Koral medimport, S&N og meget mere....
- Billund
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7190 Billund
- Geografisk sted: Danmark, Billund
Findes der et link hvor man kan se hvad der er lovlig el. ulovligt og hvorfra der må importeres.
Mvh. Jan
1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
1400ltr, 200 ltr. Sump, RD 10m3 retur, 2x6100 med 7095 controller + Osmose, UV 40W, Nitratfilter.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Amager
Jammen seadoo, ville det ikke være bedre at hvis man ikke har kendskab til hvad der er lovlige el. ikke lovlige, at man så satte sig ind i det først?? I stedet for bare at lægge hele listen ud???
Det villle i hvert fald være klogere, men interessen ville måske ikke være helt så stor, hvis de koraller der var "ulovlige" blev pillet fra. Både fra købere og S&N.
Som Mads så rigtigt skriver, så kunne jeg da heller ikke finde på at lægge en liste ud på samtlige maller, hvis jeg intet vidste om det!!!
Så som jeg ser det: Enten ved Marty og HLC udemærket godt hvad de laver, og hvad der er lovligt el. ej. (hvilket gør det ret bevidst)
El. også har de ikke styr på koralverdnen (hvilken de så burde holde sig fra).
Det villle i hvert fald være klogere, men interessen ville måske ikke være helt så stor, hvis de koraller der var "ulovlige" blev pillet fra. Både fra købere og S&N.
Som Mads så rigtigt skriver, så kunne jeg da heller ikke finde på at lægge en liste ud på samtlige maller, hvis jeg intet vidste om det!!!
Så som jeg ser det: Enten ved Marty og HLC udemærket godt hvad de laver, og hvad der er lovligt el. ej. (hvilket gør det ret bevidst)
El. også har de ikke styr på koralverdnen (hvilken de så burde holde sig fra).
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Joo... helt bestemt.Jammen seadoo, ville det ikke være bedre at hvis man ikke har kendskab til hvad der er lovlige el. ikke lovlige, at man så satte sig ind i det først?? I stedet for bare at lægge hele listen ud???
Jeg er ret sikke på det er der problemet ligger de er jo stadig meget grønne. men du kan da også se på Hcl liste at den bliver passet til hver gang har finder ud af noget han ikke kan få citis på.El. også har de ikke styr på koralverdnen
Men jeg kan meget godt forstå dem, med de avancer der er i forhold til ferskvand, de skal jo så bare til at lærer om den stører dødlighed og sverhedsgrad + udgifter der ved saltvand.
Tror jeg ikkeFindes der et link hvor man kan se hvad der er lovlig el. ulovligt og hvorfra der må importeres.

Ps. Jeg ved godt hvad en fisk eller koral koster ved grosisten.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Der findes masser af links, de er tidligere postet her på boardet.
Her som liste:
http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/ ... yliste.pdf
Her som søgbar database:
http://www.unep-wcmc.org/eu/Taxonomy/index.cfm
Her som liste:
Her som søgbar database:
Senest rettet af Hougaard lør 8. dec 2007 19:19, rettet i alt 1 gang.
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
hvad er problemet med der er ulovlige ting på listen? er sku da noget tåbeligt noget at gå så meget op i, når de ulovlige ting ikke kommer ind lige meget hvad. Så det er jo ikke fordi HCL har været igang med at stor smugle eller noget. Når folk har bestilt forbudte ting, er der ingen der har fået noget. såvidt jeg ved. så kan ikke se problemet! Man kan jo ikke vide alt.
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Det er da totalt uoverskueligt!Hougaard skrev:Der findes masser af lins, de er tidligere postet her på boardet.
Her som liste:
Her som søgbar database:

Hvor er det dog et fantastisk eksempel på det danske bureaukratiske idiotiske system.
Ramses@hold nu lige tungen lige i munden

Senest rettet af Per A lør 8. dec 2007 13:35, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Koraller på side ?Hougaard skrev:Her som liste:
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Det er en en meget fin og sober debat i tråden her :RESPECT
@Per A: Tror jeg vil lade den politiske debat stoppe - Det er måske ikke lige saltvandsforum. Vi står bare to meget forskellige steder politisk og fred med det. Vi kan tage det over en flok bajere en dag.. Man bliver jo klogere og klogere jo flere af dem der ryger ned
Men ellers så har jeg efterhånden som nævnt kogt nok suppe på den her medimport. VIl lige afslutningsvis nævne, at det efter min mening er meget normalt at man sætter tingene på spidsen i en debat og når jeg sætter en koralimportør i samme sætning som en pusher, så er det for at provokere! Det er for at få folk til at tænke over hvem der skal bestemme hvad der er rimeligt at anmelde? Når man melder ud og kalder anmelderen et "stikkers..." og lad os få hans navn offentligtgjort så mener jeg at man er gået over stregen. Det skal være muligt at anmelde hvemsomhelst for alle typer af lovovertrædelser - Det er myndighedernes ansvar at tackle anmeldelserne og undersøge hvad der er hold i og hvad der ikke er.
Husk lige på at det også er strafbart at lave falske anmeldelser. Hvis man anklager nogen for noget uden grund, så risikere man altså som minimum at den anklagede laver et civilt søgsmål for at få dækket det tab som han/hun har måtte lide. I de grove tilfælde risikere man ovenikøbet at blive straffet med fængsel.
MVh
Henrik
@Per A: Tror jeg vil lade den politiske debat stoppe - Det er måske ikke lige saltvandsforum. Vi står bare to meget forskellige steder politisk og fred med det. Vi kan tage det over en flok bajere en dag.. Man bliver jo klogere og klogere jo flere af dem der ryger ned

Men ellers så har jeg efterhånden som nævnt kogt nok suppe på den her medimport. VIl lige afslutningsvis nævne, at det efter min mening er meget normalt at man sætter tingene på spidsen i en debat og når jeg sætter en koralimportør i samme sætning som en pusher, så er det for at provokere! Det er for at få folk til at tænke over hvem der skal bestemme hvad der er rimeligt at anmelde? Når man melder ud og kalder anmelderen et "stikkers..." og lad os få hans navn offentligtgjort så mener jeg at man er gået over stregen. Det skal være muligt at anmelde hvemsomhelst for alle typer af lovovertrædelser - Det er myndighedernes ansvar at tackle anmeldelserne og undersøge hvad der er hold i og hvad der ikke er.
Husk lige på at det også er strafbart at lave falske anmeldelser. Hvis man anklager nogen for noget uden grund, så risikere man altså som minimum at den anklagede laver et civilt søgsmål for at få dækket det tab som han/hun har måtte lide. I de grove tilfælde risikere man ovenikøbet at blive straffet med fængsel.
MVh
Henrik
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Salgs tråden køre nu her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 350#149350
Så kan vi snakke import og andet her !
Så kan vi snakke import og andet her !
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hougaard skrev:Men åbenbart findes der adskillige importører der kan finde ud af detCarsten skrev:Har kigget på de links. Og synes ikke rigtigt der står noget brugbart.
Der står så vidt jeg kan se intet om hvilke arter der specifickt IKKE må importeres.
Og iøvrigt er det enormt svært at finde rundt i
Eller osse har de fået en mere udførlig liste med navnene.
Det er jo trods alt også begrænset hvad jeg gider bruge af tid på det.
Jeg er jo ikke importør
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
marty skrev: jeg personligt mener at hvis forhandlerne satte prisen lidt ned ville alle de her "medimporter " stoppe meget hurtigt ,da så ikke var så interesant mere ..jeg mener ... jeg var selv i en butik den anden dag og DAMN... at de kan sælge varene til de priser - det fatter jeg ikke , ...
Du glemmer vist at du ikke har en høj husleje som skal betales, for ikke at snakke om den sindsyge høje el regning butikken har.
Alt det slipper du jo for ved at lave medimp.
Mvh Martin Sørensen
sørensen: hvad ved du om det ? ... nej... gider ikke engang komentere det du skriver ... mener jeg har skrevet dig en pb, og er det ike gået "ind" vil jeg gerne bede dig lade være at svare på det jeg skriver ...
men nej ... jeg har ikke helt de samme omkostninger nej, men jeg har mine også jo ...hvad de er er mit bord ...
men nej ... jeg har ikke helt de samme omkostninger nej, men jeg har mine også jo ...hvad de er er mit bord ...
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
Hvis ikke du kan lide lugten i bageriet så find dog et andet forum ! så vidt jeg ved er der ingen regler for hvem hvad og hvor der må svares, så jeg skriver lige nøjagtig i hvilken tråd der passer mig ! og det kan du ikke gøre en døjt vedmarty skrev:sørensen: hvad ved du om det ? ... nej... gider ikke engang komentere det du skriver ... mener jeg har skrevet dig en pb, og er det ike gået "ind" vil jeg gerne bede dig lade være at svare på det jeg skriver ...

Mvh Martin Sørensen
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
Det er en meget interessant tråd denne har og jeg må også lige komme med et indput.
Mht. en liste med de arter der er BAN på, så er den seneste officielle denne: http://www.ukcites.gov.uk/pdf_files/200 ... Reg%20.pdf
arterne kan ses på side 19 og 20
Fra Indonesien er følgende arter på ban listen
Caryophylliidae
Catalaphyllia jardinei
Euphyllia cristata
Euphyllia divisa
Euphyllia
Plerogyra spp.
Merulinidae
Hydnophora microconos
Mussidae
Blastomussa spp.
Cynarina lacrymalis
Scolymia vitiensis
Trachyphylliidae
Trachyphyllia geoffroyi
Man kan dog godt få dem ind hvis de er opdrættet (maricultured), så hvis i vil importere disse arter fra Indonesien skal i bare finde en eksportør der sælger disse arter opdrættet, så burde det ikke være noget problem.
Listen er fra april 2006 så der kan selvfølgelig være sket ændringer. Hvis i er i tvivl om hvilke arter i må importere kan jo altid lige sende listen i har fået fra jeres eksportør ind til S&N og så kan de sige hvilke arter i gerne få ind og hvilke i ikke må, herefter kan i lægge listen herind på nettet.
Jeg går ud fra at grunden til at der er BAN på arterne indsamlet på koralrevene er at EU ikke mener at det er bæredygtigt på lang sigt at blive ved med at høste løs på koralrevene. Eftersom EU sammen med USA må være de største importør af koraller er det vel en god ting.
Hvis vi fortsat vil kunne komme ud og dykke i de smukke koralrev i Indonesien er det jo en god ting at der bliver taget hånd om at bevare dem. Når vi ser kinesiske markeder hvor de sælger skildpadder, tigertænder, elfenben m.m så synes vi der er for dårligt og vi ved at de er med til at udryde en masse dyrearter, men når det kommer til vores små saltvandakvarier så er moralen en anden.
Mht. en liste med de arter der er BAN på, så er den seneste officielle denne: http://www.ukcites.gov.uk/pdf_files/200 ... Reg%20.pdf
arterne kan ses på side 19 og 20
Fra Indonesien er følgende arter på ban listen
Caryophylliidae
Catalaphyllia jardinei
Euphyllia cristata
Euphyllia divisa
Euphyllia
Plerogyra spp.
Merulinidae
Hydnophora microconos
Mussidae
Blastomussa spp.
Cynarina lacrymalis
Scolymia vitiensis
Trachyphylliidae
Trachyphyllia geoffroyi
Man kan dog godt få dem ind hvis de er opdrættet (maricultured), så hvis i vil importere disse arter fra Indonesien skal i bare finde en eksportør der sælger disse arter opdrættet, så burde det ikke være noget problem.
Listen er fra april 2006 så der kan selvfølgelig være sket ændringer. Hvis i er i tvivl om hvilke arter i må importere kan jo altid lige sende listen i har fået fra jeres eksportør ind til S&N og så kan de sige hvilke arter i gerne få ind og hvilke i ikke må, herefter kan i lægge listen herind på nettet.
Jeg går ud fra at grunden til at der er BAN på arterne indsamlet på koralrevene er at EU ikke mener at det er bæredygtigt på lang sigt at blive ved med at høste løs på koralrevene. Eftersom EU sammen med USA må være de største importør af koraller er det vel en god ting.
Hvis vi fortsat vil kunne komme ud og dykke i de smukke koralrev i Indonesien er det jo en god ting at der bliver taget hånd om at bevare dem. Når vi ser kinesiske markeder hvor de sælger skildpadder, tigertænder, elfenben m.m så synes vi der er for dårligt og vi ved at de er med til at udryde en masse dyrearter, men når det kommer til vores små saltvandakvarier så er moralen en anden.
du skriver udelukkendene for at provokere mig og det skal du lade være med tak ... om det er min tråd eller ej er ret ligemeget , når det nu ikke er det vil jeg bede dig undlade at komentere hvad jeg skriver... så er det vel sivet ind ik ? og nej... kan ikke lide lugten på det pis du skriver nej ...Sørensen skrev:Hvis ikke du kan lide lugten i bageriet så find dog et andet forum ! så vidt jeg ved er der ingen regler for hvem hvad og hvor der må svares, så jeg skriver lige nøjagtig i hvilken tråd der passer mig ! og det kan du ikke gøre en døjt vedmarty skrev:sørensen: hvad ved du om det ? ... nej... gider ikke engang komentere det du skriver ... mener jeg har skrevet dig en pb, og er det ike gået "ind" vil jeg gerne bede dig lade være at svare på det jeg skriver ...
men nej ... jeg har ikke helt de samme omkostninger nej, men jeg har mine også jo ...hvad de er er mit bord ...desuden skriver jeg ikke i din tråd men hlc
Senest rettet af marty man 10. dec 2007 17:11, rettet i alt 1 gang.
i dette vil jeg give dig helt og aldeles ret , mener dog også slut brugeren har et ansvar .. så burde de lade være at købe disse arter de VED ikke er ok at importere , vil så også sige at importørene inc. jeg selv skal sætte sig mere ind hvilke der må og hvilke der ikke må komme ind i landet på LOVLIG vis ...mener ikke det er ok bare fordi de kan fås i tyskerland..og mener heller ikke det er ok at købe dem i butikkerne når man nu ved de ikke er lovlige .... bare min mening...KasperB skrev:
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jeg kan nu godt forstå at S&N ikke acceptere ordet maricultured sådan uden videre.Carsten skrev:Det størsteproblem er at S&N IKKE anerkender ordet "maricultured"
Jeg vil sige efter netop at være vendt hjem fra en måned i Vietnam, at mange vietnamesere ikke vil tøve et sekund med at kalde ban'ned koraller for maricultured.. Hvis det var det der betød at de kunne sælges til udlandet.
Men det er da godt og se at Marty vil sætte sig lidt mere ind i hvad der er lovligt eller ej - Til næste import

Mht om forbrugerne skal kunne vide hvad der er lovligt eller ej. Så mener jeg at det er et urimeligt krav at stille!
Men det er jo meget let for en forhandler at sige korallerne enten er kommet til landet på lovlig vis, eller er lovlige fragmenter fra et dansk akvarie.
Indtil der kommer deciderede certifikater på hver eneste koral har forbrugeren ikke en chance for at vurdere rigtigheden af sådanne udsagn!
Derfor ligger det primære ansvar efter min mening hos sælgeren af korallerne!
Mvh
Musiker
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Musiker skrev:jeg kan nu godt forstå at S&N ikke acceptere ordet maricultured sådan uden videre.Carsten skrev:Det størsteproblem er at S&N IKKE anerkender ordet "maricultured"
Mvh
Musiker
En del af problemmet kunne løses hvis landet fik en fredningsstyrelse der var effektiv, og som tog på inspektions ture til de forskellige exportørere.
Rigtigt mange af de forbudte koraller, opdrættes i meget store mængder i de pågældende lande.
Det er ikke noget større problem at hente x antal i naturen og da man jo kender deres cycklus, får man dem til at gyde i tanke. Og de små korallarver sætter sig hurtigt på et underlag, og iløbet af 1-2 år er korallerne store nok til at blive solgt.
I Indonesien og Vietman produceres enorme mængder Tricdacna muslinger til spisebrug. Ville der være noget til hinder for at en del af dem blev exporteret til akvariebrug istedet for at blive spist??
Det forbrug fra naturen til en production af muslinger er så minimalt.
I princippet er 10 muslinger nok.
Producenten ville kunne tjene flere penge på dem end til spisebrug.
Og som jeg tidligere har skrevet, mon ikke efterspørgselen vil regulere sig selv? Når der ikke er de, nogen gange meget tumpede regler.
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.Carsten skrev:Det størsteproblem er at S&N IKKE anerkender ordet "maricultured"
Har du fået afslag på import af maricultered hvor du har haft en eksporttilladelse? Hvis dette er tilfældet må du jo klage til ombudsmanden.
Mvh KasperB
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
@Marty - Jo, jeg er da enig i at det er ok og prøve at få CITES til alt muligt, men hvis man har forsøgt at få CITES på arter som er decideret banned. Så forstår jeg godt at S&N vil se på sendingen når den lander.
@Carsten - Ja du har ret i at et effektivt kontrol system i hjemlandet ville være det bedste, men et land som Vietnam (som er det land jeg lige kender bedst til) har helt andre og meget mere alvorlige problemer at slås med. Naturbeskyttelse har ikke stået ret højt på myndighedernes lister - Korruption er også et problem i den sammenhæng. Det hjælper dog - De er begyndt at se der er flere penge og tjene ved turisme end ved at ødelægge naturressurcerne.
F.eks. er det efter lykkes en franskmand ( Stedet kan HELT klart anbefales: http://www.iledelabaleine.com/ ) at få lov til at spærre nogle områder af for fiskeri (revene var ødelagt af dynamit fiskeri bla.) og dumpe en masse lerkrukker så koralrevene kunne genetableres.
Desværre er der også en del dykkere som ikke gør nok ud af og overholde reglerne for hvordan man opfører sig når man dykker på et rev.
Nå men humlen er at det er utopi at tro et land som Vietnam pt. vil være istand til at gennemføre foranstaltninger som i tilstrækkelig grad vil beskytte revene.
Man kunne jo starte sit eget koral eksport sted i Vietnam!! Det er dog også svært, som udlænding, at få lov til at starte virksomhed i Vietnam.
@Carsten - Ja du har ret i at et effektivt kontrol system i hjemlandet ville være det bedste, men et land som Vietnam (som er det land jeg lige kender bedst til) har helt andre og meget mere alvorlige problemer at slås med. Naturbeskyttelse har ikke stået ret højt på myndighedernes lister - Korruption er også et problem i den sammenhæng. Det hjælper dog - De er begyndt at se der er flere penge og tjene ved turisme end ved at ødelægge naturressurcerne.
F.eks. er det efter lykkes en franskmand ( Stedet kan HELT klart anbefales: http://www.iledelabaleine.com/ ) at få lov til at spærre nogle områder af for fiskeri (revene var ødelagt af dynamit fiskeri bla.) og dumpe en masse lerkrukker så koralrevene kunne genetableres.
Desværre er der også en del dykkere som ikke gør nok ud af og overholde reglerne for hvordan man opfører sig når man dykker på et rev.
Nå men humlen er at det er utopi at tro et land som Vietnam pt. vil være istand til at gennemføre foranstaltninger som i tilstrækkelig grad vil beskytte revene.
Man kunne jo starte sit eget koral eksport sted i Vietnam!! Det er dog også svært, som udlænding, at få lov til at starte virksomhed i Vietnam.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
KasperB skrev:Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.Carsten skrev:Det størsteproblem er at S&N IKKE anerkender ordet "maricultured"
Har du fået afslag på import af maricultered hvor du har haft en eksporttilladelse? Hvis dette er tilfældet må du jo klage til ombudsmanden.
Mvh KasperB
Nu importer jeg ikke koraller, så jeg har ikke fået noget afslag.
Du virker meget sikker i din sag, med hensyn til de forskellige udsagn, har du nogen konkret viden, eller holder du dig til diverse EU udgivelser??
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
[quote]Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.
dettte er ikke rigtigt..
det er jo netop dette jeg skriver om som vist startede denne debat eller noget af den.
tyskland godkender de farm opdrættede koraller og kan impotere dem uden problemer,men du kan ikke impotere dem til DK, fordi SN ikke godkender at de kan opdrættes.
derfor skriver jeg tidliger i denne tråd at man burde hente sine koraller i tyskland ,og dette forage åbenbart klovnefisken.og dette er sq da lidt sjovt når jeg i denne tråd kan læse at mads selv har bobbelkoral !! ??
ved ikke om det er rigtigt at mads har en bobbelkoral men hvis han har er han sq da MEGET dobbetlmoralsk!!
henrik
dettte er ikke rigtigt..
det er jo netop dette jeg skriver om som vist startede denne debat eller noget af den.
tyskland godkender de farm opdrættede koraller og kan impotere dem uden problemer,men du kan ikke impotere dem til DK, fordi SN ikke godkender at de kan opdrættes.
derfor skriver jeg tidliger i denne tråd at man burde hente sine koraller i tyskland ,og dette forage åbenbart klovnefisken.og dette er sq da lidt sjovt når jeg i denne tråd kan læse at mads selv har bobbelkoral !! ??
ved ikke om det er rigtigt at mads har en bobbelkoral men hvis han har er han sq da MEGET dobbetlmoralsk!!
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
Lørdag 9-16 ( og efter aftale )
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
http://www.faunahorsens.dk
gå ind under saltvand og derefter fisk i butikken.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
HUSK at tjekke vores hjemmeside hvor der altid er en opdateret stockliste over saltvands fisk.
Obs , vi kan levere fisk på sjælland ca hver anden ugen når vi afhenter fisk i kastrup,ring for mere info.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Hvor i alverden har du det fra, at det skulle forarge Klovnfisken?!?!? Det kan i hvert fald ikke være fra mig af!hlc skrev:Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.
dettte er ikke rigtigt..
henrik
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 17
sådan læste jeg dit indlæg på side 3 .mads-fisk skrev:hlc skrev:Hvor i alverden har du det fra, at det skulle forarge Klovnfisken?!?!? Det kan i hvert fald ikke være fra mig af!Det er jeg sikker på de gør, det er jo ikke S&N der laver reglerne, det er EU. Hvis du kan vise en eksporttilladelse hvorpå der står at korallen er Maricultered så får du også lov til at importere den.
dettte er ikke rigtigt..
henrik
men hvis jeg helt har misforstået dit indlæg beklager jeg da dette.
henrik
mvh
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18
henrik
Fauna dyrehandel
strandpromenaden 13
8700 Horsens
tlf 75620849
henrik tlf 31139227
Åben :
mandag-torsdag 9-17
fredag 9-18