Er det ikke en glasrose
- Dezon
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Er det ikke en glasrose
sad lige i nat og kiggede på mit akvarie med en lille lygte og så dette. Tænkte på om i måske kunne fortælle mig om det er eller ikke er en glasrose
- Dezon
- Rev haj
- 17
Re: Er det ikke en glasrose
okay tak. så må jeg jo dræbe den. Har du prøvet med kogene vand? eller skal man til viborg og købe noget mod den?
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Kontakt:
Jeg har (7-9-13) aldrig døjet med dem i mine akvarier. Men har haft en kammerat, som på et tidspunkt faktisk havde et decideret glasroseakvarie! 
Jeg har hørt om flere, som har kunne tage dem med kogende vand - alternativt et skud saltsyre. Jeg ser ingen grund til at købe de dyre dedikerede produkter så som Joes Juice etc.

Jeg har hørt om flere, som har kunne tage dem med kogende vand - alternativt et skud saltsyre. Jeg ser ingen grund til at købe de dyre dedikerede produkter så som Joes Juice etc.
- Dezon
- Rev haj
- 17
nej nemlig, det er jo spild men prøver da lige med et skud varmt vand.. Tak for dit / dine hurtige svar
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Varmt vand, er ikke det bedste at bruge. Fordi det har tabt temmeligt meget at varmen inden det kommer i kontakt med glasrosen.
Saltsyre gør arbejdet meget lettere, og der skal bruges noget som ligner max. ½ ml per rose.
Husk blot lige at rode rundt med kanylen nede hvor den sidder fast, for at få alt væk. Er der blot den mindste smule tilbage vokser den blot op igen.
Saltsyre gør arbejdet meget lettere, og der skal bruges noget som ligner max. ½ ml per rose.
Husk blot lige at rode rundt med kanylen nede hvor den sidder fast, for at få alt væk. Er der blot den mindste smule tilbage vokser den blot op igen.
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Kogene vand har jeg haft fint succes med når det blot var en enkelt man skulle have ram på.. Har ikke engang været ret grundig.. Mine dannebros rejer (de glubske bæster) - Ser kogt glasrose som en stor delikatesse, hehe..
Har dog også en wurdemani reje som jeg har en mistanke til at tage eventuelle nye skud...
Har dog også en wurdemani reje som jeg har en mistanke til at tage eventuelle nye skud...
- Dezon
- Rev haj
- 17
ok, fosøger lige med noget saltsyre først og så se om mine rejer tager resten