VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
2020L lukket og slukket d.20-3
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: 2020L + 540L sump Nye pics!! Opdate 24-12-08
Det ser spændende ud det stativ du har lavet. tænkte på om det ikke ville være en ide at montere sådan nogen her: http://koiimport.dk/product.asp?product=124
på fødderne at stativet, for at det kan få bedre kontakt med plexiglaspladen, og ikke så let begynder at skride under vægten af stenene.
på fødderne at stativet, for at det kan få bedre kontakt med plexiglaspladen, og ikke så let begynder at skride under vægten af stenene.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 6200 Aabenraa
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aabenraa
FUCK hvor er det vildt det der..
Jeg vil også have en balje hvor jeg kan svømme i....

Jeg vil også have en balje hvor jeg kan svømme i....

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Fin ide ellers bor hul i plexiplade i samme størrelse som rør, og lim det sammen med acryfix eller andet hidsig lim. Silikone har det jo med at slippe fra plexiglas hvis fladen er for lille....Carsten skrev:Det ser spændende ud det stativ du har lavet. tænkte på om det ikke ville være en ide at montere sådan nogen her: http://koiimport.dk/product.asp?product=124
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Du bliver glad for at sætte dine sten på stativ
Har gjort det samme dog i en noget mindre balje
Det er meget nemmere at få lavet en fed opsætning med meget flow omkring stenene. Alle mine sten sidder sat fast på 6 basissten, som er de eneste der rører bunden. Super balje du har dig der 

Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8240 Risskov
- Geografisk sted: Århus
Så er vi over det værste julerace, og tømmermænd
det bliver en nødvendighed.
Så hvis der er en der ligger inde med en de vil sælge, så køber jeg gerne
Det meste af skelettet bliver limet sammen, også kommer der unioner så jeg kan skille sider fra bagvæggen i tilfælde af at jeg skulle lave noget af det om.
Også tænkte jeg at jeg ville smøre det godt ind i tankit på plexiglas pladen så det holdte, og siliconen under er egentlig bare for at undgå, hvis der skulle ligge en lille sten, at det bliver mast ned i bunden.
Men tanken var sådan her. Regnede med at skulle lavde skelettet færdig imorgen aften, så hvis der er helt galt hvad jeg har gang i så skriv endeligt.
Har været ude efter lidt fisk til at tage algerne inden de kommer for godt igang, men der er bare ikke mange fisk hjemme i jylland for tiden.
Så her er en lille stok liste: (sikkert stave fejl, gider ikke at slå navnene op)
2x hugo
2x gul kirug
1x naso elegance (i før jul)
1x naso vlamingi(i før jul)
1x pudse fisk(i før jul)
1x scooter blenny
1x danebros reje
1x hispidus
1x Amblyeleotris wheeleri plus to rejer. (går i sumpen i en bunke sand og sten. Måtte eje sådan et par. Er helt vild med den symbiose)
2x N. magnifica (konens, hun var med ude og købe ind)
1x N. decora (konens, hun var med ude og købe ind)
Også regner jeg med at lave en gang medimport en gang i januar og få gang i nogle af øsnke fiskende. så der kommer ikke mere i nu
Selvom det der er der i nu ikke ser ud af noget, men det giver da lidt liv

Det er rigtigt jeg skal ikke have koraller i, jeg har tænkt mig at have en stor del kejsere, både store og små, og når en fisk først er kommet i, gider jeg ikke engang prøve at fange den, hvis den skulle gå i en korallykke skrev:bliver sku fedt men syntes jeg læste at du ikke ville have sten koraller i???
det er da en skam dette akvarie skriger da efter det

Det bliver i sumpen, klaus og jeg blev enige om at mit korpus ikke fyldte mere end 200l så det er der af ekstra plads i sumpen, og det var nokLord Mike skrev:Puha, kunne vandet holdes i sumpen eller måtte du tømme inden du sprang i baljen...

Jeg skal også ud og have købt en snorkel og maskeJohnny skrev:det er jo lige før du skulle have snorkel der he men igen fede sten du har der i!

Så hvis der er en der ligger inde med en de vil sælge, så køber jeg gerne

Det er 32mm rør jeg bruger, så de passer ikke rigtig sammenCarsten skrev:Det ser spændende ud det stativ du har lavet. tænkte på om det ikke ville være en ide at montere sådan nogen her:http://koiimport.dk/product.asp?product=124
Det meste af skelettet bliver limet sammen, også kommer der unioner så jeg kan skille sider fra bagvæggen i tilfælde af at jeg skulle lave noget af det om.
Også tænkte jeg at jeg ville smøre det godt ind i tankit på plexiglas pladen så det holdte, og siliconen under er egentlig bare for at undgå, hvis der skulle ligge en lille sten, at det bliver mast ned i bunden.
Men tanken var sådan her. Regnede med at skulle lavde skelettet færdig imorgen aften, så hvis der er helt galt hvad jeg har gang i så skriv endeligt.
Har været ude efter lidt fisk til at tage algerne inden de kommer for godt igang, men der er bare ikke mange fisk hjemme i jylland for tiden.
Så her er en lille stok liste: (sikkert stave fejl, gider ikke at slå navnene op)
2x hugo
2x gul kirug
1x naso elegance (i før jul)
1x naso vlamingi(i før jul)
1x pudse fisk(i før jul)
1x scooter blenny
1x danebros reje
1x hispidus
1x Amblyeleotris wheeleri plus to rejer. (går i sumpen i en bunke sand og sten. Måtte eje sådan et par. Er helt vild med den symbiose)
2x N. magnifica (konens, hun var med ude og købe ind)
1x N. decora (konens, hun var med ude og købe ind)
Også regner jeg med at lave en gang medimport en gang i januar og få gang i nogle af øsnke fiskende. så der kommer ikke mere i nu

Mvh Michael
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Vild balje, jeg skal da ikke pive når jeg bøvler med at nå bunden!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Skal vi ikke snart have nye billeder så?! 

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Re: 2020L + 540L sump Nye pics!! Opdate 29-12-08
Havde lige en kammi på besøg til at hjælpe med at sætte sten op.
Har fået lidt af de grønne og noget så det bliver bare lige en hurtig billed opdatering

Er kun havlt færdig, for når luften ikke er 36grader, så føles 26graders vand ikke som noget specielt.....
Der kommer flere billeder når det bliver klart.
Fortsat go aften
Har fået lidt af de grønne og noget så det bliver bare lige en hurtig billed opdatering

Er kun havlt færdig, for når luften ikke er 36grader, så føles 26graders vand ikke som noget specielt.....

Der kommer flere billeder når det bliver klart.
Fortsat go aften

Mvh Michael
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
Skulle du ikke snart få købt den dykkermaske og snorkel?! Det ville da gøre dit arbejde meget lettere 

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
ser godt ud!!!
tror ikke du mangler mere på bagvæggen men du må lave noget puskum og levendesten på søjlen!
tror ikke du mangler mere på bagvæggen men du må lave noget puskum og levendesten på søjlen!
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 1999
Ser gedigent ut dette karet
MiksBiks.. håper inderligt de Hqi lampene dine står godt festet ,der de ligger over karet ditt,mens du bader oppi der...
Ellers ser det ut for å bli bra dette her ja,og lykke til

MiksBiks.. håper inderligt de Hqi lampene dine står godt festet ,der de ligger over karet ditt,mens du bader oppi der...

- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Damn sådan en par gule kirurger ser ikke ud af meget i 2000 liter.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
hvad er det for nogle lamper?? de giver et rigtig flot lys hvis det er arbejdslamper:
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Det ser sgu godt ud miksbiks, Men den fisk som roder lidt rundt er den ikke lidt for stor til at holde en sådan en balje
Så vare det nok ikke så længe inden du er klar til Sarcophyton

Så vare det nok ikke så længe inden du er klar til Sarcophyton
- seier
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: vordingborg
¨Knut-Arne Berg skrev:Ser gedigent ut dette karet![]()
MiksBiks.. håper inderligt de Hqi lampene dine står godt festet ,der de ligger over karet ditt,mens du bader oppi der...![]()
![]()
ja det ser sku lidt halvfarligt ud det der.Man må ikke håbe at der er noget der bider dig i storetåen så du får smidt en af de lamper i baljen

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Jo det ville jeg også gerne, men synes 500-600kr er lidt..christiantt skrev:Skulle du ikke snart få købt den dykkermaske og snorkel?! Det ville da gøre dit arbejde meget lettere

De sider fast på to jern stivere så de sider fint nok, ville gerne have haft dem i loftet, men gider ikke at hænge dem op når mit lys snart skulle være her.Knut-Arne Berg skrev:Ser gedigent ut dette karet![]()
MiksBiks.. håper inderligt de Hqi lampene dine står godt festet ,der de ligger over karet ditt,mens du bader oppi der...![]()
![]()
Det er to lamper jeg har lånt, tror det er arb lamper 250HQI, har da set nogoen magent il at nogle af de bygge pladser jeg har været på.simondegn skrev:hvad er det for nogle lamper?? de giver et rigtig flot lys hvis det er arbejdslamper:
Og ja de giver faktisk et pænt lys, kunne godt bruge 4-6 mere, men skal også betale strømmen så jeg venter med ordenligt lys til det jeg har bestilt kommer.
Jeg venter bare på en lajlighed til at komme ned og hente den, vi har ikke nogen bil, men skal syd på senere på måneden, så håbede jeg vi kunne finde ud af noget derronny.w skrev: Så vare det nok ikke så længe inden du er klar til Sarcophyton

Mangler stadig en del, men som sagt blev det for koldt. Men her er som det ser ud nu. Jeg mangler at få sat de sten op som ligger i venstre side, også har jeg lige fået det sidste pvc hjem, så jeg regner med at fjerne søjlen (sider på med unioner) indtil jeg får mine gamle sten til live, og de skal også dække de sidste huller der er.
Har lige fået afvide at min skummer BK300 skulle være sendt fra tyskland så jeg HÅBER

Mine lamper håber jeg også kommer her inden for 14 dage, jeg bestilte dem midt december, og de skulle bruge ca 3uger for at komme

Mvh Michael
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Jeg har da en snorkel og en maske du kan låne hvis det er du er interesseret?
- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Hvis jeg ikke falder over et tilbud inden jeg skal i igen, så skriver jeg lige til digAndersNT skrev:Jeg har da en snorkel og en maske du kan låne hvis det er du er interesseret?

Mvh Michael
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Re: 2020L + 540L sump Opdate 03-01-09
Tror du ikke din vandrette bro ud i PVC bliver for høj når der kommer sten på ?
Og hvilke lamper endte du egentlig op med(har du måske skrevet men gantag så lige for den tungnemme
.
Og hvilke lamper endte du egentlig op med(har du måske skrevet men gantag så lige for den tungnemme

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Havde tænkt kun at bruge små sten på den, og slå lidt størrere i stykker så det passer, også har jeg lavet det lidt forskudt så stenene kommer til at vile på begge rør men uden at jeg skal hænge sten på begge sider.Brian skrev:Tror du ikke din vandrette bro ud i PVC bliver for høj når der kommer sten på ?
Og hvilke lamper endte du egentlig op med(har du måske skrevet men gantag så lige for den tungnemme.
Jeg skal have 3stk 36" galileo lamper, det er pfo der laver dem (dem som laver solaris)
Her er et link med en der viser sit, dog så vidt jeg kan forstå så er det den tidligere version af lampen.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5790159338
og lidt info:
The Galileo is designed for soft coral, planted tank, and fish only tanks that want the 20K look of metal halides and shimmer effect without the heat and other issues associated with metal halides. The power supply is mounted internally in the hood.
The LEDs are designed for independent operation of the Actinic Blue, Day White, and Moon lights. Each LED group has its own on-off switch and power cord. It is designed for each group to be plugged into its own timer. There is no onboard controller like the Solaris. The Galileo only has independent on off functions on Day White LED, Day Actinic Blue LED, and actinic blue night light.
The fixture can be mounted with the supplied mounting feet or by the eye hooks. As an option you can purchase the PFO Pendant hanger kit which allows for easy raising and lowering the fixture. The light can also be mounted in canopies with proper ventilation.
Galileo Coverage
Each LED is independantly mounted for ease of replacement or upgrade if necessary.
Light Coverarge: The tank must be taller than the front to back dimension. The light will be dispersed in a triangle fashion.
Specifications:
LED Quantity: 42
Wattage: 168
Amp Draw: 1.98 Amps
Dimensions: L: 35" x W: 8" x H: 1.75"
Mvh Michael
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Det bliver rigtig godt det der Michael!
Men hvorfor både Profilux View og LAN?
- Du kan jo se indstillingerne for Plus II på din PC via LAN...
Eks: http://www.progressivereef.com/screensh ... roller.php

/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
min computer står på første sal, og når akvariet bliver indbygget, så slipper jeg for at gå ind bag ved og kikke. luksusWilliam Jr skrev:- Det bliver rigtig godt det der Michael!![]()

Mvh Michael
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
- Ahh, sådan!MiksBiks skrev:min computer står på første sal, og når akvariet bliver indbygget, så slipper jeg for at gå ind bag ved og kikke. luksusWilliam Jr skrev:- Det bliver rigtig godt det der Michael!![]()

(Jeg nyder det privilegie at sidde mindre end 2 m. fra akvariet!)
/Flemming,

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Jeg så akvariet i går, var lige et smut forbi, selvom det endnu ikke er færdigt, kan jeg kun sige at det er imponerende!!!! Det får mit eget til at ligne et nano kar.....
Til jer som endnu ikke har set det....glæd jer, især når det hele er kommet på plads, det kan kun blive godt.
Til jer som endnu ikke har set det....glæd jer, især når det hele er kommet på plads, det kan kun blive godt.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
nu har jeg tænkt mig at lave noget ligende med pvc og mine ls.. stripser du kun dine fast?
- Lars S
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1989
- Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
- Kontakt:
ØØØØhh Michael, har du allerede sat fisk i, jeg syndtes at jeg kan se 2 gule kiruger på dine foto !!!!!
Mvh. Lars Steen

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.

530 l. Low tech.
http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
2 meget små nogen,ellers er det bare akvariet der er stort 

- MiksBiks
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Tak for detReeflife skrev:Jeg så akvariet i går, var lige et smut forbi, selvom det endnu ikke er færdigt, kan jeg kun sige at det er imponerende!!!! Det får mit eget til at ligne et nano kar.....

Og tak for igår, de var hyggeligt.
Jeg har brugt gode store strips, også har jeg bare bordet hul i dem hvor jeg nu skulle bruge etStarF skrev:nu har jeg tænkt mig at lave noget ligende med pvc og mine ls.. stripser du kun dine fast?

Lars S skrev:ØØØØhh Michael, har du allerede sat fisk i, jeg syndtes at jeg kan se 2 gule kiruger på dine foto !!!!!

Jeg har ikke været over 25 i nitrat, og ville have noget til algerne, og der bleb spurgt tideligere i tråden hvorfor jeg ikke gjorde det, så det gjorde jeg.
Der er også mere end bare de to i

De er ikke så store 5-6cmole. skrev:2 meget små nogen,ellers er det bare akvariet der er stort

Skummer og GHL er kommet

Glæder mig som en

Billederne er desværre ikke helt gode, men her er de

Senest rettet af MiksBiks man 23. jan 2012 21:13, rettet i alt 2 gange.
Mvh Michael