Akklimatisering af fisk.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Akklimatisering af fisk.
Hej.
Er der nogen der akklimatiserer nye fisk i sumpen inden de kommer op i akvariet til de andre fisk? Jeg er ved at gøre det med en palet kirurg lige nu, men jeg er blevet i tvivl om det er en god ide. Tanken bag er, at den på denne måde vænner sig til vandet inden den skal op til de andre fisk, så vil den jo ha´ en ting mindre at kæmpe med i starten. Er det en dårlig ide?
Er der nogen der akklimatiserer nye fisk i sumpen inden de kommer op i akvariet til de andre fisk? Jeg er ved at gøre det med en palet kirurg lige nu, men jeg er blevet i tvivl om det er en god ide. Tanken bag er, at den på denne måde vænner sig til vandet inden den skal op til de andre fisk, så vil den jo ha´ en ting mindre at kæmpe med i starten. Er det en dårlig ide?
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Nej tror det er en god i det lige at lade den vænne sig til vandet. Og så kan man osse se om man kan få den til at spise i fred og ro.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Ja men den kan osse risikere at blive mobbet og chikaneret af de andre fisk og når slet ikk at komme til kræfter. Men det er der nok delte meninger om (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Tror også at det stresser at have den to steder, men er ikke sikker.
Hvad med at komme den ned i en spand med det vand der følger med, lave lidt cirkulation, og lade vandet fra hovedakvariet dryppe langsomt ned i spanden så den bliver tilvennet vandtemeratur og vandkvalitet efter længere tid - OG så derefter komme den op i akvariet ?
Hvis man skal have nye fisk som af natur af meget, meget mere sky end dem man har i forvejen, så burde man have købt de mest sky fisk før. Men det er jo ikke altid muligt at vide hvad man vil have.
Hvad med at komme den ned i en spand med det vand der følger med, lave lidt cirkulation, og lade vandet fra hovedakvariet dryppe langsomt ned i spanden så den bliver tilvennet vandtemeratur og vandkvalitet efter længere tid - OG så derefter komme den op i akvariet ?
Hvis man skal have nye fisk som af natur af meget, meget mere sky end dem man har i forvejen, så burde man have købt de mest sky fisk før. Men det er jo ikke altid muligt at vide hvad man vil have.