Men kan vi få noget information, erfaringer og billeder? Så ville jeg være glad

Kun startpakken.....jeg kommer ikke mere i før jeg er sikker på at mit næringsindhold er helt nede.....der kan gå lang tid.Hvidtfeldt skrev:Lyder som om det har en virkning. Leif købte du dit nede ved jan? Og købte du kun startpakken eller mere oven i?
Jeg kører Balling samtidig....mange zeofolk foretrækker kalkreaktor men jeg synes at der er mange som har problemer med at få dem til at køre korrekt. Balling holder mine værdier stabile der er meget sjældent brug for korrektioner. Da jeg tit er bortrejst i længere tid er det vigtigt at have et system som bare kører.....det er ikke nemt at justere en reaktor fra udlandetHvidtfeldt skrev:Ja det er faktisk det jeg ser som det sværeste. At holde værdigerne på det samme hele tiden. Ellers kunne jeg godt finde på at købe start pakken os.
Men man kunne vel godt køre med balling og zeovit på samme tid med fordel?
Med Balling selvfølgelig...Det er jo det Balling går ud på: tilsætning Kh og Ca vædsker.Hvidtfeldt skrev: Hvordan holder du din CA oppe?
Ja!...Magnesium, men det skal bare justeres ved manuel tilsætning en gang imellem.Hvidtfeldt skrev:Mente bare der var en eller anden værdig man ikke kunne holde oppe med balling. Men burde måske sætte det til da det bare ligger og fylder.
Ja....hvis du har råd så køb den ....ellers kan zeovitten ligge i en nylonstrømpe filtersok el. lignende i sumpen du skal så bare ryste den nogle gange om dagen. Ikke så effektivt men brugbart.Hvidtfeldt skrev:Ja mente nok der var noget man ikke kunne holde oppe med det.
Men ja det er nok en engangs investering. Og når man så er tryk ved det kan man bygge videre.
Købte du osse reaktoren til med det samme?
Balling er så nemt. Bland de tre vædsker lad din doseringsmaskine tilsætte samme mængde af hver, hver dag. Mål ofte Ca og Kh og juster dosis efter resultatet. Dette gør du i 1-2 uger og så har du fundet et stabilt forbrug. Derefter kører det et par måneder før vædsker skal fyldes op. I den periode måler du Ca og Kh 1 x pr. uge og eferjusterer hvis nødvendigt.christiantt skrev:Ja, ville det ikke være en del nemmere?? Også end balling systemet??
www.aquafair.deHvidtfeldt skrev:Ja har os meget positivt om balling. Hvor for du dine væsker/Salte fra?