i virvaret af eksotiske acropora og regnbuefarvede LPS'er. Mine er nogle år gamle og vokser trofast derudad

http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Montipora_capricornis
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Montipora_nodosa
jamen de flotte, men når de begynder at overvokse alt andet så er det ligesom om det smukke går lidt af dempeder skrev:For mig er det bestemt ikke ukrudt!! syntes det er en af de mest dekorative koraller overhovedet, særligt capricornis kan komme til at se helt fantastiske ud.
Carsten skrev:En M. foliosa eller capricornus kan være blive meget flot når den vokser til, og det kan pludseligt går meget stærkt.
Smider lige et par billeder ind.
Det ene er af min orange foliosa/capricornus. Den nåede en størrelse på ca 35 cm i højden og 40-45 cm i bredden. Den var så stor at den ikke kunne komme ud af akvariet uden at få skader.
Det andet billed viser en som jeg har stående, men som ikke vokser specielt godt, kan godt tro den får for meget lys. Det er iøvrigt en som jeg købte hos Decocean, på hans udsalgsplade til 140 kroner
Lord Mike skrev:Carsten skrev:En M. foliosa eller capricornus kan være blive meget flot når den vokser til, og det kan pludseligt går meget stærkt.
Det ene er af min orange foliosa/capricornus. Den nåede en størrelse på ca 35 cm i højden og 40-45 cm i bredden. Den var så stor at den ikke kunne komme ud af akvariet uden at få skader.
Det andet billed viser en som jeg har stående, men som ikke vokser specielt godt, kan godt tro den får for meget lys. Det er iøvrigt en som jeg købte hos Decocean, på hans udsalgsplade til 140 kroner
What, billeder fra Carsten![]()
Lad dem falde í en stor strøm....
Den er sq flot den orange monti, Carsten. Den anden ku godt minde om den blå jeg har, men er ikke sikker.Carsten skrev:En M. foliosa eller capricornus kan være blive meget flot når den vokser til, og det kan pludseligt går meget stærkt.
Den med de blå polypper har aldrig været andet end den der lysbrun/beige farve, så jeg regner med at det er den rigtige farve for den. Lige nu står den helt i toppen af akvariet , sådan ca 15 cm under overfladen, og lige ud for en 400W hqi. men jeg synes ikke rigtigt der sker noget med den. Hvorimod de andre koraller mere eller mindre vokser som ukrudtjoekill skrev:Den er sq flot den orange monti, Carsten. Den anden ku godt minde om den blå jeg har, men er ikke sikker.Carsten skrev:En M. foliosa eller capricornus kan være blive meget flot når den vokser til, og det kan pludseligt går meget stærkt.
Min blå trives bedst lige under hqi ved overløbet hvor der er kraftigt flow. Lavere placering er prøvet uden held, den "sygner hen" ...