Red Sea Max
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
Red Sea Max
Hej til jer MAX ejere,
hvordan er jeres temperatur i baljen. Min temperatur ligger på omkring de 26 når jeg står op om morgenen og bliver selvfølgelig varmere i løbet af dagen når lyset er tændt. Der er slukket for varmelegemet.
Har i andre også samme relativt høje temperatur i jeres? Hvad er løsningen på at få det lidt køligere? (en køler er ikke løsningen lige nu grundet prisen)
Mvh/Henrik
hvordan er jeres temperatur i baljen. Min temperatur ligger på omkring de 26 når jeg står op om morgenen og bliver selvfølgelig varmere i løbet af dagen når lyset er tændt. Der er slukket for varmelegemet.
Har i andre også samme relativt høje temperatur i jeres? Hvad er løsningen på at få det lidt køligere? (en køler er ikke løsningen lige nu grundet prisen)
Mvh/Henrik
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Århus
Hej Henrik,
Jeg havde selv samme problem med mit RSM i starten. Jeg skrev til RS om problemmet og så sendte de en ekstra cooling fan kvit og frit
Det har givet ca. 2-3 grader lavere temperatur, som har løst mit varmeproblem indtil videre - så må vi bare se hvad der sker når det engang bliver sommer igen
Jeg havde selv samme problem med mit RSM i starten. Jeg skrev til RS om problemmet og så sendte de en ekstra cooling fan kvit og frit

Det har givet ca. 2-3 grader lavere temperatur, som har løst mit varmeproblem indtil videre - så må vi bare se hvad der sker når det engang bliver sommer igen

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
jeg har også sådan en blæser men syntes nu ikke den virker helt... skal den ikke sidde i låget bag pumperne i højre side?
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
nej jeg mente heller ikke i låget, pumperne sidder i akvariet! Jeg syntes ikke den blæser hjælper meget... den blæser jo bare lige ud, ikke ned imod vandet og der er ikke en vej ud, det kunne godt have lavet lidt mere effektivt!
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Nej den blæser ikke ned mod vandet men fører den varme overflade luft ud af akvariet, vi har fået skiftet vores og det hjalp, men du skal være opmærksom på at den samler skidt og støv altså blæseren så husk at støvsuge den ca. en gang om måneden, når den er slukket. Vi har konstant 26-27 gr. nu og alt trives fint.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
tror du ikke det er fordi det er blvet køligere udenfor og ikke den blæser?
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Jo selvfølgelig har temp. udenfor en meget stor betydning, da det var sommer hvis det var sommer i år er det næsten umuligt at køle det ned, vi købte en bordventilator og satte den ved siden af akv. de aller varmeste dage smed vi et fryse element i de flyder fint i overfladen, men tør hurtigt, så en god ide at have nogle at skifte med.