"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

DIY tunze

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
draco
Reactions:

DIY tunze

Indlæg af draco »

Hejsa

Jeg har langt om længe fået lavet en DIY tunze alla dem Kim Jessen lavede, og stik mod alle forventninger virker den faktisk 8) Det eneste problem er at propellen drejer den forkerte vej rundt så pumpen suger vand ind istedet for at spytte det ud. Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det? Det skal måske lige siges at det er en aquabee 1000 jeg har ombygget.

(Når jeg har fået den til at virke skal jeg nok tage nogle billeder af vidunderet)
Brugeravatar
Christian
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 258
Tilmeldt: søn 23. jan 2005 20:56
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: NORGE BERGEN

Indlæg af Christian »

Kansje du kan snu propellen på akslingen, evnt kjøpe en som er laget for å kjøre den veien som akslingen roterer.....
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
knoltot
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 164
Tilmeldt: søn 12. sep 2004 18:57
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Thy

Indlæg af knoltot »

prøv at vende stikket :lol: håber du kan tage en spøg
MVH Thomas Jørgensen
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Hehe.. meget morsomt :lol: jeg tænkte faktisk på om man ikke kunne fifle lidt med elektronikken og få den til at dreje den anden vej, men jeg ved ikke rigtig hvordan det skulle gøres. Ellers må jeg som Christian siger ud og ha en ny propel men det er bare ikke helt let at få den til at passe, så jeg håbede man kunne gøre noget andet.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

der er det problem med den slaks pumper at de drejer rundt som vinden blæser... prøv at sæte stikket løsligt og så vrikke fram og til bage med det til den drejer den rigtige vej... det kræver lidt øvelse med det er det ene triks.... jeg bruger en plastik pal.. således at når propæleren drejer den forkerte vej vil den suge sig lidt ud så støde ind i plastikpalen og starte forfra indtil den drejer den rigtige vej... giver det mening..????
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Hej kim

Sært nok drejer min propel kun en vej rundt. Desværre er det bare den forkerte, men jeg har prøvet at vrikke med stikket og det hjælper ikke.
Det gode ved det er så at når jeg får den rigtige propel behøver jeg ikke bekymrer mig mere om hvilken vej den drejer.

Er der nogen der har en ide om hvor man kan få venstredrejede propeller henne? Den jeg har lige nu er nemlig højredrejet og dem er der åbentbart masser men de venstredrejede er sjældne og det tager ti dage at bestille en hjem, hvilket jeg ikke lige har tålmodighed til.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

jeg har købt mine her http://www.modelskibet.dk/group.asp?group=28 han plejede at have både højer og venstra drejede.... men det ser det ikke ud til merer... men prøv da ogkontagt ham...

hvis det er rigtigt at den kun drejer en ratning er det fedt... det løser et stort problem jeg har... det må undersøges nærmerer...
Brugeravatar
gozar
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 3. sep 2005 17:06
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af gozar »

har du nogle papirer/tegninger på din eller kim's pumpe. Jeg kan ikke finde tråden i forummet, selvom jeg mener at have set den.
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Jeg tror det er bedst hvis du følger Kims anvisninger for min pumpe er ikke nogen skønhed. (skal nok tage et billede når jeg får fat i et digitalkamera) Jeg kan heller ikke finde den første tråd om pumperne mere, men du kan prøve på reef central under DIY. Der er en tråd der hedder DIY maxijet stream hvor du kan du få en masse inspiration.
Brugeravatar
gozar
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 198
Tilmeldt: lør 3. sep 2005 17:06
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af gozar »

har du heller ikke kim's anvisninger ?
Jeg har prøvet at skrive til kim, men han er ikke vendt tilbage endnu.
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

jeg har en del travlt her på det sidste kommer til bage med en ny tråd... om pumpen... der skete et eller andet med min profil så alle mine indlæg forsvandt... trals... men når jeg får tid kommer der noget...
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Kim: HVor stor en propel tror du man kan bruge på en 1000 L aquabee?
kimjessen
Reactions:

Indlæg af kimjessen »

det ved jeg ikke, kænder ikke pumpen, kænder ikke dens kræfter og kænder ikke dens løsgang, lige der har jeg meget svært hved at hjælpe jer, det tog mig 2-3 MD og komme til et tilfreds stillende resultat med Resun pumpen.
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"