"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

fodring af koraller

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

fodring af koraller

Indlæg af kaos »

hvornår på døgnet er det bedst at fodre sine koraller? synes jeg får mordriske tanker :x :twisted: :MA når jeg trede gang lækker en reje i caulastrea for at se en dum fisk tar den tykker lidt og spytter ud og ned på bunden for at rådne og ødelægge mit vand!! :MA eller mine andre koraller bliver udsat for det samme!! :evil: :MA er der nogen der kender til fodring om natten? kan man det?
kaos
mikkel
Reactions:

Indlæg af mikkel »

Du kan med fordel fodre om natten, da mange koraller netop strækker polypperne ud på det tidspunkt. Min caulestrea stortrives for resten uden direkte fodring.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En reje, selv en stump af en reje er som oftes alt for stort et bytte for en Calustrea. Prøv med nogle frosne artemia, hvis du da absolut vil fodre den.
Du kan med fordel købe en køkkenpipette, og suge foderet op i den og så trykke en lille smule ud lige foran korallen.
Når jeg fodrer korallerne for fiskene også mad, da jeg fodrer med frosne cyclop-eeze
Brugeravatar
kaos
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: lør 12. feb 2005 22:16
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: midt jyland/hedensted

Indlæg af kaos »

jeg har 3 forskællige Calustrea den minste af dem sluger et stykke reje på under 3 min mens en af de store aldrig har nåed at få noget! fungia er vel 10min om det, polofylia er ca 20 min, wonder tar 3-4stk unden nogen problemer og den skal jeg ikke vogte over, jeg fodre koraller med artemia,mysis,kril i sprøjte rejer,hummer med pinset, ved godt mange ikke fodre direkte! har det bare bedst når jeg ved de har fået!
kaos
jolle
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 193
Tilmeldt: tirs 9. nov 2004 00:41
19
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Græsted nordsjælland

Indlæg af jolle »

det samme her kaos!!! så har man ihvertfald gjort sit til at korallerne trives!
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"