"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

TRÅD KAN LUKKES: 877 liters akvarie.

Forum for Akvarier 801+ Liter
Låst
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2645
Tilmeldt: lør 10. jun 2006 12:42
17
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af William Jr »

Lord Mike skrev:
Anagenys skrev:- Trist at høre med achilles... Om du ikke kan holde liv i den, så er der ingen der kan!! Og de er jo desværre berygtede for netop dette...

Vi tager horn med. :beer: Tak for invitationen! :hehe:
Ja det skal nok bliver festligt :wink:

Jeg har en idé om at jeg har tilført fisken for tidlig i den forstand at akvariet ikke har været indkørt nok, det var jo ikke meget ældre end lidt over 1/2 år gammelt. Og erfaringer siger mig at et akvarie ikke rigtig er ordenligt indkørt før efter 2 år, så lur mig om jeg ikke prøver når dette er tilfældet :wink:
- Jeg lover dig at der i selskab med Knut-Arne aldrig er et kedeligt og stille øjeblik!! Tro mig... :T :biggrin: :wink:


Det kan der godt være noget sandhed i, absolut! Og det renheden i et knapt indkørt akvarie kan meget vel være et problem, at de har brug for at der opsamles en del detritus som de kan gå og nusse rundt i. Og indtage dette sammen med alger... Jeg læste om en Kirurg man havde sprættet op til undersøgelse, og dens mave/ tarm viste sig at indeholde 90% uorganisk materiale. Så jeg tror ikke at man skal være for omhyggelig med at renholde sit akvarie, på dette punkt må man gerne tillade sig lidt dovenskab!!
Jeg siger ikke at jeg har fundet de vises sten omkring achilles/ nigricans... Men jeg ser dagligt min tennenti tømme sim tarm, primært bestående af sand!
Så med denne forklaring giver jeg dig ret i din tanke omkring at prøve den senere... Absolut også en fisk som står øverst på min ønskeliste!


/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Så er jeg lige blivet ringet op af en god ven, han står netop nu i en saltvandsbutik/importør i London og køber nogle super flotte røde Acanthastrea til mig som gerne skulle komme med hjem i morgen.....Billeder af disse kommer så snart de kommer i baljen. Men priserne er ikke til at prale af da de ligger fra ca. 50 - 200 pund, men hva fanden, jeg skal sgu have dem :y


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Lord Mike skrev:Så er jeg lige blivet ringet op af en god ven, han står netop nu i en saltvandsbutik/importør i London og køber nogle super flotte røde Acanthastrea til mig som gerne skulle komme med hjem i morgen.....Billeder af disse kommer så snart de kommer i baljen. Men priserne er ikke til at prale af da de ligger fra ca. 50 - 200 pund, men hva fanden, jeg skal sgu have dem :y
Har lige fået en knaldrød Acan :T ,prøver lige at ligge et billede op iaften (hvis jeg kan, er lige blevet opereret i hånden :G )


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Har lige fået en knaldrød Acan :T ,prøver lige at ligge et billede op iaften (hvis jeg kan, er lige blevet opereret i hånden :G )

Ja jeg jo du også er rigtig glade for disse, prøv en gang at tjekke ud hvad de her sælger af alle mulige Acan....

http://fragfactory.ca/


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Fine sager, og fornuftige priser men hvor store er de?? syntes ikke lige det fremgår så tydelig!!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:Fine sager, og fornuftige priser men hvor store er de?? syntes ikke lige det fremgår så tydelig!!
Tror skam heller ikke du for dem til at sende til Danmark alligevel, men de er nok ikke specielt store. Det er som regel de mere kedelige der kommer til salg i store størrelser.....


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af peder »

Lord Mike skrev:
peder skrev:Fine sager, og fornuftige priser men hvor store er de?? syntes ikke lige det fremgår så tydelig!!
Tror skam heller ikke du for dem til at sende til Danmark alligevel, men de er nok ikke specielt store. Det er som regel de mere kedelige der kommer til salg i store størrelser.....
næhh..........så havde jeg sku haft en del "aussi rainbow" i min balje. :wink:


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

peder skrev:
Lord Mike skrev:
peder skrev:Fine sager, og fornuftige priser men hvor store er de?? syntes ikke lige det fremgår så tydelig!!
Tror skam heller ikke du for dem til at sende til Danmark alligevel, men de er nok ikke specielt store. Det er som regel de mere kedelige der kommer til salg i store størrelser.....
næhh..........så havde jeg sku haft en del "aussi rainbow" i min balje. :wink:
Ja lige netop, så hvis du tager til Canada en dag så skriv lige en en pb inden :hehe:


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Så er den endelige upgradering afsluttet, det sidste som der skulle laves var at få sat gang i mit UV-filter. da det før var intalleret på en sådan måde at der kom luft inde i rørret som så var skyld i store kalklag på quartsrør, og dermed ikke optimal udnyttelse af mit UV-lys. Dette er nu rettet så mit filter hele tiden står med vand selvom pumpen evt. stopper. Ydermere skulle jeg have sat den sidste PVC føring hvor min IKS-prob skulle side, og det sidste var noget PVC-arbejde på sumpen.

Udover det så passer akvariet sig selv, har dog tilført 3 nye koraller, 2 sten m/polypper i blå og rød og så en Fungia.

Selve akvarie rummet er stort set nu som jeg havde planlagt det for ca 1 år siden, det sidste der skal laves regner jeg med vil blive gjort til sommer. Der skal jeg have lavet afløb og sat en stor/dyb håndvask op. Så slipper jeg for at have den store regnvands-tønde stående.

Har taget lidt billeder af mit setud som det ser ud nu:
Senest rettet af Lord Mike tirs 16. dec 2008 12:10, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af herzberg »

Lækkert ser det jo ud min gode mand. Jeg ser frem til, at du begynder at fragge noget jeg kan bruge, så jeg kan se det IRL.


Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Kirling »

hej lord dine sidste billeder bliver du nok nød til at ligge på igen... kan ikke se dem


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

lykke skrev:hej lord dine sidste billeder bliver du nok nød til at ligge på igen... kan ikke se dem
Kun til ære for dig Lykke :T


Kirling
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1066
Tilmeldt: søn 9. mar 2008 16:18
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2008

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Kirling »

Lord Mike skrev:
lykke skrev:hej lord dine sidste billeder bliver du nok nød til at ligge på igen... kan ikke se dem
Kun til ære for dig Lykke :T
jamen jeg takker :GO :GO

flot ser det ud :notworthy: men flottere live! :beer:


Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2049
Tilmeldt: tirs 29. aug 2006 08:24
17
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Stefan »

Ja, det akvarie er bare SÅ flot! Caulastreaen har da fået ny plads, siden jeg var forbi og hente en stump ikke?


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

lykke skrev:
jamen jeg takker :GO :GO

flot ser det ud :notworthy: men flottere live! :beer:
Jamen selv tak Lykke.
Stefan skrev:Ja, det akvarie er bare SÅ flot! Caulastreaen har da fået ny plads, siden jeg var forbi og hente en stump ikke?
Det er rigtig Stefan, den er blivet flyttet om bagved så den står helt i baggrunden nærmest op ad bagruden :y


Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Peters1 »

For pokker en balje :W Jeg gentager nok mig selv igen igen, men det ser bare rigtig godt ud.. Lækre koraller og gode billeder :GO


RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Peters1 skrev:For pokker en balje :W Jeg gentager nok mig selv igen igen, men det ser bare rigtig godt ud.. Lækre koraller og gode billeder :GO

Takker igen Peter, og ja det er da ikke første gang du kommer med disse fine ord :hehe:


mick
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 4. maj 2007 15:36
16
Postnummer: Ikke angivet

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af mick »

Puha. Der er svært ikke at være en lille smule misundelig :GO :f2: :f3: :smart:


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af christiantt »

Ja, det bliver pænere og pænere for hver gang der kommer nye billeder. Også selv om at man ikke skulle tro at det var muligt :TH

Og rigtig flot akvarierum. Ikke så meget rod, og godt styr på tingene.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

mick skrev:Puha. Der er svært ikke at være en lille smule misundelig :GO :f2: :f3: :smart:
christiantt skrev:Ja, det bliver pænere og pænere for hver gang der kommer nye billeder. Også selv om at man ikke skulle tro at det var muligt :TH

Og rigtig flot akvarierum. Ikke så meget rod, og godt styr på tingene.
Tak for de pæne ord :)

Men det er helt utrolig hvad sådan en søhare endelig kan krepere i løbet af lidt over 1 uge. På det første billed kan man se at algerne er godt og grundig i gang med at etablere sig i mit fragment-akvarie og det bliv meget være inden for de efterfølgende dage. Og nu hvor jeg har haft en søhare i akvariet i lidt mere end 1 uge ser det allerede ud som på det nederste billed...Nice, så den kommer snart retur til forhandler medmindre der er nogen herinde som kunne bruge en god algespiser.....


Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3806
Tilmeldt: ons 27. okt 2004 20:26
19
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Peters1 »

Hold da :lipssealed: Der er da blevet gået til makronerne... Den må jo siges at være effektiv sådan en lille en :GO


RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Olsen »

Har pænt mange alger og har sendt dig PB ang. søharen.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Hejsa

Jeg havde i mit gamle akvarie en Plectorhinchus chaetodonoides (Spotted Sweetlips) gående i omkring 2 år, men ret kort tid før akvariet lukkede døde den desværre :( Jeg har så hele tiden gået og tænkt på at tilføre denne fisk som efter min mening absolut er en super fisk.
Så da jeg så den hos min fiskedealer igår i en så lille størrelse som jeg ikke har set før, kunne jeg ikke modstå den og bliv nød til at prøve igen. Fisken er omkring 3-4cm lang og svømmer allerede rundt på sin lidt specielle måde og går og napper i bundlaget. Den spiser fint af det foder jeg endtil vidre har givet den, en rigtig god start da dette godt kan drille med netop denne fisk. Så nu håber jeg igen at være heldig med at få denne lidt følsomme fisk til at overleve :be:


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hougaard »

Så dem godt, det var en sjovt størrelse !


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Hougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sød :dizzy:


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Hougaard »

Lord Mike skrev:
Hougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sød :dizzy:
Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet er :W


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Carsten »

Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:
Hougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sød :dizzy:
Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet er :W
Ja en lille net ting på 70 cm. men mon ikke den er røget en tur på panden inden da.


Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4522
Tilmeldt: ons 29. dec 2004 15:31
19
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2020

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Lord Mike »

Carsten skrev:
Hougaard skrev:
Lord Mike skrev:
Hougaard skrev:Så dem godt, det var en sjovt størrelse !
Ja, jeg vil lige frem kalde dem for søde, hvis man da kan kalde en fisk for sød :dizzy:
Hmmm.. især når man tænker på hvad slutresultatet er :W
Ja en lille net ting på 70 cm. men mon ikke den er røget en tur på panden inden da.
Så må jeg sgu udvide på det tidspunkt..... :dizzy:

Den jeg havde sidst var en der havde gået hos CarstenH i ca. 1 år, og ca. 2 år hos mig. Jeg ved ikke hvor stor den var da Carsten fik den, men da jeg overtog fisken var den vel ca. 9-10cm og jeg tror ikke den var over 13-14cm da den døde i god foder tilstand. Så det kan godt være at den bliver stor, men det må tage en hel del år for det sker. Om det så er på grund af akvariets størrelse eller hvad der kan være skyld i dens langsomme vækst ved jeg ikke...

Er der nogen af jer derude som har set dem der går i kælderen inde i klovnfisken, de er udfarvet?


pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 388
Tilmeldt: tors 8. sep 2005 19:24
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af pedersen »

Jeg mener også den spiser søstjerner og mindre snegle når den vokser til, men så skal den nok være noget ældre - den tid, den sorg


Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2638
Tilmeldt: ons 10. maj 2006 13:39
17
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: 877 liters akvarie.

Indlæg af Olsen »

Hvad er alt det vin røde noget på de levende sten, som kan ses på billederne herover?


Låst

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"