altså 300 kr for at putte ballasten i en kasse og vikle tape omkring

VH
Søvnig

Er du klar over hvilke kræfter der er tale om, når sådan en pakketape skal vikles omkring en pakke?! Ganske fair byrdetillæg!søvnig skrev:Akvarieudstyr er nogle narrøve. Jeg betalte engang 300 kr for forsendelse af en T5 ballast + postdk.
altså 300 kr for at putte ballasten i en kasse og vikle tape omkring![]()
VH
Søvnig
Ja de tjener da fedt på os. Det ses da tydeligt på de store Mercere de suser rundt i og de store millionær villaer de bor i.wondersurfer skrev:selfølgelig er der et tab der også, men avancerne er så gode så der ingen ko på isen er (tror jeg) ellers ville de jo ikke tage hjem uge efter uge
lugter lidt af ironinesnej skrev:Ja de tjener da fedt på os. Det ses da tydeligt på de store Mercere de suser rundt i og de store millionær villaer de bor i.wondersurfer skrev:selfølgelig er der et tab der også, men avancerne er så gode så der ingen ko på isen er (tror jeg) ellers ville de jo ikke tage hjem uge efter uge
jo da det er altid i længdenMack skrev: .
Vi kan jo altid leve af at klippe hinandens hår... desværre ikke i længden.
absolut heller ikke her.bhjensen skrev:Har da aldrig oplevet nogen problemer med Akvarieudstyr.dk
De dukker op med jævne mellemrum, disse tråde- forhandlerne skal lige have en omgang med grovfilenLarsSteen skrev:absolut heller ikke her.bhjensen skrev:Har da aldrig oplevet nogen problemer med Akvarieudstyr.dk
men skulle vi nu ikke hellere komme med noget positivt istedet for at hænge forhandler ud, det virker tit som om det er det saltvands akvarister er bedst, hvis man ser ude fra, så venner prøv at se lidt positivt på tingene, vi har nok alle prøvet at blive lidt dårligt behandlet mange steder.
men sjovt nok mange har det træls med vare fra kina, men se lige hvor mange der handler dernede![]()
så herfra mig, generelt er jeg godt tilfreds med de forhandler vi har her i vores dejlige lille sikre land.![]()
Jeg kender osse både listepriser og salgspriser, men jeg ved osse at der skal tages flere ting med ind over, driftomkostninger og tab, der sommetider kan være storeFrederikNørgaard skrev:Lige til det med prislister.
Jeg arbejde engang i en dyrehandel og stod nogle gange for import af fisk. Der til husker jeg tydeligt at fx neon fisk kostede få øre, og jeg mener vitterligt få øre at bestille hjem. Og de blev samtidigt solgt for flere kroner. Så er fortjenesten meget stor. Godt nok var det ferskvandsfisk, men måden at gøre det på er den samme ved alle dyr.
Så butikkens indkøbspris kontra salgsprisen er noget anderledes. Og som også skrevet tidligere, hvis det beløb er lig 0, så kan en butik slet ikke løbe rundt.
Du arbejdede vel ikke gratis?? Og de fisk som døde inden de blev solgte, skal vel også betales.FrederikNørgaard skrev:Lige til det med prislister.
Jeg arbejde engang i en dyrehandel og stod nogle gange for import af fisk. Der til husker jeg tydeligt at fx neon fisk kostede få øre, og jeg mener vitterligt få øre at bestille hjem. Og de blev samtidigt solgt for flere kroner. Så er fortjenesten meget stor. Godt nok var det ferskvandsfisk, men måden at gøre det på er den samme ved alle dyr.
Så butikkens indkøbspris kontra salgsprisen er noget anderledes. Og som også skrevet tidligere, hvis det beløb er lig 0, så kan en butik slet ikke løbe rundt.
de har selv valgt det og ved hvad de er gået ind til... men okay de er ikke hørt pive jo så de tjener jo det de skal selvom vi er mange der sommetider køber syd påCarsten skrev:FrederikNørgaard skrev: Når alt er langt sammen er det ikke verdens mest lukrative forretning at have en akvarie butik.
Brian C skrev:FrederikNørgaard skrev: og når jeg ser på den måde som nogle debatter kører herinde, bekræfter det mig i at saltvandsfolk mange gange er et temmelig nærtagende og utålmodigt folkefærd
og det undrer mig meget...
for vi snakker om en hobby, der er meget tålmodighedskrævende, og en del akvarister er da osse tålmodige. Lige indtil de beslutter sig for at anskaffe f.eks. en super-turbo-deluxe-monsterspeed-skummer, som de helt klart forventer at forhandleren har på lager, og helst i flere farver... der forsvinder tålmodigheden og den sunde fornuft ofte...
af hvafor de har begge været i butikken de gange jeg har været forbi + en ung fyr meget flink iøvrigtCarsten skrev:En af grundene til at de ikke har saltvand, kan jo være at den nye ejer ikke vil have saltvandet.
Nok er en af Pelbyerne der stadig, men det er som lønslave og ikke ejer.
wondersurfer skrev:af hvafor de har begge været i butikken de gange jeg har været forbi + en ung fyr meget flink iøvrigtCarsten skrev:En af grundene til at de ikke har saltvand, kan jo være at den nye ejer ikke vil have saltvandet.
Nok er en af Pelbyerne der stadig, men det er som lønslave og ikke ejer.