Martins 294L
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Har læst lidt på det her på forum, hvad er at anbefale?
De fleste foreslår at suge dem op. Det kan jeg gennemskue, men er det godt nok? for jeg vil ikke tro at jeg kan få dem alle med.
Scooter blenny. Er akvariet for nyt til sådan en? Og er det i det hele taget stort nok?
Flatworm exit. Medicin.... vel ikke at anbefale som andet end sidste udvej.
De fleste foreslår at suge dem op. Det kan jeg gennemskue, men er det godt nok? for jeg vil ikke tro at jeg kan få dem alle med.
Scooter blenny. Er akvariet for nyt til sådan en? Og er det i det hele taget stort nok?
Flatworm exit. Medicin.... vel ikke at anbefale som andet end sidste udvej.
/martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
En seksbånds gylte tog mine..... efter 14 dage så jeg dem ikke længere. Har dog læst at man ikke altid kan regne med at de tager planarier. Gylten er iøvrigt en herlig og nem fisk som fra dag et tager alle slags foder..... min spiser noritang sammen med min kirurg.
Så hvis du anskaffer en og den alligevel ikke tager dine planarier er ulykken ikke så stor ...du har blot fået en køn, sjov og nem fisk.
Så hvis du anskaffer en og den alligevel ikke tager dine planarier er ulykken ikke så stor ...du har blot fået en køn, sjov og nem fisk.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg har her den anden dag smidt nogle penge efter en Zebrasoma Veliferum, men jeg har lidt problemer med at få den til at spise.
Jeg har prøvet med nori, artemia, bosmider og sågar hvide myg, men intet af det ser ud til at interessere den.
Det kan selvfølgelig også være stress over at være blevet flyttet osv. Den går sammen med en gul kirug som selvfølgelig har markeret sin tilstedeværelse.
Nogen der har de vise sten?
Jeg har prøvet med nori, artemia, bosmider og sågar hvide myg, men intet af det ser ud til at interessere den.
Det kan selvfølgelig også være stress over at være blevet flyttet osv. Den går sammen med en gul kirug som selvfølgelig har markeret sin tilstedeværelse.
Nogen der har de vise sten?
/martin
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Siden sidst har jeg behandlet med flatworm exit uden nogen problemer.
Jeg kørte med 1 kg aktivt kul i 2 døgn efterfølgende.
Dog kan jeg i dag se at der er begyndt at være et par planarier igen, så jeg skal have fat i en seksstribet gylte for at holde dem væk.
Nye ting:
Fra sending i klovnfisken i torsdags fik jeg fat i 2 dannebrogs rejer.
Jeg var forbi flem og købe fragmenter.
Jeg har været hos Per her i Brønshøj og fik et par fragmenter med hjem, mange tak til Per for dem.
Så indholdet af akvariet er nu følgende:
1x Gul kirug
1x Hugo
2x percula klovn
2x Lysmata amboinensis
1x Lysmata debelius
2x sandsøstjerner
Målingerne fra i dag:
Ph 8,1
KH 10,5
Nitrit 0,1
Nitrat 0,2
Amoniak <0,25
Fosfat 0
Calcium 480
Har nu tilsat balling i lidt over en måned og jeg har fået calcium op. Jeg er lløbet tør for det ene af de 2 magnesium salte så det er ikke blevet tilsat i 14 dage. Min KH har de sidste 3 uger ikke ændret sig på trods af at jeg ikke har tilsat natriumhydrogencarbonat da den er høj nok. Er det normalt?
Ellers ser det ud til at jeg endelig har fået styr på min skummer og mine nitrit/nitrat niveauer er på vej ned.

Jeg kørte med 1 kg aktivt kul i 2 døgn efterfølgende.
Dog kan jeg i dag se at der er begyndt at være et par planarier igen, så jeg skal have fat i en seksstribet gylte for at holde dem væk.
Nye ting:
Fra sending i klovnfisken i torsdags fik jeg fat i 2 dannebrogs rejer.
Jeg var forbi flem og købe fragmenter.
Jeg har været hos Per her i Brønshøj og fik et par fragmenter med hjem, mange tak til Per for dem.
Så indholdet af akvariet er nu følgende:
1x Gul kirug
1x Hugo
2x percula klovn
2x Lysmata amboinensis
1x Lysmata debelius
2x sandsøstjerner
Målingerne fra i dag:
Ph 8,1
KH 10,5
Nitrit 0,1
Nitrat 0,2
Amoniak <0,25
Fosfat 0
Calcium 480
Har nu tilsat balling i lidt over en måned og jeg har fået calcium op. Jeg er lløbet tør for det ene af de 2 magnesium salte så det er ikke blevet tilsat i 14 dage. Min KH har de sidste 3 uger ikke ændret sig på trods af at jeg ikke har tilsat natriumhydrogencarbonat da den er høj nok. Er det normalt?
Ellers ser det ud til at jeg endelig har fået styr på min skummer og mine nitrit/nitrat niveauer er på vej ned.

/martin
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Polypperne på min nye sten er efterhånden helt foldet ud

Jeg ved ikke hvor meget mening det giver, men pga pladsen har jeg været nødt til at vende sumpen. Karet til højre er ferskvand som bliver påfyldt af en osmolator. Ellers er der skummer forrest og en returpumpe bagerst.
Skummeren er en bubblemaster 160 og returen er en aquabee up 2000/1

Jeg ved ikke hvor meget mening det giver, men pga pladsen har jeg været nødt til at vende sumpen. Karet til højre er ferskvand som bliver påfyldt af en osmolator. Ellers er der skummer forrest og en returpumpe bagerst.
Skummeren er en bubblemaster 160 og returen er en aquabee up 2000/1
/martin
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hej Per
Mange tak for roserne og ikke mindst de fine fragmenter. Jeg har flyttet lidt på millepora'en da den ikke så ud til at få nok lys der hvor jeg havde placeret den. Jeg må ærligt indrømme at jeg har glemt navnene på de 2 andre, kunne du lokkes til at skrive dem her?
Det kan godt være at det er indbildning, men jeg syntes at kunne se at ihvertfald det ene fragment er groet siden jeg fik det af dig.
Mange tak for roserne og ikke mindst de fine fragmenter. Jeg har flyttet lidt på millepora'en da den ikke så ud til at få nok lys der hvor jeg havde placeret den. Jeg må ærligt indrømme at jeg har glemt navnene på de 2 andre, kunne du lokkes til at skrive dem her?
Det kan godt være at det er indbildning, men jeg syntes at kunne se at ihvertfald det ene fragment er groet siden jeg fik det af dig.
/martin
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Hov, fik ikke lige kommenteret på dem.
Ca'en har været høj siden jeg foretog et vandskifte, det kan jeg ikke lige gennemskue hvorfor da saltet ikke ligefrem indeholder calcium i de mængder.
Magnesium har jeg ventet på skulle komme ned efter samme vandskift, men den ser ud til at være nede hvor jeg skal i gang med at tilsætte.
KH'en er også kommet ned hvor det er ved at være tid til at tilsætte.
Nitrit og nitrat er nedadgående og har efterhånden været det i et stykke tid. Jeg slås stadig lidt med min skummer for at få den indstillet korrekt hvilket nok kan ses samme sted.
Ellers har jeg fået indkøbt og nasset en masse fragmenter. I går fik jeg møbleret en smule om da min oprindelige tanke var at akvariet skulle have 2 sider hvorpå der var forskelligt indhold således at der var stor forskel på om man så akvariet fra sofaen eller spisebordet. Men det resulterede bare i at jeg havde en side hvorfra jeg ikke rigtig fik set det fra så det er nu lavet om så det har en mere traditionel struktur. Billeder må i vente med da min laptop er til rep.
Ca'en har været høj siden jeg foretog et vandskifte, det kan jeg ikke lige gennemskue hvorfor da saltet ikke ligefrem indeholder calcium i de mængder.
Magnesium har jeg ventet på skulle komme ned efter samme vandskift, men den ser ud til at være nede hvor jeg skal i gang med at tilsætte.
KH'en er også kommet ned hvor det er ved at være tid til at tilsætte.
Nitrit og nitrat er nedadgående og har efterhånden været det i et stykke tid. Jeg slås stadig lidt med min skummer for at få den indstillet korrekt hvilket nok kan ses samme sted.
Ellers har jeg fået indkøbt og nasset en masse fragmenter. I går fik jeg møbleret en smule om da min oprindelige tanke var at akvariet skulle have 2 sider hvorpå der var forskelligt indhold således at der var stor forskel på om man så akvariet fra sofaen eller spisebordet. Men det resulterede bare i at jeg havde en side hvorfra jeg ikke rigtig fik set det fra så det er nu lavet om så det har en mere traditionel struktur. Billeder må i vente med da min laptop er til rep.
/martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Ringsted
der ser godt ud martin 

275l rev lukket http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=46242
500l rev lukket http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=68236
180l cube http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=83612