Hej
Har lige læst det andet indlæg omkring rødt slim, men har ikke været så meget inde på dette forum og læse det sidste tid.
Men mit rsm akvarie er rimelig hårdt ramt af rødt slim, alt gruset er faktisk rødt. Hvad gør jeg bedst og nemmest for at komme af med?? Har købt dette produkt ved korallen.dk http://www.korallen.dk/product.asp?prod ... b=4&page=1 men har ikke gjort noget endnu. Håber I har nogle gode tips og råd da jeg stadig er nybygynder indenfor saltvand
Rødt slim hvaså nu?
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: Rødt slim hvaså nu?
Du har foretaget testen? Hvordan er din cirkulation? Hvordan ser din fosfat ud? Er der noget rowaphos i akvariet? Det er efter min mening altid godt at have lidt i en strømpe eller lignende.
Jeg har selv prøvet produktet, og det virkede ikke en meter! Derimod virkede antired
Jeg har selv prøvet produktet, og det virkede ikke en meter! Derimod virkede antired
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
Syns cirkulationen skulle være god nok, har en tunze 6025 monteret. Har ingen Rowaphos i men det kunne være jeg skulle overveje det. Skal jeg lade vær med at bruge det produkt jeg har købt??? Er det med at slukke for skummeren som de skriver forkert/farligt???
Syns altid jeg har hørt at skummeren var hjertet i akvariet.
Syns altid jeg har hørt at skummeren var hjertet i akvariet.
M.Toft

- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Kender du din fosfat?
Hvis du har 6025 i fx et 1000 liters er det jo ikke meget. Hvor stort er dit akvarium? Er der god cirkulation hvor du ser "slimen"?
Din skummer går amok hvis du bruger den sammen med produktet, den overskummer helt vildt. Så ja den skal slukkes.
Min erfaring er at det overhovedet ikke virker, men har heller ikke haft nogen negativ effekt.
Har du udført cyano testen?
Hvis du har 6025 i fx et 1000 liters er det jo ikke meget. Hvor stort er dit akvarium? Er der god cirkulation hvor du ser "slimen"?
Din skummer går amok hvis du bruger den sammen med produktet, den overskummer helt vildt. Så ja den skal slukkes.
Min erfaring er at det overhovedet ikke virker, men har heller ikke haft nogen negativ effekt.
Har du udført cyano testen?
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Geografisk sted: Dragør, Amager
jeg brugte red slime remover og det har taget mine røde slimalger. de har været væk i nu et par uger og intet tegn på de er på vej tilbage.
... intet vand i stuen for tiden ...