Vi har nu fået en ny beborer i 45L baljen - en dannebrogsreje. Den har ikke rigtigt fundet ud af at pudse klovnfiskene - men der hygger sig med at drille søanemonen - dvs. den hænger lidt ovenover den (Eller også er den en selvmordskandidat) ;-(
Her er lidt billeder (Der er lidt "grums" i vandet da der lige er blevet fodret)
jo nu fandt jeg den faktisk. Helt nede i bunden. Bliver den ikke alt alt for stor?
Det er vildt så mange flotte bløkoraller du har på dine sten, er det nogen du primært har købt seperat eller fulgte de med stenene. Jeg er iøvrigt nysgerrig hvad der for en snegl"ting" der sidder på overløbet på det store billede der er taget sidst. Den er ret flot.
Det er en Heteractis malu - en lille fin udgave (ca. 5 cm). Den sidder desværre på et ikke så foto venligt sted så det bedste billede af den er:
Den er købt hos Klovnfisken og det ser ud til at den hygger sig meget godt indtil videre - Den får en reje-stump engang om ugen som den spiser med stor velbehag (Ser der ud til).
Flotte dyr og flotte billeder - hvilket kamera bruger du ?
>
0
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Tak for de pæne ord, foto er en anden hobby der også gør mig fattig
Brian: Billederne er taget med et Canon 20D + Tamron SP90/2.8 makroobjektiv. Alle billederne er taget på stativ vinkelret på glasset.
Flex: Den Xenia er helt ny på billederne, blev købt samme dag som rejen - den er foldet helt ud nu og er superflot. Søpølsen kan købes for en beskeden sum hos Klovnfisken.
Nej - jeg overvejer at lave lidt eksperimenter med plankton (har købt det), men har ikke gjort noget endnu. jeg spurgte Thomas (Klovnfisken) om det samme, og han havde aldrig givet dem noget - de skal bruge så lidt at de nok skal finde noget.
De gule søagurker som de også kaldes, er desvære ikke så pokkers holdbare. Jeg købte 2 stk, og den ene så jeg aldrig igen, men den anden delte sig i to, men forsvandt igen.