Det vigtigste her er vel, som med alle andre stumper, at sætte en beløbsgrænse for hvad man vil bruge.
Da de kameraer der er brugt herinde ligge fra 1000,- og op til 12.000,- (sikkert også højere).
Så for at komme med et kvalificeret bud på et godt digi cam vil et cirka beløb hjælpe meget.
Men for at svare lidt på dit spørgsmål er zoom, i min verden, ikke så vigtig, da dit akvarium sikkert ikke er så dybt. Derfor skal du faktisk ikke lave ret meget zoom. Det vigtigste er afstanden fra din linse og til motivet. Nogle linser (også på kompakt kameraer) tillader ikke motiver tættere på end 40-50 cm. Det gør det meget svært at tage gode billeder, da man helst skal sætte sin linse helt tæt på ruden for at billederne bliver gode.
Så hvis det er et kompakt kamera du går efter skal du kigge efter dette og så skal der helst være et makro program, samt muligheden for at indstille hvidbalancen. Så skulle du være godt sikret.
Jeg bruger flere forskellige, alt efter formål. Normalt er det et DSLR med forskellige objektiver til. Men har et ret godt kompakt kamera som jeg også bruger når jeg dykker. Det er valgt ud fra de krav om makro og hvidbalance og godt objektiv. Tager skide gode billeder faktisk.
Det er et Panasonic TZ1 (gammel efterhånden), men det har en godt efterfølger (TZ3).
Men ellers er den digi verden ret meget religion. Så der kommer sikkert mange kommentarer på dette svar, men det skulle så gerne give dig en chance for at høre de forskelle muligheder. Men igen er mit råd. Start med at sætte en max pris, da man ender med at købe noget for dyrt, som man ikke har brug for reelt

(Jeg taler af erfaring).
Hilsen
HerrO