co2??
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
co2??
Hvilken type co2 bruger i?? har hørt at det helst skal være Biogan (levnedsmiddelområdet), er ny med kalkreaktor så vil helst ikke dumme mig 

Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: co2??
Jeg snakkede med ham jeg køber Co2 af netop fordi jeg også havde hørt den historie.
Han fortalte mig at det var en skrøne. Co2 er Co2! Det eneste som er forskelligt er trykflasken. I dem til levnedsmiddelbrug, går røret længere ned i flasken end dem til industribrug. Grunden til forskellen er at en industriflaske kan tømmes helt det kan de andre ikke.
Han fortalte mig at det var en skrøne. Co2 er Co2! Det eneste som er forskelligt er trykflasken. I dem til levnedsmiddelbrug, går røret længere ned i flasken end dem til industribrug. Grunden til forskellen er at en industriflaske kan tømmes helt det kan de andre ikke.
Co2 indholder det samme så der er ikke forskeld.
Jeg har byttet en 2kg fra klovnfosken om til en 6kg ejer flaske så jeg kan fylde den alle steder. En tysk 2kg kan man kun ombytte i en akvariebutik.
Prisen på at ombytte en 2kg koster 500kr hos klovnfisken og 375kr hos akvarieudstyr.
og en 6kg koster 475 kr div. steder hvor man kan købe svejseudstyr.og en fyldt co2 6kg ejer flaske koster 2000kr.
Flaskerne bliver trykprøvet som de nærmer sig de 5år og det står de selv for dem der fylder dem.
Så har du en flaske der er over 5år bytter du den bare til en fyldt og så er du kørene igen.
Steen
Jeg har byttet en 2kg fra klovnfosken om til en 6kg ejer flaske så jeg kan fylde den alle steder. En tysk 2kg kan man kun ombytte i en akvariebutik.
Prisen på at ombytte en 2kg koster 500kr hos klovnfisken og 375kr hos akvarieudstyr.
og en 6kg koster 475 kr div. steder hvor man kan købe svejseudstyr.og en fyldt co2 6kg ejer flaske koster 2000kr.
Flaskerne bliver trykprøvet som de nærmer sig de 5år og det står de selv for dem der fylder dem.
Så har du en flaske der er over 5år bytter du den bare til en fyldt og så er du kørene igen.
Steen
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Til Carsten og SP. super!! det gør det hele lidt nemmere 

Mvh. Peder
Selv tak.
Du kan gå ind til et hvilken som helst butik der forhandler svejseudstyr og få en pris på en 6kg flaske .. prisen er som regl den samme ca.2000 kr får en fyldt flaske og det koster også det samme at få den ombyttet ca. 500kr
Vælger du en 2kg så find lige ud af hvor den kan fyldes og undersøg prisen.
Jeg blev træt af min 2kg da det var en tysk flaske og kun kunne fyldes i en akvariebutik.
Steen
Du kan gå ind til et hvilken som helst butik der forhandler svejseudstyr og få en pris på en 6kg flaske .. prisen er som regl den samme ca.2000 kr får en fyldt flaske og det koster også det samme at få den ombyttet ca. 500kr
Vælger du en 2kg så find lige ud af hvor den kan fyldes og undersøg prisen.
Jeg blev træt af min 2kg da det var en tysk flaske og kun kunne fyldes i en akvariebutik.
Steen
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
ellers gå et smut i metro, der kan du få en 6 kgs til fadbamseanlæg for ca 1600,- inkl. moms det var ihvertfald den pris jeg fik opgivet sidst og en ombytning koster lige omkring 300-400,- inkl moms
om der er blevet ændret inde for det sidste 1½ års tid skal jeg ikke kunne sige
om der er blevet ændret inde for det sidste 1½ års tid skal jeg ikke kunne sige
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier