Red Sea Max 250 Tråden......
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
Re: Red Sea Max 250 Tråden......
God kundeservice, det er sikkert ... jeg har også fået nedenstående mail.
Carsten, lov os du tester HURTIGT, og post med det samme løbende her i tråden hvordan det går med testen ok ?
Mvh Rimini
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Peter,
Thank you for purchasing the MAX250 and I hope that we will be able to sort out the product to your satisfaction.
You have heard correctly, as CTO of Red Sea it is my responsibility to sort this out although I am not normally in direct contact with many of our hobbyists. I have copied Steve Halls on this mail as he is the better point of reference for the future.
So far the complaints I am aware of are from our Scandinavian customers only.
French, German and UK customers do not seem to have been affected. I cannot explain this at the moment however that is another issue.
We believe that we have isolated the problem to the circulation pump #1 which is causing the overheating.
We are now testing in the market a different pump that we believe will run cooler. As soon as we have proved this in the field we will supply the new pump to all of our customers. However this is under test so I am not making any public announcements about a solution to the problem.
In the meantime the practical solutions are to use the rear water cooling fans all of the time and if necessary to leave the front flap open for some of the day.
One last issue is to make sure that the bubble trap sponge above the circulation pump is not pushed down too far in the chamber thus reducing the quantity of water flowing around the pump. The top of this sponge is meant to sit at the bottom of the vertical fine filter cartridge. It is important to ensure that there is sufficient water in the compartment above the sponge. It is also advisable not to use the fine filter cartridge all of the time as this restricts the water flow to the pump.
Please let me know if any of these issues help with your temperature control.
We will be in contact with you as soon as we know the results of our field testing.
I appreciate your understanding at this time.
Best Regards
Neil Marks
Carsten, lov os du tester HURTIGT, og post med det samme løbende her i tråden hvordan det går med testen ok ?
Mvh Rimini
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dear Peter,
Thank you for purchasing the MAX250 and I hope that we will be able to sort out the product to your satisfaction.
You have heard correctly, as CTO of Red Sea it is my responsibility to sort this out although I am not normally in direct contact with many of our hobbyists. I have copied Steve Halls on this mail as he is the better point of reference for the future.
So far the complaints I am aware of are from our Scandinavian customers only.
French, German and UK customers do not seem to have been affected. I cannot explain this at the moment however that is another issue.
We believe that we have isolated the problem to the circulation pump #1 which is causing the overheating.
We are now testing in the market a different pump that we believe will run cooler. As soon as we have proved this in the field we will supply the new pump to all of our customers. However this is under test so I am not making any public announcements about a solution to the problem.
In the meantime the practical solutions are to use the rear water cooling fans all of the time and if necessary to leave the front flap open for some of the day.
One last issue is to make sure that the bubble trap sponge above the circulation pump is not pushed down too far in the chamber thus reducing the quantity of water flowing around the pump. The top of this sponge is meant to sit at the bottom of the vertical fine filter cartridge. It is important to ensure that there is sufficient water in the compartment above the sponge. It is also advisable not to use the fine filter cartridge all of the time as this restricts the water flow to the pump.
Please let me know if any of these issues help with your temperature control.
We will be in contact with you as soon as we know the results of our field testing.
I appreciate your understanding at this time.
Best Regards
Neil Marks
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)
Gad vide om varmeproblemet på det originale RSM130 også skyldes en af pumperne.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: København S.
- Kontakt:
Hej peter skal nok skrive når jeg modtager den nye pumpe
Biorb Life 60 Liter Marine
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Hej alle
Jeg er nu blevet officielt udvalgt af RSM til at teste de nye pumper og andre tiltag omkring akvariet, de har også bedt mig om at holde jer informeret via dette forum, for at de undgår så mange henvendelser, indtil vi har noget konkret at bruge.
Så man må da sige at de tager tingene alvorligt.
jeg skal sørge for at informere jer så hurtigt som muligt, omkring test af den nye pumpe
mvh Carsten
Jeg er nu blevet officielt udvalgt af RSM til at teste de nye pumper og andre tiltag omkring akvariet, de har også bedt mig om at holde jer informeret via dette forum, for at de undgår så mange henvendelser, indtil vi har noget konkret at bruge.
jeg skal sørge for at informere jer så hurtigt som muligt, omkring test af den nye pumpe
mvh Carsten
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9440 Aabybro
Hvad kører de af volt i tyskland, 220 eller 230 eller andet
viewtopic.php?f=95&t=70305
Retur : JEBAO DC-12000
Pumpe FlowwolF v3.0 : JEBAO DC-12000
Cirkulation : 2 x JEBAO RW-15
Digital Flow Diverters : FlowwolF v3.0
Skimz Monzter SM 203 Skummer
UV : 2 x tmc proclear 55 watt
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
220 for sure, det gør de i det meste af EU.
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Vi har jo 230 volt i dk kan det have noget med det at gøre ?
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Volten er den samme i Tyskland, S (og UK er den vist endda 240), så nej tror jeg - og de har også problemer der.
220 eller 230 same game, men givetvis at 110 volt i USA ikke genererer så meget varme.
Nu må vi vente og se hvad testen med den nye pumpe giver af resultater... ellers er det bare på med en chiller til sommer (hvilket man jo nok alligevel bør have ved hånden).
220 eller 230 same game, men givetvis at 110 volt i USA ikke genererer så meget varme.
Nu må vi vente og se hvad testen med den nye pumpe giver af resultater... ellers er det bare på med en chiller til sommer (hvilket man jo nok alligevel bør have ved hånden).
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Det er skide godt Carsten. Jeg har iøvrigt sendt RSM en kort mail der bakker op om din funktion som vores "tovholder".blackbox skrev:Hej alle
mvh Carsten
Godt arbejde bassemand.
RSM 250.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Vi er enige om den principielle nødvendighed af en chiller og at den er god at have. Det ændrer dog ikke på at skidtet skal fungere uden, og jeg tvivler på at mange af os ønsker at betale for unødvendig drift af en chiller aka strømforbrug.rimini skrev:Volten er den samme i Tyskland, S (og UK er den vist endda 240), så nej tror jeg - og de har også problemer der.
Hvad skal man egentlig gå efter, når vi taler chiller?
Jeg så jo den medfølgende video før jeg satte baljen op og gruer nu over at jeg ikke har de 10 cm til bagvæggen som anbefalet. Det mente jeg jo aldrig nogensinde skulle blive aktuelt. Nå det løser sig jo nok somehow.
RSM 250.
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Jeg syntes det er utroligt at man kan sælge 3 generation af akvarie og så stadig have problemer med varme, hvorfor laver de sådan man kan sætte en chiller på, måske forbi de godt kender til varme problemet og ikke kan lave det, at man skal give ca 11k for et akvarie med (alt), så skal de også virke, lyder lidt som Windows problemer, at sende noget ud som er halv færdig bare fordi at efterspørgelsen er stor, hvorfor teste man ikke ordentlig idag inden man sætter et produkt ud på marked
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Chillerudgangene er lavet hvis det er varmen i rummet overstiger 25 grader.
Uanset hvad er varme altid et problem i et lukket saltvandsakvarie, ikke kun på RSM.
Problemet er at RSM tilsyneladende ikke har testet med 220 volts pumper, men kun 110 volts fordi produktet er amerikansk udviklet.
Til gengæld har de en super god kundeservice, og jeg er sikker på de løser problemet. Men akvariet vil altid være varmt, og jeg er sikker på man i de fleste tilfælde skal bruge en chiller i de varmeste sommermdr her i DK, de fysiske love ved et lukket akvarium kan man ikke lave om på.
Og RSM250 er iøvrigt et kanon fedt akvarium
Uanset hvad er varme altid et problem i et lukket saltvandsakvarie, ikke kun på RSM.
Problemet er at RSM tilsyneladende ikke har testet med 220 volts pumper, men kun 110 volts fordi produktet er amerikansk udviklet.
Til gengæld har de en super god kundeservice, og jeg er sikker på de løser problemet. Men akvariet vil altid være varmt, og jeg er sikker på man i de fleste tilfælde skal bruge en chiller i de varmeste sommermdr her i DK, de fysiske love ved et lukket akvarium kan man ikke lave om på.
Og RSM250 er iøvrigt et kanon fedt akvarium

- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Det er et godt akvarie til nybegynderer
, da det har (alt) bare synd de så ikke tester det ordentlig inden de sender det ud på marked

- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Lige en anden ting ang. det akvarie, hvor mange af jer ved at det findes med analog timer og digital timer ?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
det findes p.t. kun med analog timer, og det skulle efter sigende også være det bedste.
- manio
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Men det digitale kan så vidt jeg har læst noget mere end den analoge ?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
ja, den kan indstilles til at tænde forskelligt hver dag, men det er vist også det hele, men andre brugere har brokket sig over at det digitale er meget ustabilt, kontra det analoge.
mvh C
mvh C
-
- Copepod
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4654 Fakse Ladeplads
- Geografisk sted: Faxe Ladeplads
Må konstatere at også jeg har et af de hotteste akvarier på markedet. 29.5 grader i mit nye RSM250. øv
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
Hvis det er den samme timer som i den 1. udgave, så vil jeg ikke lige frem kalde den god. Kender en som har problemer med hans timer, han skal trykke ned på den for at den virker. Men måske er de skiftet i de nyere udgaver.blackbox skrev:det findes p.t. kun med analog timer, og det skulle efter sigende også være det bedste.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Det er altså ikke til at blive klog på den balje snart.
Igår aftes: 25 grader. Fuld belysning, alt tændt inkl. dualfan.
Her til morgen: 23 grader: Moonlight, alt tændt inkl dualfan.
Konklussion: Slukker jeg dualfan om natten stiger tempen et par grader. Lader jeg den være tændt, ja så falder tempen et par grader. Skal der nu også til at være vrøvl med mit varmelegme, som jo burde kompensere for temperaturfaldet.
Temperaturer målt med hhv. RedSea termometer og klassisk glas.
Igår aftes: 25 grader. Fuld belysning, alt tændt inkl. dualfan.
Her til morgen: 23 grader: Moonlight, alt tændt inkl dualfan.
Konklussion: Slukker jeg dualfan om natten stiger tempen et par grader. Lader jeg den være tændt, ja så falder tempen et par grader. Skal der nu også til at være vrøvl med mit varmelegme, som jo burde kompensere for temperaturfaldet.
Temperaturer målt med hhv. RedSea termometer og klassisk glas.
RSM 250.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hvilken temperatur har du da stillet dit varmelegme?
Prøv at stille det på 22 grader.
Det er slet ikke sikkert at det er særlig nødvendigt med varmelegeme.
Prøv at stille det på 22 grader.
Det er slet ikke sikkert at det er særlig nødvendigt med varmelegeme.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Mit varmelegme står til 25 grader.
Hvad skulle fidusen være i at stille det til 22?
Hvad skulle fidusen være i at stille det til 22?
RSM 250.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Fordi varmelegemer til tider har det med først at slå fra når temperaturen er højere end det man har stillet dem på. Prøv det.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Hehe jeg har det temmelig stramt med referencer som ikke er referencer når det kommer til stykket. Løsningen er så ikke at lave en sniger, så vil jeg helle indkøbe noget der koster det dobbelte men som jeg kan stole på.
Ændrer jeg det til 22 vil jeg samtidig losse mig selv i løgene, for problemet her er jo at det ikke varmer, selv ved en indstilling på 25 med en vandtemp på 23. Jeg kunne selvfølgelig slukke blæserne og se om regnestykket så går lige op, men det er ærlig talt for ustabilt hvis du spørger mig.
Samtidig tvivler jeg på at de to blæsere formår at køle så meget at varmelegmet ikke kan følge med, det tyder mest af alt på at det slet ikke har registreret temperaturfaldet overhovedet.
Ændrer jeg det til 22 vil jeg samtidig losse mig selv i løgene, for problemet her er jo at det ikke varmer, selv ved en indstilling på 25 med en vandtemp på 23. Jeg kunne selvfølgelig slukke blæserne og se om regnestykket så går lige op, men det er ærlig talt for ustabilt hvis du spørger mig.
Samtidig tvivler jeg på at de to blæsere formår at køle så meget at varmelegmet ikke kan følge med, det tyder mest af alt på at det slet ikke har registreret temperaturfaldet overhovedet.
RSM 250.
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Hej,
Prøv at flytte varmetermostaten til selve akvariet, jeg har hørt at der i kammeret bagved kan være et par grader varmere, så den ikke registrerer varmeforskellen.
Det er jo fordi alt er lavet så kompakt at disse problemer opstår.... incl. varmeproblemerne. Var det et selvlavet akvarie med sump, lamper der hænger løse over akvariet etc kommer disse problemer jo ikke, man må lide for at være smuk, og smuk er den jo RSM250.
Varmelegeme i dette akvarium tror jeg dog ikke bliver nødvendigt over hovedet ved normal stuetemperatur over 20 grader
Prøv at flytte varmetermostaten til selve akvariet, jeg har hørt at der i kammeret bagved kan være et par grader varmere, så den ikke registrerer varmeforskellen.
Det er jo fordi alt er lavet så kompakt at disse problemer opstår.... incl. varmeproblemerne. Var det et selvlavet akvarie med sump, lamper der hænger løse over akvariet etc kommer disse problemer jo ikke, man må lide for at være smuk, og smuk er den jo RSM250.
Varmelegeme i dette akvarium tror jeg dog ikke bliver nødvendigt over hovedet ved normal stuetemperatur over 20 grader

-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Ja principper og RSM er 2 ting der ikke helt spiller sammen
Der er iøvrigt begyndt at ske lidt i baljen her efter 6 dage. Desværre ligger min oplader til mit kamera 400 kilometer nordøst for Johannesburg, så skal lige ha fundet en ny før jeg kan tage billeder.
BTW Carsten, smider du ikke et par billeder op af din osmolator-løsning. Regner med selv at ryge på den vogn også.

Der er iøvrigt begyndt at ske lidt i baljen her efter 6 dage. Desværre ligger min oplader til mit kamera 400 kilometer nordøst for Johannesburg, så skal lige ha fundet en ny før jeg kan tage billeder.
BTW Carsten, smider du ikke et par billeder op af din osmolator-løsning. Regner med selv at ryge på den vogn også.
RSM 250.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
jeg skal prøve at tage et par billeder at osmolator løsningen, men det er jo bare en flydeføler og en justerbar vandføler + en lille slange, jeg har indtil videre monteret det hele, der hvor eventuelle køler-slanger skal gå, og det virker fint
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
Det var præcis det jeg tænkte på, altså optional-studserne til samme formål. Jeg er lige kommet hjem fra job og temperaturen stod stadig på 23 grader. Har nu haft varmelegmet oppe uden tegn på brud eller lign. Har genjusteret det, denne gang til 26 grader og nu lyser der en lille orange lampe
. Det lader til at folk har delte meninger om temperaturen.
Hvad vil i mene er optimalt?

Hvad vil i mene er optimalt?
RSM 250.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9200 Aalborg SV
Hejsa,
Så melder jeg mig til de stolte ejere af RSM 250. Jeg har opgraderet fra ferskvand til saltvand, og mente at jeg ligeså godt kunne starte med det bedste
Jeg har oplever de samme problemer som I skriver om her - om ikke andet skal det have ros for en stabil temperatur på omkring 30-31 grader. Jeg har netop tændt de 2 ekstra blæsere og åbnet frontlåget - så jeg håber temperaturen falder i løbet af natten. Men det er jo et TOTAL lækkert akvarium - det står 100 pct. klart... Glæder mig helt vildt til at følge det, det næste stykke tid. Man skulle bare have startet med saltvand!
Anyway, jeg glæder mig til at høre hvad der sker med de nye pumper og I må sige til hvis jeg kan bidrage med noget.
Mange hilsner
Thomas
Så melder jeg mig til de stolte ejere af RSM 250. Jeg har opgraderet fra ferskvand til saltvand, og mente at jeg ligeså godt kunne starte med det bedste

Jeg har oplever de samme problemer som I skriver om her - om ikke andet skal det have ros for en stabil temperatur på omkring 30-31 grader. Jeg har netop tændt de 2 ekstra blæsere og åbnet frontlåget - så jeg håber temperaturen falder i løbet af natten. Men det er jo et TOTAL lækkert akvarium - det står 100 pct. klart... Glæder mig helt vildt til at følge det, det næste stykke tid. Man skulle bare have startet med saltvand!
Anyway, jeg glæder mig til at høre hvad der sker med de nye pumper og I må sige til hvis jeg kan bidrage med noget.
Mange hilsner
Thomas
RSM 250 - tålmodighed er et ukendt begreb...
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"
"Plug 'n play skal sgu være plug 'n play!"