Hvis jeg må blande mig i tråden, så kunne det bl.a. være interessant at høre, om nogen anvender moonlight-funktionen i Tunze's 7095 multicontroller, og om den lille LED-diode er noget værd som moonlight
Jeg har sådan 2 gutter her, men jeg har pt kun den ene sat til. Den giver rigtig meget lys og er perfekt til overgangslys synes jeg. Jeg har den til at slukke kl. 24 da den faktisk er for kraftigt til decideret natlys på mit akvarie.
Og så har både IKEA og T-Hansen nogle diode lys der kan bruges, dem fra T-Hansen ved jeg ikke en pind om, men den fra Ikea er god, den store model har 6 forskellige farver(hvis man får lyst til at lave discofest for fiskene) Men den lille model er rigeligt stor.
Kan da godt være jeg har misset et eller andet, men har også den multi controler, den lille lampe giver da ikke en skid i mit 720 liters, Den er da meget festligt. men se noget,. no sir
jeg ville vælge den sidste, har selv lige købt en fra først nævnte men der er desværre glas for dioderne så det er ikke muligt at gøre lyset mere difust (hvilket jeg bestemt sys det burde være) hvor denne mulighed er tilstedet ved den sidste
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
jeg ville vælge den sidste, har selv lige købt en fra først nævnte men der er desværre glas for dioderne så det er ikke muligt at gøre lyset mere difust (hvilket jeg bestemt sys det burde være) hvor denne mulighed er tilstedet ved den sidste
Nu er den jo også "kun" på 36 dioder kontra 72 på den jeg henviser til. Men man kan selvf. bare bruge 2
skulle vi have saltvand igen så ville jeg tag sådan et her igen : http://www.matronics.dk/Produkter/Mcsoo ... 20561.aspx det virker bare og der kommer ikke runde ringe med blåt lys som der kan komme af nå man bruger en pære
Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)