Har du planer om ozon-tilsætning i skummeren?
Er du sluppet af med algerne i akvariet? Hvis ja - hvordan?
Hej Pederpederrevnørd skrev:Idag er NO3 0,2 og 0,00 i PO4. På trods af dette har jeg brune slimalger - som i adfærd minder om DINOer, men jeg mener at det nærmere er biprodukt af tilførsel af lidt rigeligt Amino, Pohl Xtra og ZeoStart3 - hvorfor 2 ud af 3 af disse tilsætninger ikke foretages mere. Zeostart er blevet neddroslet med 2/3.
Derudover suger jeg ofte de værste belægninger væk. Det skal også siges at koraller og fisk, samt snegle er ligeglade, så det er om ikke andet den ugifte Dino - hvis det er Dino - jeg hænger stadig mest til en lille OD fra Amono etc.
Fejl;-)pederrevnørd skrev:@NPD
Ja, det ku godt ligne et af de guldfiskerør fra Tivoli - måske de mangler et...
Omkring Ozon er jeg usikker - Jeg har Ozon, men har det pt. frakoblet. Men vi forbereder skummeren. således at jeg kan tilsætte det hvis det sku blive nødvendigt.
Jeg er i dag væk med næsten samtlige alger. Jeg fik efter min ferie en større gang bryopsis, Røde slim Svin og brun slimalge.
Idag er Bryopsis og Røde slim alger 100% væk. Kuren var normalt fodring, og tilførsel af Coral Snow samt ZeoZym.
Idag er NO3 0,2 og 0,00 i PO4. På trods af dette har jeg brune slimalger - som i adfærd minder om DINOer, men jeg mener at det nærmere er biprodukt af tilførsel af lidt rigeligt Amino, Pohl Xtra og ZeoStart3 - hvorfor 2 ud af 3 af disse tilsætninger ikke foretages mere. Zeostart er blevet neddroslet med 2/3.
Derudover suger jeg ofte de værste belægninger væk. Det skal også siges at koraller og fisk, samt snegle er ligeglade, så det er om ikke andet den ugifte Dino - hvis det er Dino - jeg hænger stadig mest til en lille OD fra Amono etc.
Nu regner jeg faktisk med at når skummeren kommer at den tager de ting der er i overflod, således at jeg kan få det helt perfekt igen
@PederP
Tak for dine pæne ord:-)
Jeg skal nok lægge closeUP billeder ud og måske en video, men først når jeg har skummeren.
God dag allesammen
Hejsa navnebror:-)peder skrev:Meget smukke acro, har selv haft et par gule men kunne sku' ikke holde farverne på dem de endte med at blive lysegrønne med purpur spidser!!.
Spændende at følge om du kan holde "kanariefarven" på dem, men tror at zeo kunne være det da skal til da disse baljer jo er kendt for deres pastelfarver, så hold os endelig opdateret.
Håber ikke du misforstår min spørgsmål, men hvad skyldes det?pederrevnørd skrev:
Vildt hyggeligt at mødes, men jeg giver ikke frags - ikke til nogensomhelst, beklager.
AndersGS skrev:Håber ikke du misforstår min spørgsmål, men hvad skyldes det?pederrevnørd skrev:
Vildt hyggeligt at mødes, men jeg giver ikke frags - ikke til nogensomhelst, beklager.
Helt ok hvis du ikke ønsker at svare
Ok, jeg har misforstået dig - forstod det som om du generelt var mod at bytte/sælge/købe fragmenter. Jeg er helt enig med dig i din holdning. Der er heller ikke andre en mig der har hånden i baljen her, det er vist en rimelig generel holdning blandt de flestepederrevnørd skrev:AndersGS skrev:Håber ikke du misforstår min spørgsmål, men hvad skyldes det?pederrevnørd skrev:
Helt ok hvis du ikke ønsker at svare
Hej Anders,
Har intet imod dit spørgsmål - og jeg vil med glæde altid besvare spørgsmål fra dig:-)
Jeg har en del koraller, og jeg har intet imod folk kommer forbi og ser på baljen, og får en kop kaffe.
Det skal være af den årsagfolk kommer her, ikke for at knække koraller af min balje - jeg tror oz at det hurtigt ville se skidt ud, hvisjeg åbnede op for dette. Jeg har taget dette standpunkt for ikke at gøre forskeloverfor enkeltpersoner.
Det er den holdning jeg har pt - som tingene vokser, og jeg med tid muligvis fåren fragtank, ku den beslutning se anderledes ud.
Men pt er jeg den eneste der har armen i min balje, det håber jeg folk forstår:-)
Mvh
Peder