Decocean
- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Decocean
Vil dele de gode oplevelser, jeg har haft i Decocean med andre, derfor dette indlæg.
Jeg har nu besøgt Decocean i flere omgange. Dette både for at købe både udstyr og fisk.
Hver eneste gang har jeg fået en fantastisk god service, gode varer og ikke mindst vigtige råd og kyndig vejledning.
Jeg har både fået gode ideer serveret og undgået de dumheder, jeg selv har kunnet finde på.
For mig har det været en super oplevelse at handle i Decocean, og jeg håber, at han får succes med den genåbnede handel for private.
Butikken er bestemt et besøg værd, for de af jer, der ikke har været der endnu.
Jeg har nu besøgt Decocean i flere omgange. Dette både for at købe både udstyr og fisk.
Hver eneste gang har jeg fået en fantastisk god service, gode varer og ikke mindst vigtige råd og kyndig vejledning.
Jeg har både fået gode ideer serveret og undgået de dumheder, jeg selv har kunnet finde på.
For mig har det været en super oplevelse at handle i Decocean, og jeg håber, at han får succes med den genåbnede handel for private.
Butikken er bestemt et besøg værd, for de af jer, der ikke har været der endnu.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Re: Decocean
Sikke en fin reklame du her giver......Men har du ikke haft gode oplevelser hos andre saltvandsforhandlere?? Men jeg syntes nu nok det ligner mere et lager end en butik, har dog hørt noget med at der skal laves noget om så det kommer mere til at fremstå som en butik og ikke bare et lager.
Jeg har selv handlet der et par gange og syntes bestemt det var en god oplevelse med fin service.
Jeg har selv handlet der et par gange og syntes bestemt det var en god oplevelse med fin service.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Får man stadigvæk smidt døde koraller over disken hos decocean ?? Nu du siger vigtige råd og kyndig vejledning
Syntes jeg læste noget herinde om det, at de sælger døde koraller som hvide koraller
Men ud over det er det sikkert et rigtig godt sted at handle
Syntes jeg læste noget herinde om det, at de sælger døde koraller som hvide koraller

Jeg har sgu meget svært ved at tro carsten sælger døde koraller.ronny.w skrev:Får man stadigvæk smidt døde koraller over disken hos decocean ?? Nu du siger vigtige råd og kyndig vejledning
Har sjældent oplevet så god service som ved ham. både engros og privat.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har heller ikke noget negativt at sige om Carsten, han er nok den i Dk som ved mest om det. At han så nogen gange kan være lidt svær at danse med er så en anden ting. Men hans viden er absolut i top.
Og den med hvide koraller tror jeg bestemt ikke på.
Og den med hvide koraller tror jeg bestemt ikke på.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Det må man sige ja til !Carsten skrev:Men hans viden er absolut i top.
Men det finder man nu også i Klovnfisken og petsupply og mange andre steder - altså god service og en lyst til det de laver !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Caminero
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Søborg - Kbh.
Jeg skrev ikke indlægget for at nedgøre andre forhandlere, men snarere for at dele mine gode oplevelser hos Decocean i håbet om, at andre kan få inspiration til at handle hos en dedikeret og ikke mindst ærlig forhandler -og dermed også få en god oplevelse.
Jeg har da også handlet med glæde hos andre, men jeg har aldrig mødt en forhandler, der er så vidende og dedikeret forhold til at hjælpe og at yde god service.
Hvad angår udseendet af butikken, er han ved at opbygge flere akvariereoler. Jeg har dog ikke lagt så meget mærke til, hvordan der ser ud. Min opmærksomhed har mere været på hvad han sælger og hvordan han gør det.
..og den med de døde koraller, kan jeg på ingen måde forestille mig har hold i sandheden.
Jeg har da også handlet med glæde hos andre, men jeg har aldrig mødt en forhandler, der er så vidende og dedikeret forhold til at hjælpe og at yde god service.
Hvad angår udseendet af butikken, er han ved at opbygge flere akvariereoler. Jeg har dog ikke lagt så meget mærke til, hvordan der ser ud. Min opmærksomhed har mere været på hvad han sælger og hvordan han gør det.
..og den med de døde koraller, kan jeg på ingen måde forestille mig har hold i sandheden.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
Jeg har også kun positive ting at sige om Decocean, Carsten er den eneste der har givet sig tid til at vejlede mig og ikke bare prøvede at sælge.
Savner dog lidt flere farver på hans koral ø:-)
De andrer butikker i kbh, har jeg også fået en god service, men der er bare stort forskel på hvem der ekspeder i dem.
Jeg har oplevet som ny, at nogen giver sig meget mere tid hos dem, som kommer ofte og har støre erfaring, end nye som mig, der altid har 100 spørgsmål.
Jeg siger ikke at det er sådan, men bare den oplevelse jeg, konen, vener og familie har haft.
Savner dog lidt flere farver på hans koral ø:-)
De andrer butikker i kbh, har jeg også fået en god service, men der er bare stort forskel på hvem der ekspeder i dem.
Jeg har oplevet som ny, at nogen giver sig meget mere tid hos dem, som kommer ofte og har støre erfaring, end nye som mig, der altid har 100 spørgsmål.
Jeg siger ikke at det er sådan, men bare den oplevelse jeg, konen, vener og familie har haft.
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Har ikke rigtig nogen erfaring med forhandlere på sjælland men hvis i kommer til fyn skal i helt sikkert besøge saltvandfyn. Har aldrig fået så meget service før. Der er faktisk for meget service nogen gange.
Skrev en mail igår om noget reef keramik og 1 time senere var der en mail tilbage med svar og 2 billeder. Det er god service.
Skrev en mail igår om noget reef keramik og 1 time senere var der en mail tilbage med svar og 2 billeder. Det er god service.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Så fandt jeg tråden herinde fra. langt om længe, der er tale om det nederste billede. Så nej der er nok ikke noget om detCaminero skrev: ..og den med de døde koraller, kan jeg på ingen måde forestille mig har hold i sandheden.

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 41#p206741
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Geografisk sted: Dragør, Amager
Har også kun fået god service ved Carsten i Rødovre, men må samtidig sige at jeg altid får god service i andre københavnske butikker såsom klovnen eller ved akvarieudstyr.. vil dog give nogle ret i at det kan være betinget af hvilken sælger man har med at gøre, men det synes jeg nu gælder alle steder...
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
Jeg har handlet ved decocean hver lørdag siden han har åbnet for privat salg. Og jeg må indrømme jeg mest har været tiltalt af den del af koraløen der hedder 90,- og 140,- plader.
Ja de er brune, men jeg er blevet positivt overrasket. Allerede kort tid efter de er kommet under andet lys har korallerne vist flotte farver. (400W+2*39w)
Ud over det syns jeg at have fået en go service, har blandt andet fået dobbelt tjekket mine egne vandmålinger dernede uden beregning.
Jeg handler Kun hos Decocean og hos Klovnfisken som jeg også får rigtig go service fra.
Ja de er brune, men jeg er blevet positivt overrasket. Allerede kort tid efter de er kommet under andet lys har korallerne vist flotte farver. (400W+2*39w)
Ud over det syns jeg at have fået en go service, har blandt andet fået dobbelt tjekket mine egne vandmålinger dernede uden beregning.
Jeg handler Kun hos Decocean og hos Klovnfisken som jeg også får rigtig go service fra.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Den koral var godt nok hvid, men derfor er der da ingen der siger at den er død.ronny.w skrev:Så fandt jeg tråden herinde fra. langt om længe, der er tale om det nederste billede. Så nej der er nok ikke noget om detCaminero skrev: ..og den med de døde koraller, kan jeg på ingen måde forestille mig har hold i sandheden.![]()
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 41#p206741
Jeg har 2 koraller som jeg henholdvis fik og købte som hvide.
Den jeg fik er idag cremefarvet (Acropora) og den jeg købte(Montipora)gulgrøn og lilla.
Fra jeg havde fået dem hjem til der begyndte at komme farve på dem gik der ca 1 måned, og det var vist også nogenlunde den tid som det tog for den i tråden.
Måske vi kan få et indlæg fra Lykke om hvordan det går med korallen.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
hej den er sten død..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Var den det fra start af, eller opgav den livet hos dig?lykke skrev:hej den er sten død..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jamen det er jo svært at sige..
for det første så har jeg sku ikk så meget forstand på det endnu så jeg købte koralen i tro på at den ville forblive hvid.. der bliv heller ikke sagt andet da jeg købte den.. men for mig af se så kunne jeg ikke finde nogen polypper på den da jeg købte den.. og der gik max 4 dage før den begyndte at blive brun.. men jeg trode jo bare efter at have skrivet med dig carsten at den var ved at få sin "rigtige" farve.. men nej....
for det første så har jeg sku ikk så meget forstand på det endnu så jeg købte koralen i tro på at den ville forblive hvid.. der bliv heller ikke sagt andet da jeg købte den.. men for mig af se så kunne jeg ikke finde nogen polypper på den da jeg købte den.. og der gik max 4 dage før den begyndte at blive brun.. men jeg trode jo bare efter at have skrivet med dig carsten at den var ved at få sin "rigtige" farve.. men nej....
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det var også det som jeg troede skete, men det gjorde det så bare ikke alligevel.
Den type Acropora har meget små polypper, og de kan være svære at se, men det burde dog være muligt.
Men for ikke at slippe tråden helt, så må vi nok bare konstatere at du har været møg uheldig, og at det bestemt ikke er normalen hos Decocean
Den type Acropora har meget små polypper, og de kan være svære at se, men det burde dog være muligt.
Men for ikke at slippe tråden helt, så må vi nok bare konstatere at du har været møg uheldig, og at det bestemt ikke er normalen hos Decocean
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Normalen???, sådan noget må aldrig nogensinde kunne ske, det er jo at tage røven på folk som ikke ved bedre. især når man tænker på den viden i siger decocean har.Carsten skrev:og at det bestemt ikke er normalen hos Decocean
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Deri er vi helt enige. Men da jeg skrev "normalen" tænkte jeg på det med at tage røven på folk.ronny.w skrev:Normalen???, sådan noget må aldrig nogensinde kunne ske, det er jo at tage røven på folk som ikke ved bedre. især når man tænker på den viden i siger decocean har.Carsten skrev:og at det bestemt ikke er normalen hos Decocean
Har svært ved at forestille mig at han har gjort det med vilje. Dertil er hans status som seriøs forhandler for god.
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Næstved
Da jeg så Lykkes akvarie live tog det mig, med den begrænsede viden jeg har, 2 sek. at se at den var død. Så hvis Carsten fra DecOcean har taget fået den udpeget af Lykke, taget den op og puttet i en pose skal han nærmest have været blind for ikke at have set at den var død.
Jeg vil ikke udtale mig Lykke er blevet snydt eller ej, men jeg må ærlig talt indrømme at jeg har svært ved at se hvordan det salg kan være en "smutter"! Og ærlig talt.... en professionel fisk-/koralsælger må ganske enkelt ikke have sådan en "smutter". Med de ting Lykke har fortalt mig og det jeg selv har set så HAR korallen været død ved salget. Der var ca. 5-10 mm lilla væv helt ned ved foden tilbage, så jeg vil tro at Korallen oprindelige farve har været lilla.
Den "proces" korallen var igennem hos Lykke med farveændringer var blot at den blev dækket af kalkalger og grønne alger.
Jeg vil ikke udtale mig Lykke er blevet snydt eller ej, men jeg må ærlig talt indrømme at jeg har svært ved at se hvordan det salg kan være en "smutter"! Og ærlig talt.... en professionel fisk-/koralsælger må ganske enkelt ikke have sådan en "smutter". Med de ting Lykke har fortalt mig og det jeg selv har set så HAR korallen været død ved salget. Der var ca. 5-10 mm lilla væv helt ned ved foden tilbage, så jeg vil tro at Korallen oprindelige farve har været lilla.
Den "proces" korallen var igennem hos Lykke med farveændringer var blot at den blev dækket af kalkalger og grønne alger.
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Nu er spørgsmålet så om det var Carsten eller en af hans medarbejdere der solgte den til Lykke??
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Ja og om Lykke har insisteret på at få den, selvom Carsten har forsøgt at snakke ham fra det.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
syntes korallen var flot i HVID.. da han ikke kunne modtag dankort tænkte jeg meget over det da jeg skulle afted og hente penge hvis jeg skulle have den med hjem.. men carsten prøvede IKKE at snakke mig fra det, og sagde intet om at den ville skifte farve.. punktum
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
arh carsten. der er da ingen mennesker der insister på at give penge for en død koral, mon ikke man kunne få de døde gratis:)
De koster 50-100 kr stk hos klovnfisken.
Så helt gratis vil jeg ikke kalde dem.
Steen
Så helt gratis vil jeg ikke kalde dem.
Steen
- Bruno
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2006
Der er da ingen i deres rigtige forstand, der insisterer på at købe en koral man får at vide, der er død, og så oven i købet giver en pæn pris for den (eller 100,- kr for den sags skyld). Jeg har da rigeligt med døde acroparer liggende i min sump - dem er folk da mere end velkomne til at hente for 100,- stk.
Men, jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor der flere der stiller spørgsmålstegn ved de fakta Lykke (og andre) giver? Jeg undrer mig bare over at der er nogen, der går sådan i forsvar for DecOcean når nu der er nogen der med faktum ved at den koral er solgt død....... Dvs folk, der ingen kendskab har til sagen undskylder med om det er Casten selv og om han mon ikke har vidst at den var død
koralen er solgt død fra DecOcean uden nogen advarsler... det er et absolut faktum!
Og så kan det i og for sig være fuldstændig lige meget hvilken sælger det var

Men, jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor der flere der stiller spørgsmålstegn ved de fakta Lykke (og andre) giver? Jeg undrer mig bare over at der er nogen, der går sådan i forsvar for DecOcean når nu der er nogen der med faktum ved at den koral er solgt død....... Dvs folk, der ingen kendskab har til sagen undskylder med om det er Casten selv og om han mon ikke har vidst at den var død

koralen er solgt død fra DecOcean uden nogen advarsler... det er et absolut faktum!

Senest rettet af Bruno søn 21. sep 2008 18:20, rettet i alt 2 gange.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
ok viste jeg ikke. troede det var noget man bare fik
men mon ikke lykke gav noget mere.

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
koralen er solgt død fra DecOcean uden nogen advarsler... det er et absolut faktum! Det nægter jeg simpelthen at tro 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det er så din menning, julemanden var og få kaffe hos mig igår.Helena skrev:koralen er solgt død fra DecOcean uden nogen advarsler... det er et absolut faktum! Det nægter jeg simpelthen at tro
- enzo65
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4440 Mørkøv
- Geografisk sted: Mørkøv
At korallen skulle være solgt død, tror jeg ikke på. Carsten er den jeg kender der ved absolut mest om saltvand og han kan til en hver tid se om en koral er død. Men ”Lykke” hvorfor ikke tage et opkald til Carsten og snakke med ham om det frem for at hænge ham ud i et offentligt forum. Jeg tror bestemt at han er interesseret i tilfredse kunder så uanset om den var død hos ham eller hos dig umeldbart efter at du har købt den tror jeg da at han vil hjælpe dig. Giv ham dog en chance før du/i skriver dårligt om hans butik.
Til det oprindelige emne kan jeg kun tilslutte mig det første indlæg. Jeg har altid fået en super service hos Decocean. Jeg har for nylig fået repareret min Deltec pumpe hos Carsten. Pumpen er købt i anden butik og der blev reparationen anslået til at koste 700 kr. hos Carsten var det gratis.
Til det oprindelige emne kan jeg kun tilslutte mig det første indlæg. Jeg har altid fået en super service hos Decocean. Jeg har for nylig fået repareret min Deltec pumpe hos Carsten. Pumpen er købt i anden butik og der blev reparationen anslået til at koste 700 kr. hos Carsten var det gratis.
980 ltr. med buet front http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=38261