hvad sker der med akvarieudstyr ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: hvad sker der med akvarieudstyr ?

Indlæg af søvnig »

Akvarieudstyr er nogle narrøve. Jeg betalte engang 300 kr for forsendelse af en T5 ballast + postdk.
altså 300 kr for at putte ballasten i en kasse og vikle tape omkring :BA

VH
Søvnig :devilish:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

søvnig skrev:Akvarieudstyr er nogle narrøve. Jeg betalte engang 300 kr for forsendelse af en T5 ballast + postdk.
altså 300 kr for at putte ballasten i en kasse og vikle tape omkring :BA

VH
Søvnig :devilish:
Er du klar over hvilke kræfter der er tale om, når sådan en pakketape skal vikles omkring en pakke?! Ganske fair byrdetillæg! :T
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

wondersurfer skrev:selfølgelig er der et tab der også, men avancerne er så gode så der ingen ko på isen er (tror jeg) ellers ville de jo ikke tage hjem uge efter uge
Ja de tjener da fedt på os. Det ses da tydeligt på de store Mercere de suser rundt i og de store millionær villaer de bor i.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

nesnej skrev:
wondersurfer skrev:selfølgelig er der et tab der også, men avancerne er så gode så der ingen ko på isen er (tror jeg) ellers ville de jo ikke tage hjem uge efter uge
Ja de tjener da fedt på os. Det ses da tydeligt på de store Mercere de suser rundt i og de store millionær villaer de bor i.
lugter lidt af ironi :T

hvad de kører i eller hvordan de bor aner jeg ikke og er også ligeglad, faktum er de tjener på os og lever af det

ja grænsehandel tager penge fra dem

men det skader da også fakta når jeg handler i netto who cares
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Mack
Reactions:

Indlæg af Mack »

Wonder...tja måske den dag du står i en situation og mangler noget og den eneste løsning er at bestille den i tyskland fordi det ikke er rentabelt for en dansk butik at ligge inde med produkter eller reservedele til teknik som blot samler støv og spiser lagerrenter. den dag synes du måske det er rigtig møg træls men det er der jo ikke noget at gøre ved, for Who cares .....

Flere og flere produktionsjob flytter til udlandet...who cares.

Det næste er vores detail handel som bliver presset af folks handlen i udlandet..men who cares..

Vi kan jo altid leve af at klippe hinandens hår... desværre ikke i længden.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

Mack skrev: .

Vi kan jo altid leve af at klippe hinandens hår... desværre ikke i længden.
jo da det er altid i længden :K

nej men den med det er ihhh åhhh så synd for dem vi handler nogen af vores ting i tyskland den holder altså ikke

de tjener penge stadig og lever fint
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

bhjensen skrev:Har da aldrig oplevet nogen problemer med Akvarieudstyr.dk :K
absolut heller ikke her.

men skulle vi nu ikke hellere komme med noget positivt istedet for at hænge forhandler ud, det virker tit som om det er det saltvands akvarister er bedst, hvis man ser ude fra, så venner prøv at se lidt positivt på tingene, vi har nok alle prøvet at blive lidt dårligt behandlet mange steder.

men sjovt nok mange har det træls med vare fra kina, men se lige hvor mange der handler dernede :wink:

så herfra mig, generelt er jeg godt tilfreds med de forhandler vi har her i vores dejlige lille sikre land. :K :GO
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
FrederikNørgaard
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 7000 Fredericia

Indlæg af FrederikNørgaard »

Lige til det med prislister.

Jeg arbejde engang i en dyrehandel og stod nogle gange for import af fisk. Der til husker jeg tydeligt at fx neon fisk kostede få øre, og jeg mener vitterligt få øre at bestille hjem. Og de blev samtidigt solgt for flere kroner. Så er fortjenesten meget stor. Godt nok var det ferskvandsfisk, men måden at gøre det på er den samme ved alle dyr.

Så butikkens indkøbspris kontra salgsprisen er noget anderledes. Og som også skrevet tidligere, hvis det beløb er lig 0, så kan en butik slet ikke løbe rundt.
Mvh Frederik B Nørgaard
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

LarsSteen skrev:
bhjensen skrev:Har da aldrig oplevet nogen problemer med Akvarieudstyr.dk :K
absolut heller ikke her.

men skulle vi nu ikke hellere komme med noget positivt istedet for at hænge forhandler ud, det virker tit som om det er det saltvands akvarister er bedst, hvis man ser ude fra, så venner prøv at se lidt positivt på tingene, vi har nok alle prøvet at blive lidt dårligt behandlet mange steder.

men sjovt nok mange har det træls med vare fra kina, men se lige hvor mange der handler dernede :wink:

så herfra mig, generelt er jeg godt tilfreds med de forhandler vi har her i vores dejlige lille sikre land. :K :GO
De dukker op med jævne mellemrum, disse tråde- forhandlerne skal lige have en omgang med grovfilen :wink:
kan kun sige jeg er glad for at komme hos de forhandlere vi har i området omkring og i kbh- og har generelt kun positivt at sige... de få dårlige oplevelser jeg har haft ,er jeg gået direkte til forhandleren med- hvilket som regel munder ud i en positiv løsning :wink:
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

FrederikNørgaard skrev:Lige til det med prislister.

Jeg arbejde engang i en dyrehandel og stod nogle gange for import af fisk. Der til husker jeg tydeligt at fx neon fisk kostede få øre, og jeg mener vitterligt få øre at bestille hjem. Og de blev samtidigt solgt for flere kroner. Så er fortjenesten meget stor. Godt nok var det ferskvandsfisk, men måden at gøre det på er den samme ved alle dyr.

Så butikkens indkøbspris kontra salgsprisen er noget anderledes. Og som også skrevet tidligere, hvis det beløb er lig 0, så kan en butik slet ikke løbe rundt.
Jeg kender osse både listepriser og salgspriser, men jeg ved osse at der skal tages flere ting med ind over, driftomkostninger og tab, der sommetider kan være store
jeg har osse set hvad saltvandsfisk koster på listen, hvad de koster at få til danmark...
dertil skal igen lægges tab og driftomkostninger... og jo! de eneste der er til at betale disse er forbrugeren

selvfølgelig er der overskud, det skal der osse være, vi andre går heller ikke på arbejde uden at ville have løn for det
men at den skulle være så stor som den bliver gjort til... det hænger ikke sammen

jeg har osse handlet i akvarieudstyr, bortset fra at de en enkelt gang var lige vel lang tid om at sende en ting, har jeg ikke haft andre kritik punkter end deres priser
jeg har handlet med flere forskellige forhandlere, har generelt aldrig oplevet problemer, og jeg er osse af den mening at en del problemer omkring service, skyldes nogle kunders urealistiske forventninger
så som forsinkede leverancer pga en snestorm forhandleren lige havde glemt at afbestille... osse træls at de ikke har mere kontrol over vejret

og når jeg ser på den måde som nogle debatter kører herinde, bekræfter det mig i at saltvandsfolk mange gange er et temmelig nærtagende og utålmodigt folkefærd
og det undrer mig meget...

for vi snakker om en hobby, der er meget tålmodighedskrævende, og en del akvarister er da osse tålmodige. Lige indtil de beslutter sig for at anskaffe f.eks. en super-turbo-deluxe-monsterspeed-skummer, som de helt klart forventer at forhandleren har på lager, og helst i flere farver... der forsvinder tålmodigheden og den sunde fornuft ofte... jeg har set det en del gange efterhånden, og jeg har taget mig til hovedet mange gange
og én ting er helt sikker, jeg skal ikke arbejde i akvariebutik mere, det gider jeg ikke
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

FrederikNørgaard skrev:Lige til det med prislister.

Du arbejdede vel ikke gratis?? Og de fisk som døde inden de blev solgte, skal vel også betales.
Dertil kommer fragten på fisken, godt nok vejer de ikke meget pr. stk, og selv om 500 -1000 stk kom i en pose på med 5-6 liter vand, så koster de også noget i
fragt. Hvad med lys og varme?? Det er bestemt ikke gratis.

Når alt er langt sammen er det ikke verdens mest lukrative forretning at have en akvarie butik.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

Carsten skrev:
FrederikNørgaard skrev: Når alt er langt sammen er det ikke verdens mest lukrative forretning at have en akvarie butik.
de har selv valgt det og ved hvad de er gået ind til... men okay de er ikke hørt pive jo så de tjener jo det de skal selvom vi er mange der sommetider køber syd på

jeg støtter de danske forhandlere ingen tvivl, men jeg støtter altså også dem syd på
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

jah okay, nu spurte jeg ikke hvordan deres service er, men hvorfor de ikke har dyr og koraller hjemme, og ikke har haft det i siden de flyttede adresse ;) men tror delvis jeg har fået et svar... folk vil ikke handle der , hehe. jeg har ikke selv oplevet noget negativt ved forretningen. syntes ikke priserne er dyre, beløbet er bare fordelt på en underlig måde.

f.eks en picasso aftrækker på 5cm koster 350kr = dyrt, en picasso aftrækker på 15-20cm koster også 350kr = billigt ( klovnefisken tager knap 700kr for en i den størrelse.

og sådan er mange af deres priser
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

En af grundene til at de ikke har saltvand, kan jo være at den nye ejer ikke vil have saltvandet.
Nok er en af Pelbyerne der stadig, men det er som lønslave og ikke ejer.
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

Brian C skrev:
FrederikNørgaard skrev: og når jeg ser på den måde som nogle debatter kører herinde, bekræfter det mig i at saltvandsfolk mange gange er et temmelig nærtagende og utålmodigt folkefærd
og det undrer mig meget...

for vi snakker om en hobby, der er meget tålmodighedskrævende, og en del akvarister er da osse tålmodige. Lige indtil de beslutter sig for at anskaffe f.eks. en super-turbo-deluxe-monsterspeed-skummer, som de helt klart forventer at forhandleren har på lager, og helst i flere farver... der forsvinder tålmodigheden og den sunde fornuft ofte...
:GO lige mine ord, bare meget bedre skrevet :K
:beer: :clap: :clap: :clap:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

Carsten skrev:En af grundene til at de ikke har saltvand, kan jo være at den nye ejer ikke vil have saltvandet.
af hvafor de har begge været i butikken de gange jeg har været forbi + en ung fyr meget flink iøvrigt
BOYU L200 KØLER
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Jeg har nu også kun positive ting at sige de gange, hvor jeg har bestilt der.
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

wondersurfer skrev:
Carsten skrev:En af grundene til at de ikke har saltvand, kan jo være at den nye ejer ikke vil have saltvandet.
af hvafor de har begge været i butikken de gange jeg har været forbi + en ung fyr meget flink iøvrigt

Hvis du laver en søgning her på forummet, så vil du vide at butikken blev solgt til en anden mand, og at den ene af Pelbyerne(husker ikke hvem) fulgte med over.
Om det har været et proforma salg skal jeg være usagt. Men den ene gang jeg har været der efter de flyttede, var der ingen af dem tilstede, men en "voksen" mand
der ikke havde den store viden om tingene.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

BOYU L200 KØLER
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

BOYU L200 KØLER
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"