igen!!!!
Men jeg er nu heller ikke tilfreds med skummeren, jeg har prøvet alt men uden held jeg kan ikke få den til at skumme ordenligt der kommer kun meget lidt i koppen og det der kommer er helt lyssegult og ikke mørkt. Der sidder til gengæld rigtig meget snask i selve røret altså på indersiden af det rør man kan justere op og ned.
Men er der ideer tager jeg gerne i mod... ( Akvariet har kørt i 2 en halv måned med sten koraller og fisk)
Men jeg er nu heller ikke tilfreds med skummeren, jeg har prøvet alt men uden held jeg kan ikke få den til at skumme ordenligt der kommer kun meget lidt i koppen og det der kommer er helt lyssegult og ikke mørkt. Der sidder til gengæld rigtig meget snask i selve røret altså på indersiden af det rør man kan justere op og ned.
Men er der ideer tager jeg gerne i mod... ( Akvariet har kørt i 2 en halv måned med sten koraller og fisk)
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
lad os give dem ugen ud, med at melde sig til
Biorb Life 60 Liter Marine
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Hej Hofmann,
Nu er jeg meget ny i faget, og min skummer virker på nøjagtigt samme måde. Men er det ikke noget med, hvor stor belastningen er i baljen? Jeg påfylder også løbende vand, for at få den til at skumme.
Indhold:
Sten, sand.
Hugo, reje, 2 koraller, 1 anemone, 2 klovne, 1 søhare (på vej ud igen)
MVH/TJA
Nu er jeg meget ny i faget, og min skummer virker på nøjagtigt samme måde. Men er det ikke noget med, hvor stor belastningen er i baljen? Jeg påfylder også løbende vand, for at få den til at skumme.
Indhold:
Sten, sand.
MVH/TJA
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
jeg har sendt kontakt oplysninger
- lotp
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
Hej. Jeg har et rsm 130 og døjer også med varmen. Er bange for at det bliver helt galt i løbet af sommeren. Hvis jeg kan være med vil jeg meget gerne.
Mvh
Lotte Pedersen
Tværgade 9
9300 Sæby
Lotp@live.dk
Mvh
Lotte Pedersen
Tværgade 9
9300 Sæby
Lotp@live.dk
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
Søndag den 19/4 kl. 15:00 er sidste frist for at sende mig sine kontaktoplysninger. Herefter sender jeg dem til Carsten, som vedhæfter dem brevet.
Med hensyn til jer der har et RSM 130(d) ved jeg ikke om varmen ligeledes her skyldes pumper og andet diverse udstyr, da jeg er ny i faget og kun selv har haft mit eget RSM 250 i 14 dage. Jeg ved ligeledes heller ikke hvad jeres manual lover. Det er måske en helt anden sag.
Ved derfor ikke, om det vil være praktisk at have jer med under dette brev, misforstå mig ikke, men ved ikke nok om RSM 130(d) for at vide om det omhandler de samme problemmer som 250. men er sikker på andre herinde ved en del mere.
Skulle det i så fald være det samme, er i mere end velkomne til at sende jeres info til mig
Til alle: Husk nu, at jer der ønsker at være med, skal sende en mail til mig og ikke skrive jeres kontaktinfo herinde, da der er mulighed for at jeg så misser nogle. Det rart at have alle samlet et sted.
hilsen
Christian
Med hensyn til jer der har et RSM 130(d) ved jeg ikke om varmen ligeledes her skyldes pumper og andet diverse udstyr, da jeg er ny i faget og kun selv har haft mit eget RSM 250 i 14 dage. Jeg ved ligeledes heller ikke hvad jeres manual lover. Det er måske en helt anden sag.
Ved derfor ikke, om det vil være praktisk at have jer med under dette brev, misforstå mig ikke, men ved ikke nok om RSM 130(d) for at vide om det omhandler de samme problemmer som 250. men er sikker på andre herinde ved en del mere.
Skulle det i så fald være det samme, er i mere end velkomne til at sende jeres info til mig
Til alle: Husk nu, at jer der ønsker at være med, skal sende en mail til mig og ikke skrive jeres kontaktinfo herinde, da der er mulighed for at jeg så misser nogle. Det rart at have alle samlet et sted.
hilsen
Christian
Uden akvarie
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
TJA skrev:Hej Hofmann,
Indhold:
Sten, sand.
MVH/TJA
Det er som sagt et akvarie med massere af koraller fisk og meget andet så der skulle være massere at skumme af....
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Sorry, my bad. Det var jeg ikke lige opmærksom på
Det ser rigtig flot ud! Jeg glæder mig til at jeg kan få nogle flere ting i
MVH/TJA

Det ser rigtig flot ud! Jeg glæder mig til at jeg kan få nogle flere ting i

MVH/TJA
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
jeg takker igen

-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Hofmann skrev:Ja jeg har de samme problemer som alle jer andre varme varme og ja varme igen!!!!
ER DER INGEN DER KAN HJÆLPE...??? Måske nogle billeder af jeres skummer så kan jeg lige se hvordan i har instellet den... :9

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Jeg kan ikke rigtig hjælpe Hof, personligt kæmper jeg lidt med at skille mig af med en masse småemner i vandet. De pjasker bare rundt og ryger ikke "op over" overløbet.
Vil ha 100% klart vand ja jeg vil
Vil ha 100% klart vand ja jeg vil

RSM 250.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Hej Hofmann,
Jeg tog et par billeder af min skummer i går aftes og her til morgen. Hvordan ser det ud i forhold til din? Skummet her til morgen er meget tyndt og skummer ikke over i koppen. Jeg tror skummeren er ultra afhængige af vandstanden og pga. den store fordampning (de mange blæsere) overvejer jeg en osmolator.
Skummeren står og vipper lidt da bunden ikke flugter helt med pumpen sat på, men det tyder ikke på at det gør noget. Slangerne til koppen, overveje jeg at korte lidt af, for at undgå knæk.
MVH/TJA
Jeg tog et par billeder af min skummer i går aftes og her til morgen. Hvordan ser det ud i forhold til din? Skummet her til morgen er meget tyndt og skummer ikke over i koppen. Jeg tror skummeren er ultra afhængige af vandstanden og pga. den store fordampning (de mange blæsere) overvejer jeg en osmolator.
Skummeren står og vipper lidt da bunden ikke flugter helt med pumpen sat på, men det tyder ikke på at det gør noget. Slangerne til koppen, overveje jeg at korte lidt af, for at undgå knæk.
MVH/TJA
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
Super!!! Hvor lang tid har det taget skummeren at få koppen fyldt så meget...
Et billede af mit skum, det står sådan og så kommer det ikke videre, det i kan se i kopper er på 4 dage og der er jo ikke engang 1 cm.
Et billede af mit skum, det står sådan og så kommer det ikke videre, det i kan se i kopper er på 4 dage og der er jo ikke engang 1 cm.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Det lykkedes mig endelig at skaffe en oplader til mit kamera. Så står den på FOTO-Mode 

RSM 250.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
Det svinger meget. Koppen kan fyldes på et par dage, hvis jeg løbende holder vandstanden høj. Men som regel tømmer jeg den efter 5 dage. Jeg tror det vil være optimalt, hvis jeg fyldte vand på dagligt, men det er jo et være renderiHofmann skrev:Super!!! Hvor lang tid har det taget skummeren at få koppen fyldt så meget...

Jeg håber dog at skummeren tager det den skal... Engang imellem synes jeg at der er mange urenheder i vandet.
Hvad siger I?
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
Bare lige en reminder......!!!
Alle med varmeproblemer i rsm 250
Husk, at fristen for at blive noteret på listen er søndag kl 15:00 , Derefter bliver de vedhæftet et brev som carsten skriver. For mere detaljeret info, se tidligere indlæg i denne tråd
Til orientering.....
Indtil videre har jeg kun noteret 7 inkl. mig selv....(troede der var flere med problemmer)
Hilsen
Christian
Alle med varmeproblemer i rsm 250
Husk, at fristen for at blive noteret på listen er søndag kl 15:00 , Derefter bliver de vedhæftet et brev som carsten skriver. For mere detaljeret info, se tidligere indlæg i denne tråd
Til orientering.....
Indtil videre har jeg kun noteret 7 inkl. mig selv....(troede der var flere med problemmer)
Hilsen
Christian
Uden akvarie
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Hej Christian.
Jeg har ikke modtaget bekræftelse på den mail jeg sendte dig, så vil lige være sikker.
Søren Møller
Jeg har ikke modtaget bekræftelse på den mail jeg sendte dig, så vil lige være sikker.
Søren Møller
RSM 250.
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
Hej Søren....ZeTix skrev:Hej Christian.
Søren Møller
Du er noteret....
Hilsen Christian
Uden akvarie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
er jeg noteret?
- Brintlev
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
Hej Benjamin,
Ja du er os noteret.....
Hilsen