Men jeg vil da lige forsøge mig med lidt ROWA så

Ja, jeg bruger ROWA sammen med pellets, så ud fra min erfaring, vil jeg sige ja, ikke noget problem i det.FrederikT skrev:ville der ske noget ved og køre med fosfat filter og pellets filter. synes ikke jeg kan holde fosfaten nede.
samme her, ingen problemer med det.!Benny skrev:Ja, jeg bruger ROWA sammen med pellets, så ud fra min erfaring, vil jeg sige ja, ikke noget problem i det.FrederikT skrev:ville der ske noget ved og køre med fosfat filter og pellets filter. synes ikke jeg kan holde fosfaten nede.![]()
Hilsen
Benny
så kan jeg godt være rolig. tak.andersen2009 skrev:samme her, ingen problemer med det.!Benny skrev:Ja, jeg bruger ROWA sammen med pellets, så ud fra min erfaring, vil jeg sige ja, ikke noget problem i det.FrederikT skrev:ville der ske noget ved og køre med fosfat filter og pellets filter. synes ikke jeg kan holde fosfaten nede.![]()
Hilsen
Benny
Jeg køre UV inden mine pellets.FrederikT skrev:så kan jeg godt være rolig. tak.andersen2009 skrev:samme her, ingen problemer med det.!Benny skrev:Ja, jeg bruger ROWA sammen med pellets, så ud fra min erfaring, vil jeg sige ja, ikke noget problem i det.FrederikT skrev:ville der ske noget ved og køre med fosfat filter og pellets filter. synes ikke jeg kan holde fosfaten nede.![]()
Hilsen
Benny
satte det til i torsdags og siden har min ene klovn været meget hvid i det og min palet og kejserkirrug har vidst fået meget få pletter.
skader uv filter ikke pellets?
LED spots over caulerpa - det var egentlig ikke så tosset!Han$en skrev:Jeg tager den gode gamle med Caulerpa i sumpen, og en masse LED spots over disse!
Det kan ikke betale sig at spare på strømmen, den bliver bare dyrere, ligesom varmenHr. C skrev:LED spots over caulerpa - det var egentlig ikke så tosset!Han$en skrev:Jeg tager den gode gamle med Caulerpa i sumpen, og en masse LED spots over disse!
Har selv kørt med 2 x 40 W T8 rør, men LED burde være mere energirigtigt.
Vi skal jo spare strøm hvor vi kan...
Det er et spørgsmål om indkøring og om at sætte sig ind i tingene. Bio Pellets er ikke noget vidundermiddel, det er en kulstofkilde til bakteriekulturen i dit akvarie. Hvis du har kørt med Rowa eller andre medier til at fjerne fosfat så har du stort set ingen fosfat haft, det vil sige at du heller ikke har haft en kultur af bakterier der kan omsætte fosfaten da de ikke har haft noget at leve af. Når du fjerner dit fosfatmedie men stadig tilføre fosfat via foder osv. vil den selvfølgelig stige, da du ingen bakterier har til at omsætte det. Det tager tid at opbygge den bakteriekultur og det vil sandsynligvis være nødvendigt at tilføre bakterier f.eks. i form af Prodibio BioDigest eller ZeoBAK. Grunden til at det ser ud til at virke rigtig godt på nystartede akvarier er at man der sammenligner med en "alm" indkøring. Med Bio Pellets booster du bare den udvikling du ville have set alligevel.Hr. C skrev:Jeg mener nu bare at 2 mdr. for mit eget vedkommende burde være tilstrækkeligt med indkøring, kom dog trods alt direkte fra Rowaphos i selv samme filter, så fosfaten var i den lave ende. Efterfølgende er den så steget med biopellets...