Fastgøre sten på reefkeramik?
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hundested
Fastgøre sten på reefkeramik?
Hej jeg vil høre om der er nogle der ved hvordan/med hvad jeg sætter
en levendesten fast på min stream rock
kan jeg bare bruge korallim eller skal jeg bruge noget andet???
(har noget korallim fra tunze)
en levendesten fast på min stream rock
kan jeg bare bruge korallim eller skal jeg bruge noget andet???
(har noget korallim fra tunze)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kan være lidt svært at få noget til at hænge fast hvis det laves under vand, og det er uanset fabrikatet.
AquaMedic's Reefconstrukt, er ret svær at ælte sammen, men det hjælper noget at smide stængerne i en microovn i ca 20 sekunder.
Denne klæber, har en bedre vedhæftning end de andre mærker.
Flere af de andre mærker, er stængerne samlet i en. De er en del lettere at ælte sammen, men jeg synes ikke helt at de klæber så godt.
Der findes også et middel der hedder Reefbond, som er en cement(muligvis de samme som almindelig rapid cement, som blikkenslagerne bruger) Det er lettere at arbejde med under vand, men hærder extremt hurtigt, og kan derfor være lidt svært at bruge.
Så hvad man vil bruge, er lidt op til ens temperment, da der ikke findes et vidundermiddel.
AquaMedic's Reefconstrukt, er ret svær at ælte sammen, men det hjælper noget at smide stængerne i en microovn i ca 20 sekunder.
Denne klæber, har en bedre vedhæftning end de andre mærker.
Flere af de andre mærker, er stængerne samlet i en. De er en del lettere at ælte sammen, men jeg synes ikke helt at de klæber så godt.
Der findes også et middel der hedder Reefbond, som er en cement(muligvis de samme som almindelig rapid cement, som blikkenslagerne bruger) Det er lettere at arbejde med under vand, men hærder extremt hurtigt, og kan derfor være lidt svært at bruge.
Så hvad man vil bruge, er lidt op til ens temperment, da der ikke findes et vidundermiddel.